هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

عطرباز

جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۳۵ ق.ظ

 

آدم عطربازی هستم! نمی‌دانم حُسن است یا عیب! فقط همین‌قدر می‌دانم که بینی‌ام (همان دماغ!) زود به یک رایحه عادت می‌کند و بعد برای این که خودم هم بوی عطری را که می‌زنم حس کنم و لذّت ببرم، مجبور می‌شوم دوز مصرفی را بالا ببرم و یا این که از عطر دیگری استفاده کنم، که البتّه من راه دوم را برگزیده‌ام!

هر بار که برای خرید عطر می‌روم، از رایحه‌های مختلف، خرید می‌کنم و معمولاً هر یکی دو روز از یک عطر استفاده می‌کنم و بعد عطر بعدی و بعدی تا این که باز برسم به همان عطر اوّلی!

البتّه در خلال این چندین و چندسال تجربه عطربازی، بعضی‌ها را واقعاً پسندیده‌ام و آنهایی را که برایم خیلی عالی بوده‌اند و معمولاً به خودم (!) و دوستانم توصیه می‌کرده‌ام اینها بوده‌اند:

باربریز ویکند، اُپن قهوه‌ای، آزارو ویزیت، مَکسی، بلو شادو، الأحلام و آخری‌ها هم استیشن و ورساچ.

امشب (دیشب؟!) هم به اتّفاق بانو، به دکّان عطّاری (!) رفتیم و ابتدا سراغ دو سه تا از بالایی‌ها را گرفتیم و بعد هم این‌ها را خریدیم:

دیزایر بلو: عطر خنک و دلپذیری که وقتی سراغ باربریز را گرفتیم و فروشنده نداشت، این را پیشنهاد داد و خوشمان آمد و خریدیم! 8 گرم!

اُپن قهوه‌ای: همان رایحه آشنای اُپن، ولی با بوی گرمتر و ماندگاری بالاتر. البتّه نه به مرغوبیّت گذشته! 8 گرم!

دانهیل قهوه‌ای: اوّلش مخلوط بوی چوب داغ و فاستونی اتو خورده می‌دهد! (این تشخیصم فروشنده را خنداند!) ولی بعد از باد خوردن، رایحه‌ای عالی دارد! گرم و مناسب برای پاییز و زمستان! 8 گرم!

اینکانتو: سرد و ملایم، و البتّه در برخورد اوّل شبیه بوی هلو و طالبی عطر "فواکه" ... فروشنده گفت زنانه است، ولی خوب چه می‌شود کرد وقتی خوشمان آمد ازش! 8 گرم!

آکوآ بولگاری: به خلاف اسم نچسبش (که واقعاً نمی‌دانم درست فهمیدم یا نه!) بوی محشری دارد! خیلی آشنا و خیلی غریب ... خنک است و فروشنده گفت ماندگاری زیادی دارد. 8 گرم!

آزارو کُرُم: که به جای آزارو ویزیت نازنین خریدم. بوی تند و تلخی دارد که به مرور و با هوا خوردن، به خنکی می‌زند و حسّتان را خوب می‌کند! 8 گرم!

سی اچ مردانه: یکی از نعمتهای خوب الهی که برای اوّلین بار یافتمش! با رایحه‌ای خیلی شیک و روشن! 12 گرم!

و در آخر هم، فروشنده محترم محبّت فرمودند و 8 گرم از پیشنهاد ویژه‌شان را به عنوان اشانتیون تقدیم نمودند: وان میلیون! (اسمش است! با قیمتش اشتباه نشود!) و واقعاً محشر است! در آن حد که به مچ دستم مالیده‌ام و از سر شب همین‌جور بویش می‌کنم و حالم خوب می‌شود!

گمانم اقلّا تا شب چله بس باشد خرید امشب (دیشب؟!) و منتظر تجربیّات و پیشنهادهای شما نازنینان برای خرید و عطربازی بعدی هستم!

