هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

سایه‌ی همسایه ...

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۱ ق.ظ
 
همسایه‌ی مهربان و باصفا، گوشه دنجی در خانه‌اش، روی زمین خدا نشسته و با میهمان عزیزش، غرق گفت و گو است. ساده، خاکی، خالص و بی‌ریا ... به بهانه تولّدش جشن گرفته‌ایم [و البتّه بیشتر به کام خودمان!] پر هیاهو و پر سر و صدا ... نمیدانم قلب خدایی و ساده‌پسندش با ما و کارهایمان "حال" می‌کند یا نه، ولی آنقدر آقاست و نظربلند، که به همه‌ی ما لبخند می‌زند و باز رویش را به طرف آن میهمان نازنینش می‌کند و باز هم  گل می‌گویند و گل می‌شنوند ... .
همسایه‌ی نازنین، آنقدر گران‌قدر و والامرتبه است که باید شرممان بیاید در حضورش خطایی کنیم، ولی ما آن قدر پررو هستیم که نه تنها شرم نمی‌کنیم، بلکه خطایمان را هم خطا نمی‌دانیم ... !

همسایه‌ی باحال ما، خیلی لوتی و بامرام است! حتّی همین امروز و امشب هم که تولّدش است، حواسم را جمع نمی‌کنم و مدام نامردی و بی‌صفتی می‌کنم، ولی او مروّت دارد و سر سیاه زمستان که به خاک تیره بنشینم از فلاکت و بی‌قدری‌ام، باز هم مردانه هوایم را دارد و حتّی بی‌دعوت، به خانه‌ام می‌آید و روشنی و گرما می‌آورد ... .

********

این شبها که آقا میهمان زیاد دارد، از فاصله‌ای خیابان را بر خودروها می‌بندند. ده پانزده‌ دقیقه‌ای باید پیاده بروم تا برسم به حرم و زیارتش کنم، و زیر لب چقدر غر می‌زنم و البتّه چقدر به خودم وعده‌ها می‌دهم و با خودم فکر می‌کنم که وقتی رسیدم، دست به سینه گذاشتم و سلام دادم، چشم در چشم گنبد و بارگاه آقا، خیلی زود اجرم را بطلبم!
...
و تا برسم و همان صحنه‌ی کذایی سلام دادن، یک چیزی شبیه برق تمام بدنم را مور مور می‌کند و موهایم سیخ می‌شود ... نفری که چند قدم از من جلوتر است، با پای کوتاه‌ترش، پای بلندتر را به زمین می‌کشد و هردوپا بدون کفش ... و حتّی تعارف "ویلچر" خادم را هم پس می‌زند ...
و خیلی باید سیاه و سنگ باشم، اگر نبارم ... آن لحظه‌ای که روی شالی که به گردنش انداخته، این جمله را می‌بینم: "کاروان زائرین پیاده امام رضا علیه السلام - قوچان"

********

آی! همسایه‌ها! خوب همسایه‌ای داریم! نیاز به معرّفی و تبلیغ ندارد! فقط جهت اطّلاع می‌گویم که هروقت شکست عشقی خوردید و واقعاً از همه‌ همه همه ناامید شدید، هروقت مریضتان را همه جواب کردند ، هروقت قرض و قوله تا خرخره‌تان رسید و دستتان از همه جا کوتاه شد، هروقت چشمه‌های امیدتان خشک شد و و خلاصه هروقت به بن‌بست رسیدید، بروید زیر سایه‌ی این همسایه و فقط یک سلام بکنید ... . "اینجا برای عشق شروعی مجدّد است ... "
فقط یادتان باشد، آن روزی هم که کشتی زندگی‌تان، بر ساحل امن و سلامت بود هم گاهی به یادش باشید ... .

********

همیشه از تعابیر اغراق‌آمیز در مورد ائمّه علیهم السّلام گریزان بوده‌ام و با تشبیهات نامناسب در مورد "خلق‌ الله" هم میانه‌ای ندارم، ولی نمی‌دانم اخلاص مرحوم شیخ عبّاس قمی رحمه الله چه نمکی به این شعر داده (قسمت زیارات امام رضا علیه‌السلام در مفاتیح آورده است) که هروقت زیارت می‌روم، بخواهم یا نخواهم زمزمه‌ام می‌شود و ... :

شاها چو تو را سگی بباید               گر من بُوَم آن سگ تو شاید
هستم سگکی ز حبس جسته          بر شاخ گل هوات بسته
خود را به خودی کشیده از جُل          افکنده به پیش تو سر ذُل
افکن نظری بر این سگ خویش          سنگم مزن و مرانم از پیش ...

