هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

به آن که «روح» به من بخشید ...

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۰۷ ب.ظ
 
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش ... باز جوید روزگار وصل خویش ...
 
سلام مولای من!

سه و نه دقیقه‌ی بامداد امروز، در آن ساعت نزول فرشتگان برای تقسیم ارزاق ارواح، «خضر راه» به کلبه‌ی سیاهم نور پاشید و رفت ... زهی سعادت و شوق ... . و دم «روح الله» عزیز گرم که واسطه شد و چشمم را به این وصال روشن نمود ... .

دلتان روشن و شاد است به خیل شاگردانی که به لطف خدا و مدد انفاس قدسی‌تان، هر یک «کس» شده‌اند و دنیایی را «بس» ... و روسیاهم از این که آنقدر سیاه‌دل و سیاه‌رویم که نتوانستم آبرویی باشم برایتان ... فقط «شَین» ...

سرور من!

بیست سال گذشته از آن صبحهای سردی که زیر آفتاب نگاهتان زنده می‌شدم ... . و امروز فهمیده‌ام که چه غافل و جاهل بوده‌ام که قدر آن «گنج مقصود» را ندانستم ... . شما بودید وجماعت «ابرار» و چه کوردل بودم که از دست دادمتان ... .

کهنسالْ درختِ پر بار و بر!

«شاخه‌ی بریده»ای هستم با دلی پاره پاره که بدجور از «آدم» به دور شده‌ام و تشنه‌ی تشنگی‌ام ... .

استاد من!

پر از بغضم ... بغضهایی  به دیرینگی بیست سال ... از همان سالهایی که گمتان کردم تا سالهایی که خودم را گم کردم و تا این روزها که همان «گم کردگی» را هم گم کرده ام ... .


«از عشق چه می‌دانی...» (که به لطف دوستی عزیز نصیبم شده) را در کیفم گذاشته‌ام و همچون پاره‌ی گمشده‌ی احساسم، با خودم این طرف و آن طرف می‌برم و واژگان را نه به چشم، که به «دل» می‌کشم ... . شود آیا که «صاحب بصر» شود این منجلاب سیاه گناه ...؟

«روح» و ریحان من!

یادم هست اگر یک روز نمی‌دیدمتان، همچون مرغ نیم‌ذبح، پر پر میزدم و جای خالی «گمشده‌»ام را در «قلبم» هیچ نمی‌گرفت ... . و ببینید چه سنگی شده این تکه نجس وجودم که این همه سال ... .

می‌دانم که در خیل خریداران یوسف، این نخ‌فروش بی‌مقدار به چشم یادتان آشنا نمی‌آید، و برای همین شرمم می‌آید قبل از زانو زدن در محضر حضرتتان، گوش‌آزارتان باشم ... و از طرف دیگر، با همه بی‌لیاقتی و بی‌مقداری‌ام، شرم حضور دارم ... . شنیده‌ام که آخر صفر، میهمان امام رئوف (سایه‌اش مستدام) هستید ... خدا کند قسمتم شود دستبوسی‌تان ... .

و نمی‌دانید چه بر دلم گذشت وقتی بعد از این «تطاول»، تصویرتان را دیدم که چقدر پیر شده‌اید و بر محاسن نازنینتان برف «پیری» نشسته ... .


مربّی من!

خیلی خیلی وضعم خراب شده ... سینه‌ام ریش ریش است از آمد و رفتها و روحم آلوده و نژند از چرک و ریم ... نفستان را می‌جویم برای تطهیر ... . «آیا شود که گوشه‌ی چشمی به ما کنند ...؟» و خستگی‌ام را درمان شمایید ... .

آرام قلبم!

شرمنده‌ام که موجب تصدیع شدم ... حدیث شیدایی، عنان از کف عقل می‌رباید و این خاک‌نشین را غافل می‌کند از این که چطور دارد چشم و دل سرورش را می‌‌آزارد ... عفوم کنید ... روحم به فدایتان ... .

با همه‌ی وجود و هست و نیستم، خاضعانه و خاشعانه، التماستان می‌کنم که دعایم کنید!

می‌خواهم آدم شوم ... راه را نشانم دهید ...
می‌خواهم برگردم ... دستم بگیرید ...
می‌خواهم قبل از خاک شدن، پاک شوم ... نگاهم کنید ...

دعایم کنید که آدم شوم ... «آدم ...»

«همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی ... » ... به امید وصال!

بیش از این نمی‌آزارمتان ... حلالم کنید سرورم!

مهربان‌خدای، یاور و دستگیرتان ... همیشه شاد و آرام باشید و سایه‌ی عمرتان مستدام ... .

و لطف بی‌پایانش پشت و پناهتان ... .



شاگرد نالایقتان

میرمحمد

 

۹۱/۰۸/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

نظرات  (۱۱)

با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر
هیچ کس، هیچ کس اینجا به تو مانند نشد

پاسخ:
سلام

نشد ... «یافت می‌نشود ...»

