هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

پیاده

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱ ب.ظ

 

به نظرم یکی از عادتهای خوبم است، این که خوش ندارم کنار خیابان معطّل بمانم! وقتی مسیری را می‌خواهم با تاکسی بروم، کنار خیابان منتظر نمی‌ایستم، همان مسیر را همان کنار خیابان شروع می‌کنم به پیاده رفتن! نهایتاً ممکن است آدم یکی دو ایستگاه را پیاده گز کند، ولی می‌ارزد به این که از آن احساس علّافی کنار خیابان و نگاه‌های التماس آمیز به رانندگان محترم رها شود!

شما را هم توصیه می‌کنم به این تجربه! واقع قضیه این است که همانطور که شما نیاز دارید به وسیله نقلیه، آن راننده‌ی عزیز هم به همین درآمد مسافرکشی نیاز دارد؛ پس چرا همیشه شما چشم‌انتظار بایستید و سر خم کنید و منتظرش بمانید؟! خداوند دو پای سالم به شما داده که سرتان را بالا بگیرید و راهتان را بروید! بگذارید راننده‌ای که واقعاً مایل به رساندنتان هست، خودش پشت سرتان بوق بزند!

قصدم به هیچ عنوان جسارت به عزیزان زحمتکش تاکسی‌ران نیست، می‌خواهم عرض کنم که قدر نعمت نازنین سلامتی را بدانید و تا می‌توانید پیاده‌روی کنید! حتّی به این بهانه! باشد که تندرست بمانید!

 

نکته‌ی یکم: پیش آمده که توی رودرواسی این پیاده‌روی، تا مقصد هم پیاده رفته‌ام! نمونه‌اش همین چند روز پیش از انتهای بلوار شهید مدرّس تا حرم مطهّر! مسافت زیادی نیست، ولی مثلاً عجله داشتم! الآن که فکرش را می‌کنم، می‌بینم ضرری هم نکردم! شاید اگر سواره بودم، بیشتر از آن معطّل ترافیک می‌شدم!

نکته‌ی دوم: ملاحظات ایمنی (مخصوصاً در جاهایی که خیابان خلوت و سرعت خودروها زیاد است) فراموش نشود!

نکته‌ی سوم: خواهران محترمه‌ای که می‌خوانندم، در عمل به این توصیه احتیاط فرمایند! شاید وجهه‌ی خوبی نداشته باشد برایشان!

و نکته‌ی چهارم: زندگی همین است ... معطّل حصول "شرایط مطلوب" نمانیم ... پیاده هم اگر شده، راه بیفتیم ....

تو پای به راه در نه و هیچ مپرس         خود راه بگویدت که چون باید رفت ...

زودتر به مقصد می‌رسیم ...

 

<
۹۱/۰۷/۲۴ موافقین ۳ مخالفین ۰

نظرات  (۲۶)

سلام خدمتِ شما؛

"هم از آفتاب" در "رواق" اصلاح شد، به امید جاودانگی اش...؛

اتفاقا، همین امروز در راهِ رفت و برگشت از کتابخانه، داشتم با خودم میگفتم: "خدا سلامتی را از آدم نگیرد" ،

 تا "پاهایم" هست، روی پا خواهم ماند...؛

اگر باز هم مسیرتان خورد به طرف خیابان امام رضا و یک گنبدِ طلایی و یک حرمِ مطهر، ما را از دعایتان محروم نفرمایید.

پاسخ:
سلام بزرگوار
سپاس از عنایتتان به حقیر ... امتحان الهی می‌دانم این محبّت شما عزیزان را ... امید که "رد" نشوم ... .
خداوند به قلم و قدمتان قوّت بدهد!
قابل باشم، نایب‌الزیاره خواهم بود ان‌شاءالله ...
التماس دعا
شد آنکه اهل نظر بر کناره می رفتند
هزارگونه سخن در دهان و لب خاموش
نکته: بر کناره می رفتند یعنی همان پیاده می رفتند :)
پاسخ:
سلام استاد
ممنون از آمدنتان!
به جز همان "بر کناره" رفتن، هیچکدامش با ما جور در نیامد! "اهل نظر"؟! هرگز! "لب خاموش"؟! به قول رفقا: عُمراً!
البتّه دعا کنید بشوم!
روزگارتان خوش، التماس دعا

سلام مجدد؛

یادم رفت بگویم که چه خوب...، چه خوب که اینجا خیلی زودتر از آنجا باز می شود صفحه اش...؛

این هم یک مزیتِ دیگر...؛

پاینده باشید.