دعا کنید بیفکند نظر را و نه سنگ را بر این همسایه‌ی ناخلف نااهل ...

********
"ثبت نام خادمی" را یادتان هست؟ آنجا عرض کردم و اینجا هم دوباره، که حرم فقط اینجا و این شهر نیست ... حرم، قلب شماست وقتی چشمتان به یادش تر می‌شود ... . شک نکنید!
پس شما از من "همسایه" هم "همسایه‌تر" هستید ... خیالتان تخت!

********

هنوز هم یک عالَم نوشتنم می‌آید به عشق آن مهربان! ولی خیلی سرتان را به درد آوردم!
فردا هم، خواهم نوشت، اگر آقا روزی‌ام کند ... .

 
<
۹۱/۰۷/۰۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
میرمحمد

باور

دل‌نوشت

نظرات  (۵۲)

۰۷ مهر ۹۱ ، ۰۲:۵۴ مهندس محمدجواد میرزابیگی
این اعیاد جشن و سرور بر شما هم تبریک و تهنیت میرمحمد عزیز
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطف همیشگی‌تان ...

التماس دعا ...
از تصادف جان سالم بدر برده بود

و می گفت زندگی خود را مدیون ماشین مدل بالایش است

و خدا همچنان لبخند می زد . . .
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از آمدنتان

و خدا، عقل همه‌مان را کامل کند ...

عیدتان مبارک

التماس دعا ...
سلام برادر
داخل پروفایلتون دیدم اهل مشهدید همسایه آقام علی بن موسی الرضا
چقدر دلم عادت بدی کرده هر وقت حرف مشهد میشه میگره بغض میکنه
سلام ما رو به آقا برسون درسته دورم ولی دلم اونجاست . دیشب شب تولد آقام من توی خوابم هم توی حرم بودم
خوش بحالتون .....................................
پاسخ:

سلام بزرگوار

خوش به حال شما، که دلتان با آقاست، اگر چه دورید و بدا به حال من که هستم و نیستم ...

چشم، سلامتان را می‌رسانم، همین امشب ...

شما هم دعا کنید برای آدم شدنم ...

یا حق ...
۰۷ مهر ۹۱ ، ۱۰:۲۲ یک موش از مدرسه موشها
عیدتون مبارک
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از محبّتتان

التماس دعا
۰۷ مهر ۹۱ ، ۱۰:۴۷ با کمال طنزیت!
سلام با عرض تبریک میلاد عالم آل محمد، هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن، السلطان ابالحسن، حضرت امام رضا علیه السلام
شما که که همسایه ی آقا هستید در محضر ایشان ما را فراموش نکنید...
دوستان مجازی هم حقوقی دارند بر گردن هم.
پاسخ:

سلام استاد نازنین

به روی چشم! انجام وظیفه خواهم کرد ان‌شاءالله (البتّه اگر قابل و لایق باشم)

روزگارتان خوش

التماس دعا
سلام
عیدتون مبارک

مادر بزرگم خیلی دوست داشت بیایم مشهد اما حالش خیلی بد...
گفتم پیغامش رو شما برسونید به مولا

" آقا شب اول قبر تنهام نذار

امیدم فقط به شفاعتت ،ناامیدم نکن "

...................
شفای مریضا
ظهور حضرت
انشالله

سپاس
یاعلی
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از آمدنتان ...

امید که آقای مهربان، مریضان را شفا و عافیت عنایت فرمایند ...

آمین به دعاهای خوبتان ...

التماس دعا ...
۰۷ مهر ۹۱ ، ۱۲:۳۳ لثارات الحسین الحسین (علیه السلام)
امروز که سر به حرمت می آیم

انگار تمام عشق کامل شده است

ای ضامن آهو به غریبی سوگند

دل کندن از این ضریح مشکل شده است

سلام علیکم.ممنون از حضورتان.ولادت سراسر نور سلطان سرسر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا مبارک.یا علی علیه السلام.
التماس دعا...
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از آمدنتان

اجرتان با امام مهربان

التماس دعا
سلام
ولادت امام رضا -علیه السلام- مبارک.
پاسخ:

سلام

ممنون از لطفتان

شفاعتشان، نصیبتان ... التماس دعا ...
چرخ می خورم و سرگردانی ام را یله می کنم روی گنبد و گلدسته ها.
چرخ می خورم و بی قراری ام از ایوان می گذرد و بند می شود به پنجره فولاد.
چرخ می خورم و تشنگی ام در حوالی سقاخانه پرسه می زند.
چرخ می خورم مدام و کبوتر آرزوهایم بال‌بال می زند.
من همان آهویم که همزاد خطر بود و ترس خود را از دامان امن تو آویخت. همان آهویم که غریبانه نگاهش را به دستان اجابت تو دوخت، همان آهویم که هنوز هم ضمانت بی دریغ تو را فخر می کند. نشانی ساده تو از خاطر هیچ‌کس نمی رود؛‌وقتی خورشید، خانه زاد شماست و باران، پاداش دست بر آسمان بردنتان؛ وقتی ابرها سایه‌سار شمایند و شما سایه بان خاک تا افلاک. و من هنوز آه می کشم و هنوز چرخ می‌خورم و هنوز چشمم به گنبد و گلدسته هاست و هنوز تو ضامن تمام آهوان غریبی

این میلاد خجسته بر شما مبارک
پاسخ:

سلام بنده‌ی خوب خدا

یک دست جام باده و یک دست زلف یار
چرخی چنین میانه‌ی میدانم آرزوست ...

ضامن، شفیعتان ...

التماس دعا ...
۰۷ مهر ۹۱ ، ۱۳:۳۴ می خواهم آخوند شوم
ممنون از نظرتان جالبه چقدر شما میرید مشهد خوش به حالتون ایشالا آقا مارم دوباره بطلبن یا علی
پاسخ:

سلام بزرگوار، ممنون از محبّتتان، بنده با وجود همه‌ی بی‌لیاقتی‌ام، همسایه‌ی نااهلش هستم ...

ان‌شاءالله زیارت و شفاعتشان همواره نصیبتان شود ...

التماس دعا
سلام ...
نمیدونم خونده بودم یا نه که مجاور سلطان سریر ارتضایید یا نه ...خیلی پس خوشبحالتون بقوله حاج محمود کریمی که امروز جایی در مجلسشون بودیم " ان اکرمکم عند الله مشهدیکم" نقل به قول کردم امشبم مشهد نائب الزیاره ما خواهند بود البته نمیدونم تو حرم برنامه دارن یا نه
نوشتتون خیلی عالیی بود شکست عشقی رو خوب بهش اشاره کردید البته همون شکست خودش کامله شکست عشقی ؛‌عاطفی ؛ مالی ؛‌ از شیطان خودش قافله ایه که سره دراز داره
در ضمن از بذل توجهتون به بنده و خوندن آرشیو بسیار بسیار شاد شدم
انشاالله که به برکت امروز آقا عیدی های تپل موپول بده به ههممون چه زائر جسمی چه زائر روحی
پاسخ:

سلام بزرگوار، ممنون از آمدنتان و لطفتان به این حقیر
خاک‌نشین کوی باصفایش هستم ... دعاکنید قابل باشم، حتماً نایب‌الزیاره‌تان خواهم بود ان‌شاءالله ...
برای هدایتم دعا کنید ...
یا حق
عید همگی مبارک
پاسخ:

سلام جرّاح گران‌قدر!

عید بر شما هم مبارک!

عاقبت به خیر شویم ...

التماس دعا
با سلام
طرح هر شهید یک وبلاگ:

http://admin.vciblog.com
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از اطلاع‌رسانی‌تان ... به امید توفیق خادمی ...

التماس دعا ...
سلام..عیدتون مبارک..
چه همسایه های جالبی استند..خوش بحالتون..
باز هم بنویسید..
خوبه..
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطفتان

دعا کنید این همسایه ناخلف، آدم شود ...

التماس دعا ...
سلام
ممنون از لطفتون
ما مشهدی ها چون امام رضا(علیه السلام) رو همیشه کنارمون میبینیم زیارتمون با بقیه فرق داره از لحاظ توجه و حضور قلب. مگه اینکه شکست عشقی بخوریم که (به نظر خودمون) خالصانه درگاه امام رضا (علیه السلام) رو بکوبیم!
خدا فهمیدن حقیقت رضوی و حتی یه بار با شناخت زیارت رفتن رو نصیبم کنه انشا’الله
خدا کنه قدر این همسایه رو پایمال نکنیم
پاسخ:

سلام بزرگوار

با فرمایش شما در مورد "غفلت قربت" موافقم ... مثل ماهی‌هایی هستیم که آبی را که در آن زندگی می‌کنیم، نمی‌بینیم ... و خدا نکند که از آب بیرون بیفتیم ...