<

نظرات  (۳۴)

سلام استاد
راستش ما چند تا سوال برایمان پیش آمده است که دقیقاً همه شان از روی فضولی ست و دیگر هیچ، و از آنجا که اگر نپرسیم می میریم، پس می پرسیم
ولی خیالتان تخت که اگر جواب ندهید نمی میریم.
1. شما با آن مشغله کاری که یکبار مرقوم فرموده بودید، چطور میرسید هر یک ساعت یکبار یک پست بگذارید؟ و جواب کامنت ها را هم همان دقیقه بدهید؟ و جواب همه کامنت ها را هم بدهید؟ و با حوصله هم جواب بدهید؟ (حتی آن کامنت های کلیشه ای را که برای همه copy,paste می شوند). و وبلاگهای دوستانتان را هم خوانده و کامنت بگذارید؟ و کمی هم به جای کامپیوتر کنار بانو بنشینید؟ و کمی هم احتمالا درس و کتاب بخوانید؟ و تازه هر از گاهی هم یادتان بیفتد که ما وبلاگ نداریم و یک تذکری هم به ما بدهید؟
2. شما دقیقا کی می خوابید؟
آن 1 و 2 را نمی دانم چرا گذاشتم!! احتمالاً چون تعداد سوالهایم لو نرود.
حقیقتا راز این برکت در وقتتان را بر ملا سازید که ما در این برهه زمانی به شدت محتاجش هستیم.
پاسخ:

سلام بزرگوار! استادی از خودتان است! چوب نزنیدمان!
فضولی؟ دور از جان شما! خدا نکند! بپرسید!
1. کار خداست دیگر!
2. دقیقاً وقتی خوابمان بگیرد!
امیدوارم به پاسخ سؤالهایتان رسیده و از مرگ حتمی رهایی پیدا کرده باشید!
التماس دعا!
ما که فقط می توانیم این ها را هدیه بخریم، ولی این پست تان واقعا چسبید.
از این به بعد که برای عطر از ما مشورت بگیرند با گردنی فراخ مشورت می دهیم
از آنجا که هر چند وقت یکبار یکی از همراهان "اینجایی" وبلاگش را می بندد و می رود (گویی این موضوع بین وبلاگ نویسان "اینجایی" اپیدمی است!!) این پست را save کردیم برای خودمان، مبادا شما هم دچار اپیدمی شده و ما این پست را از دست داده باشیم.
البته اصلاً فکر نکنید که پست های دیگرتان به این خوبی نبودها
پاسخ:

سلام
1. آی که چه حرصی دارد وقتی از عطر کسی دیوانه‌وار خوشم‌ می‌آید و اسمش را می‌پرسم و می‌گوید نمی‌دانم! هدیه گرفته‌ام!!!
2. در راستای کمک به کار خیر، اگر هدیه‌گیرنده نداشتید، در خدمتیم! می‌بینید چه نوع‌دوستی هستیم ما!
3. ما که همیشه گردنمان باریکتر از مو بوده و هست! هوایمان را داشته باشید گردن فراخ!
4. شما صاحب‌اختیارید!‌اصلاً همه‌اش را save فرموده و print بگیرید و محض احتیاط یک نسخه هم به امانات بانک بسپارید! استقبال کردیم از این اقدامتان!
5. اپیدمی به ما نمی‌چسبد! واکسنش را زده‌ایم!
6. از همان نیشخند آخر جمله‌تان، میزان خوبی پُستهای دیگر را دریافتیم!
7. مدّتی است می‌خواستم تقاضا کنم شما که اهل قلم هستید، صفحه‌ای بگشایید و وبلاگی عَلَم کنید! قول می‌دهم لینکتان کنم!
باقی بقایتان!
راهنمایی هایتان در مورد عطر بسیار عالی بود من از طریق وبلاگ بیتا با وبلاگ شما اشنا شدم ممنون از لطف شما
پاسخ:

سلام بزرگوار
سپاسگزارم از آمدنتان و تشکّر از نظر لطفتان ...
البتّه اینها سلیقه‌ی شخصی و مردانه بود، نمی‌دانم چقدر در واقع مقبول نظرتان خواهد بود!
باز هم سر بزنید!
التماس دعا ...
۲۴ شهریور ۹۱ ، ۱۱:۵۲ مدعی عاشق ولایت
هوالحق
وحدت مسلمانان به چه قیمتی؟؟؟
باز پیامبر وارد میدان گشت...
یا مهدی! پس کی میایی؟؟
تمنای دعای فرج و اقدام منتظرانه
پاسخ:

سلام
به امید طلوع آفتاب ...
التماس دعا ...
سلام
اگه تصویر هم بذارید وبلاگتون واقعا زیبا میشه.
آخه مطالبتون که به قولی بچه ها محشره.
پاسخ:

سلام استاد عزیزم
ممنون از عنایتتان
بیش از لیاقتم لطف دارید ... دعا کنید ذرّه‌ای اخلاص در قلم و قدمم باشد ...
در مورد تصویر هم اوّلش دعا کنید قالب به درد بخوری گیرم بیاید ...
باز هم از محبّتتان سپاسگزارم
به امید طلوع آفتاب ...
سلام...
ممنون ...
استفاده کردیم...
آقا رسول الله صلی الله علیه و آله هم اهمیت زیادی به عطر می دادنند
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از عنایتتان
خدا کند قدر آن "اسوه حسنه" را بدانیم ...
برای خالص شدنم دعا کنید ...
سلام.....
گفتم به مهدی بر من عاشق نظر کن***گفتا تو هم از معصیت صرف نظر کن
گفتم به نام نامیت هر دم بنازم***گفتا که از اعمال نیکت سرفرازم
اللهم عجل لولیک الفرج.
موفق باشید.
پاسخ:

سلام بزرگوار ...
ممنون از محبّتتان...
اجرتان با مهدی عجّل الله فرجه ...
به امید طلوعش
التماس دعا ...
وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود
قلبم یک چشم بر همزدنی سنگ می شود
آقا ببخش که سرم گرم زندگیست
کمتر دلم برای شما تنگ می شود
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:

سلام
ممنون ...
عاقبتمان به خیر باد ...
سلام می دونم قدیمی هست ولی هیچی دانهیل قرمز نمی شه. من عاشق این عطرم.
پاسخ:

سلام
ممنون از آمدنتان
با شما موافقم‌ ... بعضی قدیمی‌ها همیشه بهترند ...
التماس دعا ...
۲۴ شهریور ۹۱ ، ۲۱:۴۴ کودکان منتظر
سلام
خوبی دوست عزیز؟البته فکر نکنم این روزا هیچ مسلمانی خوشحال باشد
منم آپم ، یه سر بزن و نظرم بدی خوشحال میشم
اللهم عجّل لولیک الفرج
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از آمدنتان ...
هیچ "انسان" خوشحال نیست ... از اهانت به "فخر انسان" ...
انجام وظیفه خواهم کرد ان‌شاءالله ...
التماس دعا ...
چه خوب که همیشه معطرید
یکی از خصوصیات معطر بودن با عطرهای متعدد این است که هرچند به نظر بوی عطر به مشام انسان عادی میشود اما پس از زمان طولانی وقتی به شیشه خالی عطر گذشته مراجعه میکنید بارزترین خاطره دورانی که از آن عطر مصرف میکردید را هرچند در مدت بسیار کم اما به شدت و وضوح زیاد مجسم میکنید،مشابه این گوش کردن موسیقی مشخص دریک بازه ی زمانی است و همینطور وقتی پس از طولانی مدت آن موسیقی را میشنوید این بار با زمان بیشتر و شدت کمتر بارزترین خاطرات دورانی که آن موسیقی را شنیده اید مجسم میشود.(ظاهرا از نظر روانشناسی ثابت شده)
اما استفاده از یک عطر مشخص هم حسنی دارد و آن اینکه وقتی آن بو به مشام دیگران رسید یاد مصرف کننده زنده میشود.این همان سعادتی است که انسانها بعد از فوت عزیزانشان میتوانند از آن بهره ببرند و برای تجسم واضح و هرچند کوتاه به شیشه خالی عطر پناه ببرند...


پاسخ:

سلام
ممنون از لطفتان
شیشه‌ی عطر خالی ندارم! حدود یک چهارمش که می‌ماند، با عطر دیگری در همان طیف ترکیبش می‌کنم و چیزی جدید می‌آفرینم که در گنجه‌ی هیچ عطّاری یافت می‌نشود! و غالباً چیز خوبی هم از کار در می‌آید! مثلاً "هاواک+باربریز" و یا "آزارو ویزیت+صندل هندی" و یا "ورساچ + گوچی" و یا "غنچه محمّدی+البساتین (عربی)" و ...!!!
با آن حسّ نوستالژیک که فرمودید کاملاً موافقم و البتّه مدّتی است دنبال یک معادل خوب برای آن واژه می‌گردم. "تی‌رُز"، "فیجی"، "یاس44" ، "سینگل" و "وان من شو" برایم تداعی‌کننده عزیزانم است ... کسانی که ... .
دعا کنید "تجسّم واضح و هرچندکوتاه" بعد از مرگم برای عزیزانم، خاطرات خوش و اعمالم باشند، نه شیشه‌های خالی ...
شیشه جانم، پر شده از رایحه‌های مختلف ... برای خالص شدنم دعا کنید ...
daqdaqeye ma qheimat ast o bas !!! baraye faqir bichare ha che pishnahadi dariiid?!!!!!
پاسخ:

سلام بزرگوار!
دغدغه ما نیز همچنین! اگر مشهدی هستید بفرمایید تا از فروشگاه‌های مناسب و باانصاف مطّلعتان کنم!
در جواب کامنت سارا خانم هم قیمت عطریّاتمان را ببینید!
التماس دعا!
سلام
دانهیل و آزارو از ادکلن های ددی بودند.ازاونجاییکه ایشون در عطریجات بسیار بسیار سخت پسند و حتما اورجینال پسندند این دوتا اودکلن رو استشمام کردم و الحق که دانهیل خیلی عالیه.درمورد " آکو آ بولگاری" خودم عطرشو داشتم و چقدر ازش لذت میبردم.
فکر میکنم لایت بلو باشه اسمش.light blue
منکه خیلی باهاش حال میکنم.از عطرای تکراری و عطرایی که همه میزنن خوشم نمیاد.معمولا هم دنبال خنک و تلخ هستم.
انگار سلیقهء عطریجاتی شما و بانو هم تو همین مایه‌هاست
پاسخ:

سلام
ممنون از آمدنتان و سپاس از این که قلم رنجه کردید ...
البتّه بودجه‌ی ما و آن حسّ تنوّع‌طلبی‌مان (در عطری‌جات البتّه!) به "ارجینال پسندی" نمی‌رسد! می‌رویم از فروشگاه‌های کلّی‌فروشی حاشیه بازار امام رضا علیه السلام خرید می‌کنیم و شاید باورتان نشود، ولی همه آنچه که دیشب خریدیم، زیر بیست هزار تومان شد! حتّی برای صرفه‌جویی بیشتر (و البتّه با حسّی برخاسته از آن رگ قناعت‌گر یزدی‌مان!) عطرهای همیشگی را، در شیشه‌های نصفه قبلی که با خودمان می‌بریم می‌ریزند برایمان!
با سلیقه‌ای که از پدرجان توصیف فرمودید، به مناسبتی‌ "آزارو ویزیت" را خدمتشان تقدیم کنید! دختر شیرینشان خواهید شد!
التماس دعا ...
doorood bar shoma o sarfe jooyie shoma!in rooz ha zire 20 toman ... ham nmidahand, che bresad b atr! khoshbakhtane mashhad neshin hastim ! adres dahih k ba sar k che arz konam ba tamame qova bravim soraqash !
پاسخ:

سلام دوباره
راستش می‌ترسم تبلیغ مُفت و مجّانی شود! بزرگواری فرمایید یا آدرس وبلاگ، یا ایمیل محبّت کنید تا خصوصی خدمتتان عرض کنم!
یا حق!
tashakkor faravan az shoma k ma ra mofti shad mikonid !!! sepas.
پاسخ:

سلام
در وبلاگتان انجام وظیفه نمودم! لطفاً نظرات را چک بفرمایید!
التماس دعا ...
۲۴ شهریور ۹۱ ، ۲۲:۵۹ با کمال طنزیت!
استادخدا قوت
عطر باز بر وزن کفتر بازه دیگه...آره؟
در ضمن ما هم یه جورایی فک می کردیم هستیم
که با توضیحات شما متوجه شدیم نه بابا
بحث بحث شاگرد و استادی... استاد
پاسخ:

سلام استاد گرامی!
شرمنده می‌فرمایید!
مفتخر هستیم به شاگردی شما و هرچه داریم از عنایت شماست ...
بیشتر وزنش به "سنگ‌ساز" می‌خورد! دور از جان کلیّه شما!!!
خداوند روزی‌تان کند آنچه که مملوک‌الممالک مدّعی بود!
برای آدم شدنم دعا کنید ...
lotfe shoma ziad ast... too in hava hendevane haye daryafti ajab michasbad..!