پاسخ:
سلام دوباره
بله! مزیّت دیگرش هم این است که وقتی صفحه را برای اطّلاع از تغییراتش بازنشانی (refresh) می‌کنید، فقط همان تغییرات می‌آید و از سر نو همه چیز مجدّداً بارگزاری نمی‌شود.
ممنون از دقّت نظرتان
التماس دعا
۲۵ مهر ۹۱ ، ۰۲:۲۱ آهسته عاشق می شوم
دانه های بی تقصیر انگور،
از مسیر انگشتها تا کامت،
هزار بار زنده شدند و مردند،
درحالی‌که شیطان در گرد دختر مامون پرسه میزد.
.
.
.
التماس نور.
پاسخ:
سلام
"کاشکی در بزم [شیطان] جای تو
زهرنوش دشمنانت می‌شدم..."
دعا کنید برای آدم شدنم ...
من ندیدم که کریمی به کرم فکر کند
به"چه مقدار به زائر بدهم"فکر کند
از شما خواستن،عشق است ضرر خواهد کرد
هر که در وقت گدایی به رقم فکر کند
بهتر این است که زائر اگر آمد به حرم
دوقدم عشق بورزد سه قدم فکر کند
موقع دست به سینه شدن و عرض سلام
کربلایی شده هر کس به "علم"فکر کند
چونکه از باب "جواد "تو کسی وارد شد
خنده دار است که دیگر به قسم فکر کند
پاسخ:
سلام استاد بزرگوارم
این را باید به طلا نوشت که:

بهتر این است که زائر اگر آمد به حرم ... دو قدم عشق بورزد سه قدم فکر کند ...

ممنون از لطفتان
التماس دعا
۲۵ مهر ۹۱ ، ۱۳:۰۱ مسیح کردستانی
بنده خوب خدا سلام..
انشالله به زودی ما هم به قلب شما خواهیم آمد..
پاسخ:
سلام استاد نازنین
شما همیشه در قلب حقیر بوده‌اید و خواهید بود!
همیشه از لطف مدامتان سپاسگزارم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا

سلام

خیلی قبول دارم این مطلب رو و خیلی وقت بود که احتیاج داشتم که بشنوم...

تو پای به راه در نه و هیچ مپرس         خود راه بگویدت که چون باید رفت ...
ادامه حرفهام رو با اجازه توی وبلاگ خودم می نویسم...

پاسخ:
سلام بزرگوار
همه ما نیازمند این تکرارها هستیم ... تا یادمان نرود که "گر مرد رهی میان خون باید رفت ..."
ممنون از لطفتان
منتظر مطلب خوبتان هستم
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا ...
سلام بر میر محمد اقا
ننه ببخشید دیر سر زدم
خوش به سعادت تون قدر سلامتی تونو بدونید (من که این نعمت خدا به فضل وصلاحش تو این 3 سال اخیر ازم گرفته شده)
ولی تصور اینکه شما رو در حال پیاده روی وشکر سلامتی تون میبینم خوشحالم و از ته دل دعاگوی سلامتی تون هستم ننه
پاسخ:
سلام ننه جون بزرگوار!

از صمیم قلب، سلامتی و عافیتتان را از درگاه ایزد منّان خواستارم ...
ممنون از لطف و محبّت همیشگی‌تان ...
التماس دعا ...
۲۵ مهر ۹۱ ، ۲۰:۴۹ رخنه در اسرار
درود استاد

ساحل افتاده گفت گر چه بسی زیستم               هیچ نه معلوم شد آه که من کیستم
موج ز خود رفته ای، تیز خرامید و گفت             هستم اگر می روم گر نروم نیستم
پاسخ:
سلام استاد نازنین
ممنون از عنایت مستمر و این شرب مدام ...