خداوند، "قدرشناسی" را قسمتمان کند، که از "زیارت" هم بالاتر است ...

التماس دعا ...
سلام همسایه ی نزدیک تر...
برای ما همسایه های اندکی آن طرف تر هم دعا بفرمایید...؛
میلادِ سراسر نور و سُرورشان مبارک.
پاسخ:

سلام بزرگوار

دعا کنید دلم نزدیک شود ...

بر شما هم مبارک ...

التماس دعا
۰۸ مهر ۹۱ ، ۰۸:۰۵ یوسف حسینی
سلام
بزرگترین نعمت همسایگی ست و بس.
مبارک بادا
پاسخ:

سلام

خداوند، عارفمان کند به حقّش ...

ممنون از آمدنتان

التماس دعا ...
سلام آقای میر محمد گل گلاب
به یمن ولادت نور چشمم و ارادت خاصم به ایشان دوباره دارم خودم را پیدا میکنم
شک ندارم که به زودی خواسته ام را اجابت میکند
دیروز مشهد نبودم ولی خدا میداند که تمام مدت را در حرم امام رضا گذراندم باشد که زیارت همه ما قبول واقع شود
پاسخ:

سلام بزرگوار

خدا را شکر ... هزاران مرتبه ...

زیارت قلبتان قبول، که خدا شاهد است، از زیارت جسم ما ارزنده‌تر است ...

التماس دعا ...
سلام

مشهدت ضرب المثل های مرا تغییر داد
هرکه بامش بیش ،برفش نه،کبوتر بیشتر

همسایه ی خوب ِ آقای مهربانی ها،مرا هم دعاکنید
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطفتان، ولی ای کاش "خوب" بودم ...

شما هم برای آدم شدنم دعا کنید ...
امسال حدود یک ماهی مهمان خانه ی همسایه تان بودیم و چه حال خوشی داشتیم خدا می داند! نمی توانم بیشتر بگویم که اشک از چشمانم جاری می شود!
...............
من نگفتم توقع تشکر داشتید تشکر کردم چون حقی بود که باید ادا می شد! می نویسم اما نمی دانم دوباره چطور شروع کنم و این بار چه و از کجا بنویسم. نمی توانم غزل هایم را دوباره تکرار کنم و نمی توانم از نو بنویسم. می نویسم اما برای شمایی که می آیید و می خوانید و اویی که نمی دانم این چرندیات ما را کجای دلش می خواهد بگذارد. هر چند دل بزرگی دارد. جسارتی نبود و کمک بود در حق ما! من سعی می کنم فقط بنویسم. در سنگر های دیگر هستیم و جایمان در این سنگر در حال تزلزل است! ( تف تو ریا البته!)
محتاجیم به دعا آقا!
پاسخ:

سلام بزرگوار

امید که قلمتان بر زمین نماند ...

التماس دعا ...
ایشالا خدا خودش درستش میکنه..
پاسخ:

سلام

ممنون از لطفتان ...

دلگرم هستم به دعای شما ...

یا حق ...
سلام بر همسایه نزدیک آقا
ننه وقتی خوندم از خودم خجالت کشیدم آخه به من هم میشه گفت همسایه آقا
راست گفتی ننه من هم همش غر زدم ودیگران رو اذیت کردم تا رسیدم به نزدیک ضریح مطهرش (بعد هم انتظار دارم دعاهام مستجاب بشه)
میدونی نزدیکی به آقا به دله نه به مسافت (ومن چقدر دووووووووووووووووورم حیف کاش همسایه اش بود)
پاسخ:

سلام بزرگوار
حتم دارم که از نزدیکترین همسایگانش هستید ... هم اینجا و هم در بهشت ...
و این همسایه‌ی بی‌معرفت را بیش از این شرمنده نفرمایید ...
التماس دعا ...
۰۹ مهر ۹۱ ، ۰۷:۲۶ آهسته عاشق می شوم
سلام صبح مبارک...

یک روز به فرج نزدیکتر شدیم مبارکمان باد...
پاسخ:

سلام استاد گرامی

به امید طلوع حضرت آفتاب ...

التماس دعا ...
مشهد هستین واسه مام دعا کنید.......
پاسخ:

سلام بنده ی خوب خدا

دعا کنید دل و جانم مشهدی باشد ...

روزگارتان خوش و خدایی ...

یا حق ...
سلام...

خیلی با حال و زیبا
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از نظر لطفتان

دعا کنید برای هدایتم ... یا حق ...
صرفا جهت ادخال سرور..

