هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

به هیچکس نفرستید!

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۱ ب.ظ

تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست......20روز دیگه م نتیجه شو میبینی...

------------------------------------

این را ذیل پست قبلی وبلاگم گذاشته بودند و به نظرم‌، بنده خدا اصلا وبلاگم را ندیده و از یک نرم‌افزار ربات محترم، برای ترویج این معارف متعالی (!) استفاده کرده است! 

بچه‌تر که بودم، وقتی به حرم آقا می‌رفتیم برای زیارت، پشت جلد قرآن و مفاتیح، این قبیل ارشادات را می‌دیدم که بی رودرواسی، برایم جالبترین و هیجان‌انگیزترین بخش کتاب بود! اصلاً همان اول، دنبال این عریضه می‌گشتم لای کتاب موقوفه مظلوم! البته تنها فرقش با این عریضه فوقانی، این بود که در آن صحبتهایی هم بود از خون دل خوردن سروران بانوان دو عالم، از جورابهای شیشه‌ای و ناخنهای لاک‌زده! و نمی‌دانم این عریضه نوشتن‌ها چندنفر را متنبّه کرده بود!

بزرگتر شدیم و فن‌آوری هم پیشرفته‌تر شد و من و فن‌آوری به هم رسیدیم و موبایل‌دار شدیم! دیگر عوض پشت‌نویسی و لانویسی (!) کتابهای حرم (که با قسم و آیه انتشارات، پشت جلد کتاب مبنی بر موقوفه بودن کتب و اشکال شرعی نامه‌نگاری در آن، قدری در این خصوص فرهنگ‌سازی شد!) حالا دیگر هرازگاهی پیامکی می‌آمد از این قبیل که "فلان ذکر را 50 مرتبه بگو و به 5 نفر بفرست و به پیر و پیغمبر قطع کننده زنجیر نباش!"

این را هم زیر سبیلهای مبارکمان رد کردیم تا اینکه این وبلاگ را مرتکب شدیم و امروز چشممان به این کامنت منوّر روشن شد! دیگر فکر اینجایش را نکرده بودم، خداییش! توی اینترنت و وبلاگها هم بله؟!

این شد که آنجا در جواب بنده خدا، کظم غیظ نموده و پاسخ را به اینجا احاله کردیم! ببینید:

یکم: همانطور که با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد، با دخل و تصرّف غاصبانه در اموال موقوفه هم نمی‌شود کسی را هدایت کرد! این برای نویسندگان عزیز پشت و لای کتاب‌!

دوم: عزیز خواننده‌ای که دنبال خودکار می‌گردی که به حرف عریضه‌نویس عمل کنی! یا می‌خواهی پیامک یا پیام فوقانی را فوروارد کنی! دست نگه‌دار! دروغ است برادر جان! این بابای نویسنده هم،‌ یکی مثل تو بوده و فقط خواسته بلا دامنش را نگیرد! و بلایی نیست به قرآن! باور کن! ده‌ها یادداشت این مدلی را لابلای کتابهای حرم دیدم، و حتی یکی هم ننوشتم!‌ الان هم سُر و مُر و خیلی گنده، پشت این پنجره شیشه‌ای نشسته‌ام و دارم حرص می‌خورم!!!

سوم: این قبیل قسم دادن‌ها (تو رو به امام زمان و ... ) هیچ الزام شرعی را به وجود نمی‌آورد و انجام ندادنش هیچ بلایی را به شما نازل نخواهد کرد. مطمئن باشید حضرت امام زمان عجّل الله فرجه هم دلش خون می‌شود اگر به این خرافه‌های بی‌بها،‌ بها بدهید ... .

چهارم: مگر ما معارف قوی و مستدل کم داریم، که برای ترویج دین و مذهبمان، بخواهیم دست به دامن این خواب و رؤیاها شویم؟! حضرت زینب سلام الله علیها هم نمی‌آید همه معارف عالیه تشیّع را رها کند و اقدام به تشویق برای ارسال اسپم، با هدف تبلیغ برای شفا دادنشان بکند! پناه بر خدا از جهل و خرافه ... .