ما زنده از آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست ...

التماس دعا
۲۵ مهر ۹۱ ، ۲۱:۰۰ مسیح کردستانی
ضمنا آن کد انتقال وبلاگ را هم در انتهای کد قالب خود در بلاگفا قرار دهید
پاسخ:
سلام استاد بزرگوارم
ممنون از راهنمایی‌تان ...
یا حق
سلام بر بنده خوب خدا جناب میرمحمد!
خدا رو شکر که دو پای سالم داریم
منم خیلی وقتها شده که مسافت زیادی رو پیاده رفتم ! با این که خسته میشم و پاهام درد میگیره اما احساس خوبی بهم دست میده
علاوه بر اون در مصرف پول هم صرفه جویی میشه[نیشخند]
ضمنا! ما خواهران حواسمون به این هست که کنار خیابون پیاده نریم و بریم تو پیاده رو ... ممنون از تذکر قشنگتون
+یاعلی
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از توجّهتان
و سپاس به خاطر هم‌گامی‌تان!
شاد و موفّق باشید
التماس دعا

سلام داداش.

بطور ویژه دعوتید جهت نظر سنجی در مورد ازدواج

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان ...
خدمت خواهم رسید و اگر چیزی بلد بودم، حتماً انجام وظیفه می‌کنم ...
التماس دعا
هرچه زودتر بهتر
پاسخ:
سلام
و سارعوا إلی مغفرة من ربکم ...
التماس دعا ...

سلام و عرض ادب

همین هفته ی پیش بود که سوار تاکسی شده بودم و وسط راه دلم میخواست پیاده شوم و باقی راه را پیاده بروم

دروغ چرا؟

آن موقع به فکر سلامتی پاهایم و اینکه پیاده روی چقدر میتواند مفید باشد ،نبودم

به فکر سلامت دلم بودم که سخت گرفته بود ...

وقتی چشمتان به گنبد طلایی امام می افتد ،اگر خاطر شریفتان ماند مرا هم دعا کنید که امامم را عاشقم..

تک تک لحظه هاتون در پناه خدای خوبی ها

 

پاسخ:
سلام و احترام، ممنون از محبّتتان ...
اگر قابل و لایق باشم، نایب الزیاره و دعاگویتان خواهم بود ان‌شاءالله ...
برای طلوع آفتاب دعا کنید ...
یا حق

مجددا سلام

یکی از مزایای این سیستم به نظر من ،همین قسمت کامنت ها هست

خوشمان آمد !

موفق باشید

یاحق

پاسخ:
سلام دوباره
تازه، شما رویه‌ی کاربریش را می‌بینید! امکانات محیط مدیریت کامنتهایش فوق‌العاده است! جدّاً جایتان خالی است!
ممنون از دعای خوبتان
۲۶ مهر ۹۱ ، ۱۸:۵۹ آهسته عاشق می شوم
همسر، یعنی همسفر تا بهشت...
" سید علی خامنه ای"
.
.
.
سالروز نورانی ترین پیوند هستی مبارک  . . . [گل]
پاسخ:
سلام بزرگوار
امید که سفرمان به خیر و عافیت به پایان برسد ...
ممنون از عنایتتان
التماس دعا

تو پای به راه در نه و هیچ مپرس         خود راه بگویدت که چون باید رفت ...

...
بسم الله...
سپاس بابت حضورتون ... اگر کمکی در حد توان از دستم بربیاد دریغ نمی کنم
پاسخ:
سلام بزرگوار، ممنون از عنایت و لطفتان
حتما مزاحمتان خواهم شد ... پر از سؤالم!
التماس دعا ...
۲۷ مهر ۹۱ ، ۰۳:۱۶ آهسته عاشق می شوم

الهی

شنیدم فرمودی:

چه کنم با مشتی خاک

مگر بیامرزم.

آیت الله حسن زاده آملی

.
.
.
التماس نور[گل]

پاسخ:
سلام
همه‌ی امیدمان به همین است ...
" ... لسوف یعطیک ربّک فترضی ..."
التماس دعا

سلام

این پیاده روی برای اون مشکل سه رقمی هم خیلی خوبه ها!