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم. همه سوار قطار شدند.


آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ...
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطفتان

واقعاً ما ایرانی ها اینطوری هستیم و خودمان خبر نداریم؟!

خداوند عاقبتمان را به خیر گرداند!

شاد و موفّق باشید

التماس دعا
بخدا محض تعارف اینا رو نگفتم من واقعا دورم خیلی خدا خودش بهم رحم کنه
وشما هم ما رو از دعای خیرتان بی نصیب نذارید
همه محتاجیم
ممنون از ابراز محبت تون
پاسخ:

سلام بزرگوار
حقیر هم تعارفی ندارم ...
خداوند دست همه مان را بگیرد و در دست حضرتش بگذارد ...
التماس دعا ...
کوچه پس کوچه مشد، بوی امام رضا مده
دیدن گلدسته هاش دل آدمه جلا مده
صبح زود سرکوچه ها هرکی که از خانه میه
دست به سینش مزره، سلامی به آقا مده
ما که از بچگیی مان همش میامدم حرم
وقت مردن مدنم جوابیم به ما مده...
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از آمدنتان ... سایه تان بر سرم مستدام ...
به امید شفاعت حضرتش
التماس دعا
۰۹ مهر ۹۱ ، ۲۳:۴۴ جدیدترین اهنگ ها و کلیپ های اسلامی
سلام وبلاگ خوبی دارین...اگه مایل به تبادل لینک بودین منو با اسم"جدیدترین اهنگ ها و کلیپ های اسلامی" و ادرسhttp://islamic-music.mihanblog.com
لینک کنید و خبر بدین تا لیینکتون کنم
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطفتان

التماس دعا
۱۰ مهر ۹۱ ، ۱۳:۳۳ جلبک شاید؟
سلام
خوش بحالتان با همچین همسایه ای. ما را نپذیرفت به کنیزی. اما ما باز هم تلاش می کنیم. بهش گفتم: فحش از دهن تو طیبات است
زهر از قبل تو نوشداروست
دیدم فحش منم در حریم حرمش و زهر منم در جام مهرش...
پاسخ:

سلام

نفرمایید ... همین خاکساری در درگاه باصفایش، نشانه‌ی قبول است ...
شما از "او" هستید ... شک ندارم ...
و دعا کنید برای "اهل" شدنم ...
یا حق ...
۱۰ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۱ جلبک شاید؟
سلام
در مورد بند 2 که از زیر کار در رفتن بود حق دارید. اما کار من یک جوری است که نمی توانم از زیرش در بروم چون بیشتر در جلسه هستم و ناچارم که حضور داشته باشم و ناچارم که اطلاعاتم کامل باشد. از این نظر خیالتان راحت.
در مورد بند3-2 چرا؟ مگر من چه کرده ام که باید قوم شوهر و خرده فرمایش هایشان را تحمل کنم؟
در مورد جادو خیلی چیزهای دیگر هم هست که برایتان سر فرصت تعریف خواهم کرد و نمی شد در وبلاگ بصورت عمومی بگویم. همینقدرش را الان بگویم که خیلی هم دور از آتش نیستم.
ممنون از محبتتان.
پاسخ:

سلام بزرگوار

ممنون از لطف و اعتمادتان ...

جسارتم را ببخشایید ...

منتظر هستم ...

التماس دعا ...
شاگرد: استاد، چکار کنم که خواب امام زمان رو ببینم؟
پیر مغان : شب یک غذای شور بخور.آب نخور و بخواب.
شاگرد دستور پیر رو اجرا کرد و برگشت.
شاگرد: استاد دائم خواب آب میدیدم!‏ خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب مینوشم.کنار لوله آبی در حال خوردن آب هستم! در ساحل رودخانه ای مشغول…گفت اینا رو خواب دیدم!
پیر مغان فرمود: تشنه آب بودی خواب آب دیدی‏؛‏ تشنه امام زمان بشو تا خواب امام زمان ببینی!
پاسخ:

سلام

خدا کند که تشنه‌اش شویم ...

