هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

روغن

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۱، ۰۵:۴۴ ب.ظ

ارزانترین نوع تخمه‌ی آفتابگردان، حدوداً کیلویی دو هزار تومان است. مطابق اعلام کارخانجات روغن‌کشی (مثلا اینجا) حدودا 30 تا 40 درصد تخمه را روغن تشکیل می‌دهد، یعنی برای تهیه یک کیلو روغن، اقلا حدود دو و نیم تا سه کیلو تخمه لازم است؛ حالا به این اضافه کنید هزینه‌های موادّ افزودنی نگه‌دارنده و کارخانه و کارگر و بسته‌بندی و تبلیغات و ... . با یک حساب سرانگشتی، هر کیلو روغن آفتابگردان حدود 7 تا 10 هزار تومان آب می‌خورد که ما آن را به حدود 3 تا 4 هزار تومان خریداری می‌کنیم! جهت اطّلاعتان عرض می‌کنم، یارانه‌ی روغن هم خیلی وقت است که حذف شده! حال، سؤال اینجاست که پس چگونه روغن به این گران‌قیمتی را کارخانه‌های عزیز به کمتر از نصف قیمت به ما می‌فروشند؟!
خیلی‌ها، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان روغن را به خیلی چیزها متّهم می‌کنند! امّا بنده اینجا کسی را به چیزی متّهم نمی‌کنم! فقط اینها را نوشتم که این درخواست را از خدمتتان داشته باشم:
روغن مصرفی‌تان را تا حدّ امکان کم کنید، ولی همان کم را روغن خوب و سالم و مطمئن مصرف کنید.
اگر فعّالیِت روزانه‌تان زیاد است و خدای نکرده مشکل خاصّ جسمی ندارید، روغن حیوانی (دنبه، کره و ...) و گرنه، برای سرخ کردن و پخت و پز از روغن کنجد و برای سالاد از روغن زیتون استفاده کنید.
به نظر کمی گرانتر می‌شود، ولی اگر هزینه‌های درمانی «بعدها» را (بیماری‌های قلبی و کبدی ناشی از مصرف روغنهای ناسالم) در نظر بگیریم، این پیش‌گیری هرچند در ظاهر قدری گرانتر، امّا خیلی خیلی به صرفه‌تر خواهد بود.

تندرست باشید!

۹۱/۰۹/۰۸ موافقین ۴ مخالفین ۰

نظرات  (۳۹)

سلام

همین پیشنهادهای به ظاهر گران تر،تضمین سلامتیست ..

ممنون و سپاس از نشر علمتان

"زکات علم،نشر آن است"

علمتان روز به روز افزون باد و خدای خوبی ها پشت و پناهتان.

 

پاسخ:
سلام بزرگوار
ای کاش حواسمان باشد که سلامتی و آرامشمان از هر چیزی گرانتر است ... مبادا آن را از دست بدهیم ...
ممنون از دعای خوبتان، و دعا کنید عرضه‌ی «عمل» پیدا کنم ...
التماس دعا ...
۰۸ آذر ۹۱ ، ۲۱:۲۴ رخنه در اسرار
آقا خیلی دنبال یه شاخه گل گشتم برات بفرستم

یک سبد گل بهاری تقدیم تو
پاسخ:
سلام استاد نازنینم
بیش از لیاقتم محبّت دارید
تندرست و شاد و خدایی بمانید تا همیشه ...
التماس دعا
بله درست می فرمائید من هم از جناب آقای دکتر روازاده این مطالب رو شنیده ام و به دوستان مطالب شما رو توصیه می کنم.

بهترین روغن ها، روغن کنجد و روغن زیتون.
۱۰ آذر ۹۱ ، ۱۴:۴۱ مسیح کردستانی
ما که اصلا غذا نمی خوریم چه برسه به اینکه بخواهیم روغن استفاده کنیم... 
پاسخ:
سلام بزرگوار
شیوه مورد تأیید عقل و دین، رعایت «عدل» و «میانه روی» در هر کاری است ...
نه پرخوری و نه نخوردن ...
جسارتم را ببخشایید
التماس دعا
۱۱ آذر ۹۱ ، ۰۵:۰۰ آهسته عاشق می شوم
محرم به نیمه رسید

.

.

.

و ری هزار سال است عزادار حسین است .