پاسخ:

سلام
انجام وظیفه بود، نه لطف ...
اهل چاپلوسی هم نیستم، نفرمایید هندوانه ...
التماس دعا ...
به جای نوستالژیک زین پس بفرمائید خاطره برانگیز
پاسخ:

سلام
"خاطره" مجموعه‌ای از یادآوری‌های شیرین است و نوستالژی، اعمّ است از آن و از یادمان‌های غم‌انگیزی که البتّه آرزویشان را داریم! واژه "یادمانه" را پیشنهاد کرده‌اند و درست که این واژه، یاد گذشته را تداعی می‌کند، ولی طعم متناقض‌نمای شیرین و تلخ دلتنگی را در آن نمی‌توان چشید ...
به هر حال، با کمال احترام به نظر سرکار علّیه، به نظرم "یادمانه" از "خاطره‌انگیز" جامع‌تر باشد ...
جسارتم را ببخشایید
التماس دعا ...
سلام
در آن سایت دموی گفته بود و به حجامت و فصد در فصل بهار توصیه فرموده بود که البته ما یک خواهر شوهری داریم فرمود می شود پائیز هم رفت و احتمالا بزرگواری کند با ما بیاید.
خیلی حال روحیم بد است. بزرگوار یک دعایی برای ما کن. دارم می ترکم و هرچه هم اشک می ریزم که شاید این انگشتانه صبر لبریز شده ام کمی خالی شود نمی شود که نمی شود. می گویم زودتر بروم فصد کنم. شاید این خون اضافه است که اینطور آزارم می دهد. خودم این حس را دارم. یک چیزی متعادل نیست. حال مادرم خوش نیست. حال خودم ناخوشتر. می ترسم بچه که نشد مادرم را هم از دست بدهم. به نظرت می شود خدا اینقدر بی رحم باشد؟ من طاقتم تمام شده. تمام.
پاسخ:

سلام بزرگوار
1. در مورد فصد فعلاً توصیه نمی‌کنم، ولی بشتابید به سوی حجامت (عامّ=همان بین دو کتف) که هر روز دیرتر شود، بیشتر حسرت خواهید خورد! پاییز بعد از بهار، بهترین فصل حجامت است. روزهای دوشنبه و پنجشنبه در هفته، و روزهای هفتم، چهاردهم، هفدهم، نوزدهم، و بیست و یکم ماه قمری و ابتدای صبح یا نزدیک غروب، بهترین اوقات و ساعات حجامت هستند. اگر تصمیم گرفتید برای حجامت، دو روز قبلش خبرم کنید تا توصیه‌های مربوط به قبل و بعدش را خدمتتان عرض کنم.
2. حال و هوای شما بوی "افسردگی" ادواری و احیاناً مزمن می‌دهد. در مورد آغاز این وضعیّت و زمان‌هایی که بیشتر این حس سراغتان می‌آید بنویسید و بفرمایید که آیا احیاناً PMS شما را می‌آزارد؟
3. مهربان‌ترین است، می‌دانم که شک ندارید، و در مورد حالتان هم، اگر می‌خواهید بهتر شوید، در اسرع وقت به همراه همسر محترمتان یک جعبه‌ی شیرینی بخرید و سری به آسایشگاه معلولین و یا بیمارستان بیماران خاص بزنید ... . من امتحان کرده‌ام! جواب می‌دهد!
به امید خبرهای خوشتان
التماس دعا ...
من عاشق ادکلن های مارک فرانسوی هستم عطر اصولا استفاده نمیکنم بوش برام سردرد آوره. آقا ما هر وقت ادکلن زدیم یکی رسید بهمون گفت وقتی زنی عطر بزنه بره بیرون فرشتگان خدا از زمانی که از در بره بیرون تا برگرده لعنتش میکنن اون یکی گفت گناه عطر زدن برابر با زنا هست دیگری گفت ......
اما ما به هیچکس گوش نداده و کار خودمان را میکنیم
از ادکلنهای مورد علاقه من رایحه های خنک و تلخ هستند از بوهای گرم و شیرین بیزارم و معمولا ادکلن های منتخبی من مردانه یا اسپرت هستند .
از نمونه های آنها :
اسپریت ، اکنا بلو ، آزرا ، سی اچ ، و اونیکه خیلی خیلی دوسش دارم ولی خیلی خیلی گرونه شنل
پاسخ:

سلام
ممنون از محبّتتان و سپاس از خوش‌سلیقه‌گیتان! (چون شبیه ما است!!!)
نیم بیشتر بهره‌ای که آدمها از معطّر بودن می‌برند، لذّتی است که خودشان می‌برند؛ من خودم اینطوریم! و دلیل عطر عوض کردنم همین است که مشام خودم از عطر زود سیر می‌شود.
همیشه خوشبو باشید، اوّل از همه و مهمتر از همه خودتان لذّت ببرید، بعد خانواده و نزدیکان، و به عنوان برادر کوچکتان عرض می‌کنم، در مورد نامحرم قدری محتاطانه‌تر رفتار کنید! این جنس ناجنس ما، از طریق حسّ بویایی، حال و هوایش زود ناجور می‌شود!!!
جسارتم را ببخشایید
التماس دعا ...
۲۵ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۲۳ دل نوشته های یه مشهدی!
من عطر باز نیسم اما آدمای عطر بازا رو دوس دارم
اخه همیشه بوی خوب میدن!
راسی دانهیل خعععلی باحاله
من اسماشونو بلد نیستم خوب
پاسخ:

سلام همشهری
ممنون از لطف و محبّتتان
در مورد دانهیل کاملاً موافقم! خعلعلعلعلعلی باحال می‌باشد!
مدّتی روی شیشه‌های عطر، برچسب بزنید، بعد کم کم برچسب را حذف کنید، خاطرتان می‌ماند!
با عرض شرمندگی عرض میکنم!
پست بسیار خنکی بوووووووود!
این عطرا دیگه خعلی فسیل شده! اپن؟!
من از ایران عطر نمیخرم...
پاسخ:

سلام پزشک (جرّاح) بزرگوار
ممنون از آمدنتان
سلیقه‌ی فسیل این سنگواره‌ را ببخشایید! به هر حال باید به خودمان بیاید دیگر!
جای دیگری سراغ ندارم برای عطر خریدن ... همین مغازه‌های دور و اطراف حرم ... همین عطرهای سه تا صدتومانی!
و شرمنده شدم که وقتتان را سر این "خنک‌نامه" هدر دادم ...
حلالم بفرمایید ...
چشم زین پس میگوییم یادمانه
خیارشورجان
اسپیریت رو خیلی خوب اومدی،اما من از این مدل Spiritاستفاده میکنم نه از اون Esprit (البته اگه یادم باشه که ادکلنی هم توی کمد دارم که میشه استعمال کرد)کلا بوی مبهمی داره نه سرده نه گرمه نه شیرینه نه تلخه البته در تشخیص این مزه ها هم از طریق دماغم شک دارم
پاسخ:

سلام! درد نبیند! محبّت دارید!
از طرف "خیارشورجان" هم متشکّریم!
امید که روزی با "خواهرشوی جان" از این اختلاطهای سازنده بفرمایید!
سلام....خوش به حالتون شما چقدر پولدارین!!
عطر ها رو یادداشت میکنم که واسه همسر بخرم!
پاسخ:

سلام بزرگوار
خوش به حال خودتان که چیزهایی به مراتب ارزشمندتر دارید که واقعاً ندارم! معرفت، ایمان، اخلاق ... .
در مورد "پولداری" هم، کاش کامنتهای فوقانی را مطالعه فرموده بودید! یک جایی قیمت عطرهای خریداری شده را گفتم! حدود یک سیر (!) عطر، کمتر از بیست هزار تومان، خیلی زیاد است؟! آن هم برای مصرف حدود 3 ماااااااه!!!
ممنون از یادداشتتان! امید که متعلّقه ما هم یاد بگیرند!
به همسر محترم سلام برسانید، و همچنین به تارای گرامی!
التماس دعا
خعلی بانمک هستین!!!میشه یه کم راحت تر صحبت کنید؟تو این دوره زمونه کمتر آدمی مثله شما انقدر موقر و با ادب صحبت میکنه!
پاسخ:

سلام بزرگوار!
ممنون از عنایت نمکینتان به حقیر!
شرمنده از ادبیات کج و کوله‌ام! همینطوری راحتم، شما هم محبّت کنید و همینطوری تحمّلم فرمایید!
روزگارتان خوش ...
مثل شما دعا کنم،ایشالا دفه دیگه با هشت قلوهاتون برین عطاری!
پاسخ:

سلام
ممنون از عنایت و محبّتتان!
آمین!
۲۸ شهریور ۹۱ ، ۱۳:۵۰ مسیح کردستانی
در دفتر اعمال یادداشت کردم تا فردا برای خرید عازم عطرکده فدک شوم..ممنون استاد
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان ...
التماس دعا ...
۲۸ شهریور ۹۱ ، ۱۴:۰۴ مسیح کردستانی
اره راست می گید منم وقتی عطر میخرم برچسب میزنم و بعد یه مدت برش میدارم..