پنجم: میلیونها نفر در سراسر دنیا، اصلا نمی‌دانند شیعه چیست و شیعی کیست و نمی‌شناسند نه معصومین ما را و نه بزرگان دین ما را، و دارند زندگی‌شان را می‌کنند؛ از عدل خدا به دور نیست که [نعوذ بالله] کسی را که به این یک مورد (شفای مریض با آب ریختن در گلویش توسط بانو...) اعتقادی ندارد، کارش را ازش بگیرد و فرزندش را و خلاصه از هستی ساقطش کند؟

ششم: من، میرمحمد، ضمن ایمان راسخی که به پروردگار یکتا و چهارده معصوم پاک علیهم السلام دارم، و نیز اعتقاد و ارادتی که به امامزادگان واجب التعظیم سلام الله علیهم -من جمله، بانوی صبر و فضیلت، حضرت زینب کبری سلام الله علیها- دارم، و نیز باور قلبی که به وقوع معجزه و کرامت، از ناحیه آن عزیزان دو عالم دارم، این قسم مطالب (فوقانی) را خرافه محض می‌دانم و به هیچ عنوان اعتقادی به آن ندارم و بدیهی‌ است که برای هیچ کس هم نمی‌فرستمش! امیدوارم عمری باشد و باورمندان "دختر خوزستانی" را بیست روز دیگر ببینم تا برایشان ثابت کنم که آسمان زندگیم، به زمین نیامده و هنوز نفس می‌کشم!‌ پس قرارمان، 21 شهریور، ان‌شاءالله!

هفتم: دوستم می‌گفت اپراتورهای تلفن همراه، تیمی دارند که با هدف درآمدزایی برای این شرکتهای محترم، چنین پیامهایی را طراحی می‌کنند و خلق‌الله را بدینوسیله تیغ می‌زنند! العُهدة علی الراوی...!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

سایت گرامی صراط، باز هم بزرگواری نموده ... .

<
۹۱/۰۶/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

خرافه

احکام

نظرات  (۱۷)

آقا نمیخواد صبر کنین تا 21 شهریور من خودم این رو به شکل پیامک دریافت کرده و درجا پاک کردم و برای شفای فرستنده هم دعا کردم جالبه بدونید الان یک سال و اندی میگذره و من نه که بلا سرم نیومد بلکه کلی چیزا بدست آوردم!
والله به این میگن بدعت در دین
خدا به ما فرهنگ اسلامی و انسانی بده
پاسخ:

این گواهی شما را باید به زر نوشت و به 50 نفر فرستاد!!!
منــم اون موضوع خواب و جورابای نازکو تو برگزیده مفاتیح های حرم خوندم !!

سلام همشهری .. وبلاگ قشنگی دارید در مورد مطلبم جای تاسف داره که

بعضیا چه قسم ها که نمیخورن
پاسخ:

سلام، ممنون که آمدید ... و ممنون که همدردی فرمودید ... التماس دعا ...
۰۲ شهریور ۹۱ ، ۱۰:۴۳ محمدرضا مهاجر
بسم الله
شاید ده ها از این عهدنامه ها در طول سالیان برای حقیر فرستاده شده و بنده عملی نکرده ام.
علی الظاهر نیزصحیح و سلامت در خدمتم.
پاسخ:

خدا را شکر! خیالم راحت شد!!!
۰۲ شهریور ۹۱ ، ۱۱:۲۳ ستآآآآآآآآآآآآآره
سلام .. منم میگم همش خرافاته

ببخشید شما چرا قالب نمیزارید ؟ یه عالمه قالب خوشگل وجود داره

البته ببخشید فضولی کردم
پاسخ:
سلام، ممنون از محبتتان
حقیقتش، قالبی متناسب با مطالبم که ساده و در عین حال جذّاب باشد نیافته‌ام ...
سپاسگزار می‌شوم اگر یاریم کنید ...
یا علی ...
منم هم! ینی از نظر منم اینا نه تنها خرافه بوده بلکه ساخته ذهن متوشوش نویسنده میباشد!
ینی چی اگه به 8 نفر نفرستی خدا خشکت میکنه!خدا سوسکت میکنه!بچه ات میمیره ! زنت میتوز میکنه! بابات میوز میکنه! مردم نماز که مهمترین رکن دینشونه نمیدونن خوردنیه یا پوشیدنی! بعد خدا میبخششون... همه ارکان خانواده هم سالم! بعد این اسمسو به 8 نفر نرفستی مجازاتت میکنه؟؟؟؟ اینم از این انواع!
اینم یه نوع کفر است! خدشه وارد کردن به اذهان عمومی و خصوصی و دولتی و ملتی و ! درباره ی قدرت خدا...
----------------------------------------------------
بیا برادر من بت بگم قالب خوب کجا دارن!
پاسخ:

سلام
ممنون از قدم و قلم رنجه کردنتان ...
البتّه مؤمن همواره باید در حالتی بین خوف و رجا باشد، یعنی نه به خیراتش امیدوار باشد و نه از عصیانش ناامید ...
همواره باید از عقوبت الهی ترسید، ولی نباید این آموزه‌ها را با بدعت و خرافات ترویج کرد ...
خداوند همه مارا هدایت کند ...
التماس دعا ...
--------------------------------
برای قالب هم حتما مزاحمتان می‌شوم!
اختیار دارین شما و غلط؟ همشهری!
پاسخ:

پر از اشتباهم همشهری، و نیازمند غلط‌گیری و ارشادتان ... محرومم نفرمایید ...
با تشکر، التماس دعا ...
۰۲ شهریور ۹۱ ، ۱۴:۳۶ ×گــُــ :) ــل×
سلـام!بـرا منـم از ایـن کامنتـا زیـاد گـذاشتـن!
قسـم هـم میـدن..