پاسخ:
سلام
هزار سال از غم لیلی گذشته است
هنوز مردم صحرا نشین سیه پوشند...
التماس دعا

سلام بنده خوب خدا..

ممنون بابت تذکر خوبتون.. :)

 

(واقعا چرا من هربار میخوام کامنت بذارم پستتون درباره خوراکی هاست؟! :))) )

پاسخ:
سلام بزرگوار
سپاس که آمدید و مهربانانه خواندید ...
نمی‌دانم! توفیق حقیر کم است که برای مطالب دیگرم از نظرات ارزنده‌تان بی‌بهره‌ام!
شادمان باشید
التماس دعا
۱۲ آذر ۹۱ ، ۰۶:۰۴ آهسته عاشق می شوم
«وَ اعْلَمُوا أَنَّ الدُّنْیا حُلْوُها وَ مُرُّها حُلْمٌ وَ الاِْنْتِباهُ فِى الاْخِرَةِ»

بدانید که دنیا شیرینى و تلخى‌اش رؤیایى بیش نیست، و آگاهى و بیدارى واقعى در آخرت است.
امام حسین علیه السلام.
پاسخ:
سلام استاد
خداوند شیرینی هدایت و عبادتش را به ما بچشاند ...
موفق باشید
التماس دعا

سلام

من بیشتر کره حیوانی استفاده می کنم. بوی خوبی داره و همینطور مقدار کمش هم کفایت می کنه. مثلا از یک قالب 100 گرمی کره برای حداقل ده وعده غذا درست کردن میشه استفاده کرد (البته منظورم غذاهای دو نفره است) این یعنی در هر وعده حدود 10 گرم.انکار نمی کنم که غذاهای من معمولا آب پز و یا کبابی هستند و برنجم هم همیشه خشک است. اما واقعا می شود غذاهای آب پز را هم خوشمزه از آب در آورد. تازه دستپخت من یکی از افتضاح ترین دستپخت های ایرانی است و کلا در این زمینه استعدادم شکوفا نشده!!! اما بهرحال می شود با کمی چاشنی عالی ایرانی (مثل آویشن، زیره سیاه و سبز و نعناع و ترخون خشک) جبران طعم را نمود و همزمان از فواید این ترکیبات عالی هم بهره برد.

پاسخ:
سلام بزرگوار
چقدر خوب که به این روش ارزشمند مقید هستید. شکی نیست که استفاده از چاشنی ها و طعم دهنده های طبیعی و سالم، مانند همانها که اسم بردید، بسیار سالمتر و مفیدتر از چاشنی ها و سسهای مصنوعی و کارخانه ای است.
همیشه تندرست و شادمان و خدایی باشید ...
التماس دعا
سلام..
مطلب پربار و جالبی بود..
حالا اگر یک چیزی هم ارزونه شما نخ ندین بهشون..
ولی واقعا در مورد توصیتون میگم که درست و خوب بود..ان شاءالله خانواده گوش کنن..=)
التماس دعا..
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان
إن‌شاءالله همه‌مان به علممان عامل باشیم ...
تندرست و شاداب باشید تا بهشت ...
شما هم دعایم کنید
بَه ! سلام همشهری خودومان!
خوبیین؟
بَه شما هم که ماشاالله یه پا دکتر تغذیه شدین واسه خودتون!
نمکی میشدیم والا دکتر نمیشدیم![آیکون عجب غلطی کردیماااا ]
خخخخخخخ !
به ما سر نمیزنین [آیکون چه بی وفا  !]
این بلاگتون شکلک نداره ما خودمون گذاشتیم!
خخخخخخخخ !
پاسخ:
سلام هم‌شیره‌ی هم‌شهری!
ممنون از عنایت و لطفتان! بیشتر از لیاقتم محبّت دارید!
خیلی کوچکتر از آن هستم که پا در کفش بزرگ شما اساتید بزرگوار بکنم و جسارتی کنم! نکته‌ای که عرض کردم، فقط تجربه و احساس شخصی خودم بود ... ادعایی هم برای درست بودن هیچکدام از حرفهایم ندارم ...
به هر حال، از تذکّرتان ممنونم
روزگارتان خوش، دلتان آرام ...
التماس دعا ...
۱۳ آذر ۹۱ ، ۰۴:۱۵ اهسته عاشق می شوم
به اضطرار محتاج دعایتان هستم ...
 