سلام بر شما؛

در اینکه زیبا و ادبی و دلنشین بود، شکی نیست...؛

اما میشود پُرسید مخاطبِ این نامه سراسر احترام، چه کسی هستند؟

پاسخ:
سلام
ممنون که زیبا دیدید ... .
حضرت استادم ... .
التماس دعا

سلام و عرض ادب

 

ممنون و بینهایت سپاسگزارم............. اطمینان دارم دعای فرد مخلصی مثل شما حتما به درگاه حق راه پیدا میکنه.

 

در آدمیت شما شکی نیست پس دعا میکنم همیشه سرافراز باشید

پاسخ:
سلام سرور گرامی
حسن ظن دارید به حقیر، بیش از لیاقتم ... و از خدا می‌خواهم گام به گام به آنچه در موردم می‌پندارید نزدیکم گرداند ... .
ممنون از دعای خیرتان ...
یا حق

سلام و عرض ادب

مطلب زیبایی را به رشته تحریر در آوردید،واژه های حقیر من را توان پاسخ به این همه زیبایی نیست .

حیفم می آید با واژه هایم،خطی زشت بر پای این یادگاری زیبا به جا نهم.

فقط از خداوند آرزوی سعادتمندیتان را دارم و میروم .

در پناه حضرت دوست

پاسخ:
سلام بزرگوار، ممنون از لطف بی‌حدّتان ...
شرمنده‌ام می‌کنید با این خوب دیدن و حسن نظرتان ...
ناله‌ی نی بود، شاکی از جدایی ... دعا کنید به وصال آرام شوم ...
روزگارتان خدایی ...
خدا پشت و پناهتان
کاش تو زندگی منم یه همچین شخصی بود...
پاسخ:
سلام

نبودنش بهتر از آن است که باشد و قدرش را ندانی ...
باشد و گمش کنی ...
باشد و مایه‌ی آبرویش نباشی و آنقدر تبه‌کار باشی که رویت نشود روبرویش شوی ...

...

محتاج دعاهایتان هستم ... خیلی زیاد ...

یا حق

سلام

حستون رو می فهمم. خیلی خوبه اینکه آدم می فهمه که یکی رو که خیلی ارزشمند بوده پیشش بوده و قدرش رو ندونسته. البته دردناکه اما من فکر کنم خوبه. تازه استاد شما که مثل استاد من کلا از این دنیا کوچ نکرده اند

بهریست بهر عشق که هیچش کناره نیست

آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست...

امیدوارم که جان سپار ره دوست شوید و مایه آبروی استادتان.

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از لطف و هم‌دلی‌تان ... .
خداوند روح استادتان را قرین رحمت و مغفرت کند و عاقبتتان را به خیر گرداند ... .
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۲۴ آبان ۹۱ ، ۲۰:۰۷ یوسف حسینی
سلام عزیز من
التماس دعا(موفقیتت در چشم وبلاگت مشاهده می شود)

پاسخ:
سلام استاد گرامی
ممنون از محبّتتان ... .
همیشه منتظر گوشزد کردن خطاهایم توسط شما صاحبنظران ارجمند هستم.
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا

سلام . چقدر اینجا پرنور و قشنگ و خنکه. خیلی زیباست. مبارکه

پاسخ:
سلام استاد گرامی
بسیار بسیار ممنونم از لطف همیشگی و بی‌حدّتان ... و امیدوارم در این کلبه‌ی تازه هم از الطاف و نظرات سازنده‌تان محروم نشوم ... .
و شرمنده‌ام که مشغله فراوان، محرومم کرده از این که مرتّب خدمت برسم و انجام وظیفه کنم ... .
سالم و سربلند باشید تا همیشه ...
التماس دعا
ما را به محرّم برسان ای گل نرگس

هرچند که مثل تو عزادار نداریم
پاسخ:
سلام
به امید آن که قبل از آمدن مُحرّم، مَحرَم شویم ... .
التماس دعا ...
سلام
وقت شما بخیر

اومدم بازم ازتون بخوام توی شبهای محرم منو از دعاتون بی نصیب نگذارید

ممنون
پاسخ:
سلام سرور بزرگوار
ممنون از عنایتتان به حقیر ... شما دعا کنید تا لیاقت دعا کردن پیدا کنم ... بلکه به مدد انفاس پاک شما، ذرّه‌ای شدم ...
آن وقت چشم! حتماً دعاگو و نایب‌الزیاره‌تان خواهم بود در حرم حضرت آفتاب علیه السلام ...
روزگارتان خوش، عاقبتتان بخیر ...
۲۵ آبان ۹۱ ، ۲۳:۱۷ مشاوره خانواده
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین...
التماس دعا...

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
ممنون از لطف و آمدنتان ...
خیلی خیلی نیازمند دعایم ...
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">