اما اما.. یه شیشه عطر یه بنده خدایی از مدینه برم آورده ..هر جا رفتم پیداش نکردم..فقط روش ادرس فروشگاه و شرکت عطر رو زده بود.... حتی سپردم از مدینه بیارن اما گفته بود تموم شده..

حالا منم براش برچسب زدم عطر محمد(صلّی الله علیه و آله) عطر مدینه
پاسخ:

سلام استاد بزرگوارم
آنطور که حقیر تحقیق کردم، عطرهای عربی معمولاً خیلی متنوّع و یک‌بار تولید هستند. شرکتهایشان اکثراً تولید که نه، ترکیب می‌کنند وبه خاطر همین، از آمیختن عطرها و اسانسهای مختلف، رایحه‌های عجیب و ناشناخته و گاهی بسیار دلنشینی تولید می‌کنند.
به هر حال امیدوارم خداوند قسمتتان کند مدینه را و خودتان آنجا عطرتان را - و از آن مهمتر قلبتان را - پیدا کنید ...
التماس دعا ...
سلام استادخوبی؟ لطف کردی بمن سرزدی به نام هم ازافتاب لینکتان کنم؟
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از لطف و محبّتتان ...
امیدوارم لیاقت توجّهتان را داشته باشم ...
همان "هم از آفتاب" به نظرم بد نباشد ...
اجرتان با حضرت آفتاب ... التماس دعا ...

سلاااااااااااااام!

دیگه دارم دق میکنم آقای عطر باز!

من توی چهار محال و بختیاری زندگی میکنم...یکی از دوستام از اصفهان برام عطر دانهیل قهوه ای آورد...رنگ قهوه ای داشت با بوی تقریبا ملایم و محشر!

من هرچقدر اینجا میگردم مثل اون پیدا نمیکنم!

عطرای دانهیل قهوه ای اینجا همشون بی رنگن با بوی خیلی تند!

با دوستمم قطع رابطه کردم که بگم برام بفرسته!

چه خاکی تو سرم بریزم!من دیوونه ی این عطر شدم!

به نظر شما دانهیل قهوه ای خودش چندتا مدل داره؟!

کمممممممممممممممممممک!

پاسخ:
سلام سرور بزرگوار
خدا نکند دق کنید! هروقت مشهد مشرّف شدید، امر بفرمایید تا به فروشگاهی که مشتری‌اش هستم راهنماییتان کنم، یا این که به هر روشی که صلاح می‌دانید امر کنید تا خدمتتان ارسال کنم!
عزّت مستدام

سلااااااااااااااااام!

من روانی این عطر شدم!تا عمر دارم میخوام از این عطر بزنم فقط!

زحمتتون نمیدم...

فقط میخوام بدونم دانهیل قهوه ای چندتا مدل داره و این که من میخوامش کدوم مدلشه!

جدی جدی دارم دیوونه میشم!

هرجور شده باید پیداش کنم!

پاسخ:
سلام دوباره
حقیقتش دانهیل قهوه‌ای حقیر، قهوه‌ای بود (!) و نمی‌دانم که آیا مدل و رنگ دیگری هم دارد یا نه!
اگر مایل بودید بفرمایید از چه راهی شماره تلفن آن بزرگواری که مشتری‌اش هستم را برایتان خصوصی بفرستم.

آقا دوباره سلام!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ببخشید تند تند مزاحم میشمااااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!

من رفتم یه سری تحقیقات علمی انجام دادم!!!!!!!!!!!!!!!!!

به این نتیجه رسیدم که دانهیل قهوه ای فقط یه مدل داریم!

اونم قهوه ای!

پس دانهیل قهوه ای که اینجا سفیده چیه!!!!!!!!!!!!!!!

یکی بیاد تکلیف منو روشن کنه!

باید برم هرچی از دهنم درمیاد به این فروشنده ها بگم!!!!

آخه چرا با احساسات یه دختر جوون بازی میکنن!!!!!!!!!!