 + داریم با حسین حسین پیر می شویم...
پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
قابل و لایق باشم، در محضر حضرت ولی‌نعمت، ثامن الائمه علیهم السلام، دعا گو و نایب‌الزیاره‌تان هستم ...
به امید روزهای بهاری‌تان ...
التماس دعا

سلام بر شما؛

ممنون که روشن می کنید چراغِ "رواق" را...؛

دعا بفرمایید.

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
وظیفه است ... شرمنده ام که خیلی دیر خدمت می‌رسم ...
همیشه محتاج دعاهایتان هستم
روزگار خوش
سلام خدمت استاد بزرگوارم
اگر مستند جهان شهری ها رو این شب ها از شبکه 3 و ساعت 19 ندیدین برید اینجا ببینید:

http://jahanshahriha.persianblog.ir/

پاسخ:
سلام سرورم
شرمنده‌ام می‌کنید ...
متأسّفانه دیر فهمیدم و توفیق نشد ببینم ... به روی چشم! حتماً استفاده می‌کنم ...
برای هدایت من هم دعا کنید
سلام خدمتِ شما؛
از "دعایی برای محافظت" نوشته ام...؛
اگر دوست داشتید و احساس کردید ترویجِ این حدیث و دعا، کارِ خوب و خدا پسندانه ایست، شما هم بنویسیدَش در صفحاتِ مجازیِ تان لطفا...؛
دعا بفرمایید.
پاسخ:
سلام استاد
خدای را شکر بی‌عدد که تندرست هستید و از حادثه‌ی پارسال، به سلامتی گذشتید ...
و بسیار سپاس که با حرز و دعا هم هوایمان را دارید ... خداوند پشت و پناهتان ...
برای آدم شدنم دعا کنید
یا حق ...
۱۸ آذر ۹۱ ، ۱۰:۳۸ مامان نیایش

سلام بنده ی خوب خدا

ممنون از حضورتون

شکسته نفسی کردید ماییم که محتاج دعای شما هستیم

خدا هر چی که آرزو دارید بهتون عنایت کنه ان شاالله

موفق باشید

پاسخ:
سلام بزرگوار
سالم و سربلند باشید و در پناه حق مهربان، محفوظ و متعالی، به همراه خانواده‌ی بهشتی‌تان ...
امیدوارم شما هم به آرزوهای خدایی‌تان برسید
ممنون از عنایت و محبّتتان
التماس دعا
سلام بنده خوب خدا ... 
سلامتی سلطنت ناپیداست ... ممنون که به فکر سلطنت ما هستید ..
یا علی
پاسخ:
سلام سرور بزرگوارم
ممنون از لطف و توجّهتان ...
همیشه تندرست و شاداب و خدایی باشید، تا بهشت ...
التماس دعا

سلام

یادی از ما نمی کنید؛ اشکالی نداره اما لااقل وبلاگتون رو آپ کنید دلمون باز شه

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از لطف و مرحمتتان ...
شرمنده‌ام بابت قصور و تقصیر و بی‌معرفتی‌ام ...
به روی چشم! حتماً باز چشمتان را خواهم آزرد!
دعایم کنید
یا حق

سلام بزرگوار

ممنون از راهنمایی و تصحیحتان. درستش کردم.

برای من دعا کنید که اگر خیر و صلاحم هست قبول شوم. درست است که نتوانستم آنطور که شایسته بود بخوانم اما واقعا زحمت کشیدم و فکر می کنم که هر کس دیگری جای من بود و مشکلات و در گیریهای من را داشت کمتر از این می خواند. راستش احساس می کنم در حقم اجحاف می شود وقتی با کسانی که علاوه بر داشتن وقت کافی برای مطالعه به کلاس نکته و تست هم رفته اند و از مزایای معلم و کلاس استفاده کرده اند در یک ردیف بنشینم و امتحان بدهم. اما خدا بزرگ است و من مطمئن هستم که اگر حق و روزیم در این کسب علم باشد به دستش می آورم. و اگر هم نباشد برای من همین که در طول دو ماه 6 تا کتاب را کامل خواندم و اگر در این آزمون ثبت نام نمی کردم یکیشان را حتی ورق هم نمی زدم خیلی خوب است. حداقلش کمی به معلومات اندکم افزوده شد.

برایم دعا کنید.