به امید طلوع آفتاب

التماس دعا ...
سلام بنده خیلی خوب خدا( از خودتان یاد گرفته ام)
چند روزی از ایام ولادت گذشته اما بدلیل عدم دسترسی به اینترنت ، امروز توانستم به وب زیبایتان بیایم و این مطلب فوق العاده را بخوانم
کاش آن احساس نوشتنتان را سرکوب نمیکردید تا ما بیشتر کیفور شویم
هم چنین شما بهتر میدانید که هرچه از آن "مهربان" بگوییم کم گفته ایم
روزگارتان خوش
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از حُسن نظر و تمجیدتان که خودم می‌دانم و خدای خودم که لایقش نیستم ...
هرچه بگوییم و خواهیم گفت، باز هم کم خواهد بود ... قطره‌ای در مقابل دریا ...
دعا کنید خدای، دست و دلم را بگیرد ...
قصه ما به سر رسید......
پاسخ:

سلام
و این، اوّل قصه است ...
غصه‌تان مباد ...
التماس دعا ...
۱۱ مهر ۹۱ ، ۱۲:۳۰ توت فرنگی
سلام
شرمنده نشد همش رو بخونم راستش یکمی عجله دارم.
فقط آمدم بگم حال شما خوبه ؟؟؟؟
تشریف میارید وبلاگ بنده منور می فرمایید منو شرمنده می کنید بسیار سپاس ...
راستش ما داریم میریم برای یک کار خفن امروز یک جایی بعد همچین یه خورده استرس منو فرا گرفته خواستم التماس دعا بگم خدمت شما دعا بفرمایید کار ما درست بشه یک آرزوی خفن دارم تو این دنیا خدا واسم کارم رو راه بندازه
پاسخ:

سلام دوست باصفای خدای مهربان!
شرمنده‌ام فرمودید با آمدنتان ... شرمنده که دیر خدمتتان رسیدم ...
امیدوارم آن "کار خفن" و "رفتن با آن جای استرس‌ناک" با سلامتی و عافیت و شادکامی طی شده باشد ...
و از خداوند بزرگ می‌خواهم که مشکلتان را به طور کامل حل کند ...
شما هم برای آدم شدنم دعا کنید ...
یا حق ...
استاد پست جدید نمی نویسید؟
.......................................
سلام.
از قرار معلوم شما خیال نوشتن ندارید! من نظرم را برای پیشواز گفتم!
............
غمی به گرد دلم جلو‌ه‌گر شده که نشان از آمدن پاییزی ست که در و دیوار دلش را نم گرفته، صدای آوازش را غم گرفته. پاییزی که همه درد است و همه داغ است و همه عشق است و همه سوز. همه در هم گذرد هر مه و هر سال و شب و روزش. کَت کؤشنین پاییزلارى ، یازلارى‬، ‫بیر سینما پرده سى دیر گؤزوْمده‬، ‫تک اوْتوروب ، سئیر ائده رم اؤزوْمده‬... . نشانه های پاییز را در گوشه کنار شهر گاهی می شود دید. برگ ها آرام آرام زردی می گیرند و درخت ها فشار خونشان پایین می آید و رنگ از رخسار شاخساران و برگ های عطشان می پرد و ندا می آید که خزانی دل تنگ در راه است... .
.
.
.
این بار با یک پست شدیدا طولانی ضیافتی در خانه مان برپاست؛ پستی که با واژه شمار word؛ شامل: 2249 کلمه، 8511 کاراکتر بدون اسپیس، 10856 کاراکتر با اسپیس و 79 پاراگراف و 343 خط است. یک گالری با 19 تصویر متفاوت. یک دو بیتی. روایتی از نون و القلم. روایتی از پاییز، غزلی از حضرت شمس، رباعی ای از جلیل صفر بیگی، مقدمه ی کتاب 18 ساله گی شخص خودم! ، 6 تابلو با تصاویر متفاوت از منطقه اشکورات، غزلی از حامد عسکری عزیز، جمله ای از منطق حیات فرانسیس جاکوب، چند نقل قول از کورت وانگات، آدولف پوتمان، جناب آئین، علی صفائی حائری، اثری از مولایم مولانا جلال الدین، غزل از کاتب این سیاهه بهنام هدیه به آستان مقدس حضرت رضا، روایتی از داستان زندگی ظاهری و باطنی و دنیا و باقی مسائلش به قلم کاتب این سیاهه ها، پی نوشتی پر از سلام سبز و سرد و بی کران و نهایتا یک عده پیشنهاد. بوسیدن روی ماه، نمایشگاه نقاشی شبنم منادی‌زاده، ماهنامه‌ی ۲۴، ماهنامه‌ی داستان، کنسرت گروه کامکارها، نمایش ایرانی به صدای زمین گوش کن، نمایش ایرانی دیوار چهارم و اجارتا 2 پی نوشت!
.............
منتظر ردپای عبورتان و گرمای حضورتان به رنگ نارنجی برگ های پاییز هستم!
ارادتمند.
بهنام.ج
پاسخ:

سلام استاد نازنین و بزرگوار
ممنون از آمدنتان، لطفتان به حقیر و دعوتتان ...