من عاشق این عطره شدم!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام دوباره
یحتمل قاطی آن آبی، الکلی، نفتی چیزی می‌کنند که بی‌رنگ می‌شود!
به هرحال حقیر همچنان در خدمت‌گزاری حاضر است!
التماس دعا

دوباره سلام!!!!!!!!!!!!!!!!

آقا من به این نتیجه رسیدم باید بیخیال این عطر بشم!

من مصرف عطرم خیییییییییییییلی بالاس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به خاطر همین هرهفته باید بخرم!خجالت میکشم مزاحمتون بشم!!!!!

امروز برای این که عقده ای نشم رفتم عطر فروشی عطر خریدم!

گفتم همین عطر دانهیل قهوه ای-سفید (!) رو با چوب زرد قاطی رد!

خیلی بد نشد!قابل تحمله!!!!!!!!!!!!!!

میشه یه عطر خیلی ملایم ملایم ملایم ملایم دخترونه بهم معرفی کنید؟!!!

شرمنده ها!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام بزرگوار
اگر از این برادر کوچکتان می‌شنوید، اگر به یک عطر اُنس می‌گیرید (به قول معروف اُخت می‌شوید!) و مثل حقیر عطرباز و تنوّع‌طلب(!) نیستید، به جای این که هفته به هفته خرید کنید، یک مرتبه و به صورت کلّی خرید کنید! کلّی به صرفه است! به عنوان مثال همین عطر دانهیل قهوه‌ای که صحبتش بود، الآن در بازار مشهد ما در حدود گرمی هزار تومان تا سه هزار تومان است (بستگی به موقعیت مغازه و بالاشهر یا پایین‌شهر یا نزدیک‌حرم بودن آن دارد!) ولی چند روز پیش که از آن فروشگاه عمده‌فروشی خریدم، چون مقدار بیشتری خریدم (50 گرم) حدود 400 تومان حساب کرد (البتّه یک شیشه‌ی کوچک پاشا کارتیه هم اشانتیون گرفتم!) و البتّه اگر مقدار بیشتری (مثلاً 500 یا 1000 گرم) بخرید، احتمالاً تا گرمی 200 - 300 تومان هم می‌شود خرید! (یعنی 1000 گرم عطر به قیمت عمده، می‌شود حدود 100 گرم به قیمت جزء!) باز هم اختیار با خودتان است.
راستش بنده مرد هستم و قاعدتاً عطر خیلی ملایم ملایم ملایم ملایم دخترانه بلد نیستم!!! چون خیلی دنبالش نبوده‌ام! ولی به نظرم عطرهای خنک‌تر مثل دیزایر بلو یا کول‌واتر یا آکوآبولگاری (عطرهایی که خودم امتحان کرده‌ام) بد نباشد. وبلاگی هم در این زمینه دیدم که بد نیست به آن هم سری بزنید:
http://perfumenews.mihanblog.com
در هر صورت، خوشحال می‌شوم اگر کمکی از دستم بر بیاید.
ضمناً دشمنتان شرمنده!
شاد و موفق باشید
التماس دعا

سلام دوباره!!!!!!!!!!!!!

ببخشیدا من هی تند تند مزاحم میشم!!!!!!!!!!

من دچار افسردگی مفرط شدم!!!!!!!!!!!!!!

به خدا عاشقی بد دردیه!!!!!!!!!!

من اگه بخوام یه کیلو (!) عطر بخرم چقدر میشه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

البته یکی از دوستام منو کتک زد و گفت دختر بیخیال شو بابا!خل شدی مگه!عطر عطره فرق نداره که!از همین دانهیل قهوه ای سفیده بزن!!!!!!!!!!!!!!!

منم کلی باهاش دعوا کردم که چرا منو درک نمیکنی!

کمک کنید آقای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اسمتونم که نمیدونم!!!!به هر حال عاجزانه طلب کمک دارم که چقدر میشه پول یه کیلو (!) عطر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام بزرگوار
همین الآن تلفنی از فروشگاهی که مشتری‌اش هستم سوال کردم. فرمودند یک کیلو دانهیل قهوه‌ای حدود 350 تا 400 هزار تومان می‌شود. یعنی همان محدوده‌ی قیمتی که قبلا هم عرض کرده بودم.
رایحه عطرهای بهشتی نصیبتان!
التماس دعا ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">