پاسخ:
سلام
بزرگواری کردید، مثل همیشه ...
ان‌شاءالله مزد زحماتتان را خواهید گرفت ... دعا می‌کنم اگر به مصلحتتان هست، در آزمون قبول شوید؛ ولی این نکته را هم یادآور می‌شوم که «ادامه تحصیل» مکان و زمان ندارد ... خیلی خودتان را وابسته «آزمون» و «قبولی» و «نمره» و «انتخاب و پاس کردن واحد» و ... نکنید! تحصیل و کسب علم (که عبادتی والا و مقدّس است) درک مطلب لازم دارد، نه کسب مدرک! امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرید ...
تندرست و شادمان باشید
التماس دعا
سلام
چشم استاد، طعم نه چندان جالب و بوی نه چندان جالب تر روغن کنجد را متحمل می شویم، شما چشم مان را به پست بعدتان روشن کنید ... 

التماس دعا
پاسخ:
سلام بزرگوار
چشم و دلتان درد نگیرد! کمال لطف و مرحمتتان است تفضّلی که به حقیر دارید ... .
التماس دعا

سلام بر شما؛

یادش بخیر زمانی که "هم از آفتاب" زودتر به روز میشد...؛

به امید تکرارِ آن روزها؛

التماس دعا.

پاسخ:
سلام سرور بزرگوارم
ممنون که همیشه حواستان به ضعفا هست ...
برای خوب شدنم خیلی دعا کنید ...
یا حق

سلام بزرگوار

به روز نمی فرمائید؟

منتظر هستیم تا کسب فیض نمائیم.

التماس دعا

یاحق

پاسخ:
سلام سرورم
ممنون از لطفتان، ولی این حقیر کجا و فیض کجا ...؟
همچون همیشه شرمنده‌ی شاگرد‌نوازی‌تان هستم ...
التماس دعا
سلام
عالی
به روزم
پاسخ:
سلام استاد شیرین‌سخن!
ممنون که خبرم کردید
التماس دعا

سلام

خواهش می کنم در حرم امام رئوف برای من و مادرم دعا کنید.از خدا برامون آرمش و توان بخواهید که با مشکل کنار بیایم و تحمل کنیم و صبور باشیم.

ممنون

پاسخ:
سلام بزرگوار
همیشه دعاگویتان بوده‌ام ... با همه بی‌لیاقتی‌ام ...
شما هم برای آدم شدنم دعا کنید ...
یا حق
چرا همه کم پیدا میشن آیا؟؟؟و دیر به دیر آپ میکنن آیا؟؟؟؟
راستی سلام..
پاسخ:
سلام بزرگوار
شرمنده‌ام ...
و سعی می‌کنم جبران کنم ...
عفوم کنید!
التماس دعا ...
۳۰ آذر ۹۱ ، ۱۹:۲۴ امیر کریمی گنابادی
سلامٌ علی استاذنا .
موافقیم آقا ... موافق ...
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از لطفتان
ارادتمندیم آقا! ارادتمند!
التماس دعا

سلام برادر بزرگوارم

 

به بهانه ی هفتمین ستاره ی آسمان ولایت و امامت ،گلی از گلستان احادیثشان را تقدیمتان می کنم،به عنوان عیدی از حقیر به حساب آوریدش.

هرچند زیره به کرمان می برم،جسارتم را بر من ببخشایید.

 

مَن دَعا قَبلَ الثَّناءِ عَلَی الله و الصَّلاهِ عَلَی النَّبِی (صلی الله علیه وآله) کَانَ کَمَن رَمی بِسَهمٍ بِلا وَتر
هر که پیش از ستایش بر خدا و صلوات بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) دعا کند چون کسی است که بی زه کمان کشد.

تحف‌العقول

همواره توکلتان خدای منان و توسلتان اهل بیت علیه السلام.

در پناه خدای خوبی ها و در سایه ی مهر همسایه ی مهربانتان،خوب بمانید .

التماس دعا  

 

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از تفضّلتان ...
خداوند به آبروی محمّد و آل او -صلوات الله علیهم اجمعین- خوبمان گرداند ... .
واقعاً استفاده کردم و سپاس‌گزارم ...
التماس دعا
هی میام سر میزنم ببینم آپ شده اینجا یا نه و هردفعه با این کلمه مواجه میشم: "روغن"
پاسخ:
سلام بزرگوار
سپاس که همیشه همراهی می‌فرمایید و ممنون از لطف همیشگی‌تان ...
شرمنده‌ام و خواهش عفو دارم ...
برایم خیلی دعا کنید
یا حق ...
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۵:۴۱ بـــاران

سلام..