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان
حتماً حتماً حتماً!!!
دعا کنید همّتش را خدا بدهد!
یا حق!
۲۷ مهر ۹۱ ، ۱۴:۲۱ گــل استـــم :)
سلـام..
آدرس جـدیدتون مبـارکـ :)
امیـدوارم موفق باشیـد همـاره در زمینه وبلـاگـ نویسی!
لینکتـون اصلـاح شـد!

×نه متاسفانه دوستم وبلـاگـ نـداره ولی ممنـون بابتِ تبریکتـون[از طرفِ ایشون]
پاسخ:
سلام
بزرگواری کردید! ممنون از محبّتتان!
ان‌شاءالله خوشبخت باشند و باشید!
التماس دعا ...
سلام
چشم تان روشن که آفتاب آمد جوار آفتاب (تر) ...

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
ممنون از عنایت و محبّتتان!
شاد و سربلند باشید
التماس دعا
۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۰:۱۱ دل نوشته های یه مشهدی
سلام دوست من
مبارکه باشه سایت جدید
راستی این پیاده روی اینطوری
هم واسه من زیاد اتفاق افتاده
انتظارو دوس ندارم
پاسخ:
سلام بزرگوار, ممنون از لطف و مهربانی تان!
سلامت و پایدار باشید
التماس دعا
۲۸ مهر ۹۱ ، ۲۲:۲۱ سید مقدام حیدری
سلام
از تشریف فرمایی و حضورتون متشکرم.
عادت خوبی دارید. ناخودآگاه تضمین کننده بخش زیادی از سلامتی شماست.
علاج بیماری خیلی ها این است که ماشینشان را بفروشند.
التماس دعای شدید دارم. اگر رفتی حرم امام رضا یاد ما باش. این تابستان توفیق نشد. خیلی بد شد.
خداحافظ.

پاسخ:
سلام سید بزرگوار
انجام وظیفه کردم و ممنونم از آمدنتان ...
قابل و لایق باشم، نایب‌الزیاره‌تان خواهم بود ان‌شاءالله ...
اگر اینجا توفیق نشد، همانجا هم حرم آقاست ... اگر قدرش را بدانیم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
سلام
غرور هم یک نوع سلامتی ست!
پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
سپاس از عنایت و محبّتتان
غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود  ...  ز هرچه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است ...
التماس دعا
۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۱:۲۰ رزا بداغی
یک دقیقه سکوت در این هیاهو! شعری کوتاه از رزا تقدیم به شما!
منتظر نظرات پر مهر شما دوست وبلاگ نویس هستم
با احترام - رزا بداغی

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
سپاس از دعوت کریمانه‌تان ...
خدمت می‌رسم
التماس دعا
۰۱ آبان ۹۱ ، ۰۰:۲۳ مهدی محب الطاهر
سلام من همیشه پیاده میرم و میام
به نظر من بهترین ورزش هم همینه...
تازه من حتی منتظر اتوبوس واحد هم نمی ایستم به ترتیب ایستگاه ها رو پیاده میرم
رکورد پیاده روی من تو هوای گرم بندر عباس از ساعت 5 عصر تا 11 شب هست که مسافت 50 کیلومتر جاده خاکی روستایی رو طی کردم ولی انصافا داغون شدم.
به هر حال من هر هفته از مدرسه شهید صدوقی تا منزل که فرامرز عباسی هستش پیاده گذر می کنم .
درضمن لذت پیاده روی وقتی قشنگه که تو برگ ریزون پاییز بی هدف پیاده روی کنی با یک موزیک مناسب (البته حلال !)
پاسخ:
سلام بزرگوار
خداوند به قدمهای استوارتان توان و برکت دهد!
برگ ریزان ...
بی‌هدف ...
موزیک مناسب ...
سپاس به خاطر تصویر زیبایی که آفریدید!
قلبتان همواره آرام و خدایی ... اجرتان با حضرت آفتاب ...
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">