سپاسگزارم که چراغ را روشن نگه داشته‌اید و سفره‌ فیضتان باقی است ... .
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۱۱ مهر ۹۱ ، ۱۵:۱۷ آهسته عاشق می شوم
امروز از دیروز به قیامت نزدیکتریم،

به خداوند چه طور؟؟؟...
.
.
.
التماس نور
پاسخ:

سلام
خدا کند ...
عزّتتان مستدام ...
خدایا ...
هیچ می دانی که همیشه به موقع
به دادِ دلم.. تو می رسی ؟؟!
آنجا که خسته ام ..
آنجا که دل شکسته ام ..
آنجا که ازهمه ی عالم و ادم گسسته ام ..
همیشه تو همان دستی هست
که می گیری از دلم غبارِغمها را،
خدایِا..... سپاس
پاسخ:

سلام
ممنون از آمدنتان ...
بنده‌ی خوبی باشیم، خدای خوبی است ...
التماس دعا ...
۱۱ مهر ۹۱ ، ۱۷:۵۰ گروه پلاک8/محسن(128)
صبح محشر هر کسی دنبال یاری می دود
یار ما باشد اگر شاه خراسان، بهتر است


با مطلب "در را که باز می کنم بوی دلار می آید از آنسوی کوچه ..."منتظر شما هستیم
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از عنایت و دعوتتان ...
خدمت می‌رسم ...
التماس دعا
سلام
"هم از آفتاب" را چه شده است که مدتی ست به روز نشده؟
منظور از مدتی همین 4 روز است ها
پاسخ:

سلام استاد بزرگوارم
ممنون از این که هوای شاگرد نالایقتان را دارید ...
قصورم، بابت ابتلا به دو فقره آزمون، در هفته‌ی اخیر بود ... دعا کنید عرضه‌ی جبران داشته باشم ...
اجرتان با دادار مهربان ...
التماس دعا
خوب همسایه ای داری خوب ...اقا محمد تولد امام رضا منم اومدم پابوس اقا مشهد .از باب الطافشون هر چی بگم کم گفتم .. خوش به حالتون که مشهد زندگی میکنید
پاسخ:

سلام بزرگوار
دعا کنید قدردان و لایقش باشم ...
زیارتتان مقبول حق ...
التماس دعا ...
سلام جناب میر محمد؛
تا جایی که من میدانم، عجیب است این ننوشتن و نبودنِ شما...!
"انشاءالله" که سلامت هستید و شاد و موفق؛ و من حدسم به "سفر" می رود...؛
پاینده باشید.
پاسخ:

سلام استاد گرامی‌م ...
ممنون از لطفتان و این که حواستان به شاگردتان هست ...
گرفتاری مختصری بود که بحمدلله برطرف شد و ان‌شاءالله مجدّداً چشمتان را به سیاه کردنم می‌آزارم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
آفتاب است که همه عالم را روشنی می دهد. روشنایی می بیند که از دهانم فرو می افتد. نور برون می رود از گفتارم در زیر حروف سیاه می تابد! خود این آفتاب را پشت به ایشان است، روی به آسمانها و روشنی زمینها از وی است. روی آفتاب با مولاناست زیرا روی مولانا به آفتاب است.

عرض ادب و ارادت خدمت بزرگ مردی که دلش به دلم راه دارد
راستی زهی سلام که دارد ز نور دم دراز

برخی آشنایی ها تصادفی نیست
شاد و سلامت باشی
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
بیش از قدر و قیمتم، به حقیر محبّت داشته‌اید ... امید که به لطف انفاس شما، هدایت شوم ...
پاینده و سرفراز و تندرست و خدایی بمانید، تا بهشت ...
التماس دعا ...
سلام شما خوبین؟امتحان مهمی که گفتید خوب بود؟
آقا نگران شدم گرفتار چرا؟مشوشم بی خبرم نذارین ،با آدرس پستی هم که جواب ندادین هر چی سلام فرستادم، گفتم شاید هک شدین!
به هر حال امیدوارم مورد خاص پیش نیومده باشه