شمـا واقعـا اون همـه پست رو خـوندین؟؟خودم حوصلـه نـدارم ببینـم چیـا نوشتـم!!

اون اوایـل قـالبـم تیـره بـود مجبـور بـودم از رنـگ روشن استفـاده کنـم بـرای نوشتـه هـام!
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از آمدنتان ... انجام وظیفه کردم ... جسارتم را ببخشایید، التماس دعا ...
سلام. بنده استاد نیستم. مرا خجالت زده نفرمایید لطفا.....
متشکرم که به وبلاگم سر میزنید .
منشا خرافه در ایران نا آگاهی و سادگی ملت ما است. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند انشالله
پاسخ:

سلام
این از بزرگواری و تواضع عالمانه شماست ...
انجام وظیفه می‌کنم.
به امید برآمدن آفتاب و روشن شدن همه گوشه‌های تاریک جهلمان ...
التماس دعا ...
سلام دوست عزیز. ممنون از لطفتان.
مطلب شما در پایگاه خبری تحلیلی صراط نیوز منتشر شد
لینک مطلب شما در صراط:
http://www.seratnews.ir/fa/news/76428/به-هیچکس-نفرستید
با تشکر
هم چنان منتظر مطالب زیبای شما هستیم.
پاسخ:

سلام علیکم
ممنون از عنایت و لطفتان ...
امید که چیزهایی درخور بنویسم و تقدیمتان کنم ...
التماس دعا ...
۰۲ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۵۱ دغدغه های خط خطی یک خبرنگار
نمی دونم که با این پیامها دنبال چی هستش
پاسخ:

در خوش بینانه ترین حالت، دنبال ارادتمند کردن مردم نسبت به اهل بیت علیهم السلام!
این خواب ها ونوشته ها درست مثل نوشته هایی می مونه که هرازگاهی لای شکلاتهای نذری که توی حرم پخش می کنن هست که میگن اگه بهش عمل نکنی تا عمر داری مدیون صاحاب شکلات می شی!چون حاجتش برآورده نمی شه (نمیدونم این2تا چه ربطی بهم داره)!
نباید خیلی جدی شون گرفت..!
پاسخ:

من هم جدی‌شان نگرفتم! لذا قرار گذاشتم برای 21 شهریور!
سلام . من با اجازه شما توی گوگل پلاس این مطلب رو لینک می کنم
پاسخ:

سلام بزرگوار
محبّت فرمودید، شما صاحب‌اختیار هستید ... ممنون هم می‌شوم!
التماس دعا ...
شرمنده آدرس گوگل پلاس خودم را فراموش کردم ذکر کنم

https://plus.google.com/112358165005750325551/posts
پاسخ:

دشمنتان شرمنده! بزرگواری فرمودید!
من هیچوقت به این نوشته ها اعتماد نمیکردم....فقط میخندیدم و میگفتم عجب جاهلی اینارو مینویسه!!!!! مفاتیح های حرمو یادمه.
پاسخ:

دعا کنید برای بیدار شدن همه‌مان از خواب جهل و غفلت ...
دعا کنید برای طلوع آفتاب ...
سلام علیکم.ممنون از حضورتان.انشاالله که خدا عاقبتمان را بخیر کند با این خرافه هایی که روز به روز مدرنیته تر می شوند.در ضمن نوشته در رابطه با (علیه السلام) را نیز مطالعه نمودم.ممنون از تذکر به جای شما.انشاالله رعایت می شود.با افتخار تمام نیز لینک شدید.موفق با شید.یا علی(علیه السلام)
التماس دعا...
پاسخ:

سلام بزرگوار، ممنون از عنایت و محبتتان، امید که لایق بزرگواری و حسن ظنّتان باشم، باز هم از جسارتی که کردم پوزش می‌خواهم، التماس دعا ...
salam

yasha mir mahammad qardash
پاسخ:

سلام بزرگوار

یاشاسین قارداش!

یاشاسین آذربایجان!

شرمنده‌ام که بیشتر بلد نیستم به ترکی عرض ارادت کنم!

ممنون از آمدنتان ... (ضمناً آدرس وبلاگتان ظاهراً اشکال داشت، نتوانستم خدمت برسم ...)

عیدتان مبارک

التماس دعا ...
۰۳ تیر ۹۳ ، ۱۶:۰۲ امیره نور
منم نمی فرستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">