بعد چند وقت اومدم اینجا گفتم الان حتما کلی مطلب جدید گذاشتین!

کجایین شما؟!؟!

پاسخ:
سلام بزرگوار
همیشه شرمنده محبّت و عنایتتان هستم
ولی ...
وبلاگتان کو؟ چه شده که «باران رحمت» قطع شده؟ بزرگواری می‌کنید و از دلواپسی رهایم کنید؟
منتظر خبر هستم ... .
التماس دعا

سلام

تبریک میگم  وبتون قشنگه دیگه از ما خبری نمیگیری؟

راستی به امام افتاب بگو من و به زیارتشون بطلبند

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از نگاه مهربانتان که سیاهه‌ام را قابل دانستید و خوب دانستید ...
التماس دعا
۰۷ دی ۹۱ ، ۱۳:۰۳ بـــاران

کجایین شما؟!؟!! :(((

پاسخ:
سلام بزرگوار
زیر سایه‌ی امام هشتم علیه السلام و در خدمت شما بزرگواران ...
اما نگران نبودن شما هستم ...
محبّت کنید و بی‌خبرم نگذارید ...

سلام جنابِ میرمحمد؛

کم کم داریم نگران می شویم ها...؛

بنویسید لطفا؛

"انشاءالله" سلامت و شاد و موفق باشید.

پاسخ:
سلام استاد مهربان
ممنون از محبّتتان
قابل این همه لطف نیستم ... خداوند، خودش عرضه‌ی جبران این همه را به حقیر عنایت کند ...
التماس دعا
۰۸ دی ۹۱ ، ۱۸:۴۱ مهدی محب الطاهر
روغنم روغنای قدیم !
پاسخ:
سلام بزرگوار
و رفقای قدیم ... !
التماس دعا
۰۸ دی ۹۱ ، ۲۱:۲۳ می خواهم آخوند شوم
سلام
با یک مطلب جدید آپم و منتظر نظراتتان
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از عنایت و دعوتتان
التماس دعا
۰۹ دی ۹۱ ، ۱۲:۲۳ مهرگان احمدی
امان از دل بی درد
پاسخ:
سلام بزرگوار
به راستی امان ...
مرد را دردی اگر باشد خوش است ... درد بی‌دردی علاجش آتش است ...
التماس دعا
سلام..
حال شما؟
بابا شما کجایید؟؟؟کم پیدا شدید!!!
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از تفقّد و تفضّلتان ...
در خدمتتان هستم
التماس دعا
سلام حاجی
بی خبری ؟!
پاسخ:
سلام استاد
به از بد خبری!
التماس دعا
۱۸ دی ۹۱ ، ۱۱:۰۷ می خواهم آخوند شوم
یه وقدت برا وب ما نظر نذاریدا !!!!!!!!!!!!!
بایک مطلب جدید آپم
پاسخ:
سلام بزرگوار
همیشه شرمنده‌ام ...
حلالم کنید ...
التماس دعا

سلام قارداش

بما هم سر بزنید خب

پاسخ:
سلام بزرگوار
به روی چشم! انجام وظیفه می‌کنم
ممنون از لطف همیشگی‌تان
التماس دعا
سلام
نمی دانم اصلا دیگر به این وبلاگ سر میزنید یا نه، بخش نظرات را که بی شک نمی بینید!

امام غریب مان که غریب است، با وبلاگ داشته ی شما و نداشته ی من از غربت در نمی آید!! ولی آیا نمی خواهید محض حق همسایگی تان هم که شده داغ از دست دادن مولای رئوف را در وبلاگتان فریاد کنید؟؟؟
سلام من را، سلام تسنیم شرمنده را، به امام عزیز تر از جانم برسانید، از جانب من او را سلام گویید، فقط هنگامی که نامم را در محضرش بر زبان جاری کردید، ...
پاسخ:
سلام استاد گرانقدرم
همچون همیشه شرمنده‌ی قصور و تقصیرم ... حق هیچ کس را -هیچ کس- نمی‌توانم حتی ذره‌ای ادا کنم ...
برای آدم شدنم خیلی دعا کنید
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">