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ
.
.
.
همای اوج سعادت به دام ما افتد
اگر تـــــو را گذری بر مقام ما افتد
پاسخ:
سلام استاد بزرگوارم
سایه‌تان بر سرم مستدام ...
شرمنده‌ام می‌فرمایید با لطف بیش از لیاقتم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا ...
۱۴ مهر ۹۱ ، ۱۹:۵۸ کیومرث نظامیان
سلام
با دوشعر از مجموعه ام به روزم و منتظر حضور شما
پیشاپیش حضورتان را ارج می نهیم
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
حقیرتر از آنم که حریر ناز خیالتان را بخراشم ... ممنون از دعوت و حسن نظرتان ...
خوش بنویسید و خوش باشید ...
یا حق ...
۱۴ مهر ۹۱ ، ۲۰:۵۰ مسیح کردستانی
بنده خوب خدا سلام..
نظرات به ایمیل شما ارسال شد.
یاحق
پاسخ:

سلام استاد نازنینم
ممنون از لطفتان ...
سایه‌تان مستدام
التماس دعا ...
سلام
کم پیدا شده اید...
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از بزرگواری و توجّه‌تان ...
درگیر بودم مدّتی، و ان‌شاءالله به زودی انجام وظیفه خواهم کرد ...
همیشه نیازمند دعاهایتان هستم ...
یا حق ...
سلام بر شما؛
(نه من استادی میدانم و نه شاگردی برازنده ی شماست؛ لطفا به این حقیر نگویید این القاب ثقیل را...).
"انشاءالله" در این آزمون ها و همه آزمون های زندگی، موفق و سربلند باشید؛
منتظریم که چشممان روشن شود...؛
التماس دعا.
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از دعای خوبتان ...
امید که چشم همه‌مان به جمال حضرت آفتاب روشن شود ...
یا حق ...
سلام بزرگوار:با
وعده ی امام رضاعلیه السلام

............@@@
............@@@@@@@@@
...............@@@@@@@@@
....................................@@
....................@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
......................@@
..................................................
@@@...............................@@@
@@@................................@@@
@@@@@@@@@@@@@@@@@
...@@@@@@@@@@@@@@

..................@@...@@
..................@@...@@
......................@@
......................@@
............................
...............@@@@
.............@@.......@
................@@@@@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
..............................@
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از اطّلاعتان
خدمت می‌رسم
یا حق ...
۱۵ مهر ۹۱ ، ۱۱:۰۸ جلبک شاید؟
سلام
راستش من از جماعت هم قطاران شما نیستم. یعنی منظورم اینه که مثل اکثر دوستایی که برای شما کامنت می گذارن مکتبی نیستم. مثلا از این روضه خوانها (تقریبا همشون) نه تنها خوشم نمیاد که کلا بدم میاد و پای کلامشون نمی نشینم. مخصوصا وقتی یه چیزایی می گن که به عقل جن هم نمی رسه کلا قاطی می کنم دلم می خواد کله اشون را از جا بکنم. مثلا یکیشون به دفعه می گفت توی بیایون کربلا توی اون وضعیت یه گدا اومد جلوی امام سجاد و پول خواست و امام هم گفتن که از زیر پای ناقه بردار!!! البته برای این مطلب موهن که یه خطی من نوشتم آقا داشت یکساعت ناله و ضجه می زد و جالب اینکه مستمعین همچین زاری می کردن که نگو... بدم میاد از این نوع صحبت ها و دست خودم هم نیست. پس خواهش می کنم دیگه از این تعارفات هم برام ننویسید. من خیلی ساده احساسم رو گفتم و خوشحال میشم اگه شما هم ساده باشید. ممنون
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از آمدنتان
این برادر کوچکتان هم با روضه‌های جعلی هیچ میانه‌ای ندارد ...
چشم ...
شما هم برای آدم شدنم دعا کنید ...
سلام...
استاد مهربان...



اینجا ایران است...

حاکمش نائب امام زمانست...


و پاکترین رهبر جهان است..

قدرت جوانانش کابوس اهریمانست...


اینجا کمی اجناس گران است...

چونکه تحریم دشمنانست...

وبی فکری مسولان است...

اما ایرانی صبور وقهرمانست...


هدف ما از زندگی نان نیست...

حفظ ایمانست ...


زندگی همیشه امتحانست...

کسی قبولست...

که در خط شهیدان است...

پیروی از ولایت وصیت آنان است...

اینجا ایران است...


منتظر نظرتون....
پاسخ:

سلام

به امید نزدیک شدن دلهای این مردم خدایی، به هم ...

ممنون از لطفتان

التماس دعا ...
آ پـ مـ
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از دعوتتان
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">