هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

کوچ

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۱ ق.ظ

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قَالُواْ آمَنَّا بِرِبِّ الْعَالَمِینَ ... رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ ... (سوره‌ی مبارکه‌ی اعراف)

 

سلام به شما همراهان نازنین و خوانندگان بصیر و بامعرفت "هم از آفتاب"

این اوّلین مطلبی است که در "بلاگفا" ننوشته‌ام و در "بیان" می‌نویسم! قدرنشناس نیستم و از همیاری بلاگفا در این مدّت سپاسگزارم، امّا کاستی‌هایش از مدّتی پیش بنده را به فکر مهاجرت به سرویس دیگری انداخته بود.

امّا چه شد که از سرویسهای متعدّد وبلا‌گ‌نویسی، بیان را برگزیدم، ماجرایی داشت که قبلاً در بلاگفا مختصری در موردش عرض کرده بودم و در این پُست اوّل بیان، نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم. به نظرم اگر خودتان مدّتی با آن کار کنید، خیلی مسائل دستگیرتان می‌َشود.

فعلاً مهمترین دغدغه‌ای که برایم ایجاد شده، از جانب دوستان بلاگفانویسم مطرح شده که در خصوص اطّلاع از به‌روز شدن وبلاگ است. همانطور که می‌دانید، در بلاگفا گزینه‌ای با عنوان "وبلاگ دوستان" هست که لیست وبلاگهای مورد نظر را به ترتیب تاریخ به‌روزآوری مرتّب می‌کند و اهالی آنجا از مطالب جدید یکدیگر خیلی سریع مطّلع می‌شوند. ایراد آن است که این گزینه فقط "بلاگفایی"‌ها را پشتیبانی می‌کند.

راهکار قطعی برای حلّ این مسأله در حال حاضر، سرویس Google Reader است که با خواندن RSS سایتها و وبلاگها به صورت خودکار، آخرین به روز آوری‌ها را اطّلاع می‌دهد. راهکار دیگری که سرور بزرگوارم جناب مسیح کردستانی پیشنهاد دادند، ایجاد خبرنامه است که در زمینه‌ آن تجربه‌ای ندارم و به محض آزمایش و راه‌اندازی، خبرتان می‌کنم ان‌شاءالله ... .

به هر حال، همچون همیشه، چشم‌انتظار حضور گرم و راهنمایی‌های بزرگوارانه‌تان هستم. اینجا هم تنهایم نگذارید!

اجرتان با حضرت آفتاب ... التماس دعا

۹۱/۰۷/۲۳ موافقین ۳ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

کوچ

نظرات  (۲۵)

سلام

منزل نو مبارک.

من از روی کامنت هاتون می فهمم که آپ کرده اید.

ممنون از راهنماییتون. در مورد گوشتهای ارگانیک اینجا هم هست. بهش می گویند مرغ سبز. اما بوقلمون کلا پرورش غیر هورمونی دارد. یعنی راستش آقای شوهر یک جا را بلد است خودش مزرعه است. بعد مثلا یک بوقلمون می خرد برای خودمان و مادرش اینها که از نظر اقتصادی هم به صرفه است و هم اینکه خیلی مجبور نمی شوم توی فریزر نگهداری کنم چون می گویند خاصیتش از بین می رود. در مورد کبک و بلدر چین راستش اصلا نمی توانم حتی به گوشتش نگاه هم کنم. این مدت برای مریضی مامان زیاد خریده بودیم اما اعصاب من را به هم میریزد. نمی دانم چرا یاد محمد رضا می افتم حالم بد می شود. شاید به خاطر این است که آن مدت عصاره بلدرچین به خوردم می دادند...کلا بهتر است بهش فکر نکنم.

موفق باشید و باز هم ممنون

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از لطف و توجّهتان
درخواست اکید دارم که اینجا هم هوایم را داشته باشید و از نقد و نظرتان، بی‌بهره‌ام نگذارید ... .
به امید روزهای روشن و تندرستی و آرامش برای شما و خانواده‌ی محترمتان
التماس دعا
عرض سلام دوباره!
مبارک باشه ... :)))))
پاسخ:
سلام
ممنون از عنایت و محبّت همیشگی‌تان ...
تندرست و شاداب و خدایی بمانید ...
التماس دعا
سلامی دوباره بر بنده خوب خدا!
مبارک باشه
قبلا هم عرض کردم هرجا که باشید مهمان همیشگی شما خواهم بود
سربلند باشید
پاسخ:
سلام دوباره به استاد بزرگوارم
قدمتان همواره بر چشمانم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا

سلام

اینقدر حرف زدنم می آید.می دانم عاشق شده ام. اما چرا؟

پاسخ:
سلام
و نگاه و سکوت معشوق، مجازات عاشق شدن است ...
تبریک میگم
بالاخره تصمیم گرفتین
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از لطفتان
دعا کنید خداوند یاریم کند ...
سایه‌تان مستدام
التماس دعا
۲۳ مهر ۹۱ ، ۱۹:۲۷ عاشق رهبر
سلام اخوی از اینکه قدم رنجه کردید و به وب من سر زدین بسیار متشکرم انشاالله که بتواند مفید واقع بشود . بنده قبلا در پرشین بلاگ کار می کردم و الان حدود 20 روز است که به بیان آمده ام و بسیار هم راضی ام هر کمکی هم که  از دستم بر می آید در خدمت شما هستم موفق باشی یاعلی
پاسخ:
سلام استاد
سلامت باشید
ممنون از لطفتان
حتماً مزاحمتان خواهم شد ... التماس دعا ...
ماندن همیشه خوب نیست
رفتن هم همیشه بد نیست
گاهی رفتن بهتر است.گاهی باید رفت
باید رفت تا بعضی چیز ها بماند
اگر نروی هر انچه ماندنیست خواهد رفت اگر بروی شاید با دل پر بروی و اگر بمانی با دست خالی خواهی ماند
گاهی باید رفت و بعضی چیزها که بردنی ست با خود برد
مثل یاد،مثل خاطره ،مثل غرور
و انچه ماندنیست را جا گذاشت،مثل یاد،مثل خاطره،مثل لبخند
رفتنت ماندنی می شود وقتی که باید ،بروی
و ماندنت رفتنی میشود وقتی که نباید بمانی
پاسخ:

سلام
خدا کند این رفت و آمدها، خودم را از یادم نبرد ...
ممنون از آمدنتان و راهنمایی‌تان ...
التماس دعا

سلام بر شما؛

تبریک برای منزلِ نو؛

"انشاءالله" سالیانِ دراز، اینجا بنویسید؛ از خوبی ها، از شادی ها، از بهترین ها...؛

 

یک پیشنهاد: پنجره نظرات اگر جدا باز شود، فکر میکنم بهتر است، اینجا امکانش هست؟

پاینده باشید.

پاسخ:
سلام بزرگوار، ممنون از عنایت همیشگی و لطفتان به حقیر
امید که لایق و قابل محبتتان باشم
ظاهراً در بیان چنین امکانی نیست و جسارتاً این که نظرات در ذیل مطلب هستند، شاید مزیّتی هم باشد. شلوغ نشدن پنجره های باز در صفحه خواننده و نیز سردرگم نشدن در مورد این که این نظرات مربوط به کدام مطلب هستند و ... .
به هرحال، پیشنهاد شما هم قابل بررسی و تأمّل بیشتر است.
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۰۹:۳۹ یوسف حسینی
خجسته باشید
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از لطف وبزرگواریتان
شاد و موفّق باشید
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۳:۳۵ مسیح کردستانی
برای تا ابد ماندن باید رفت ؛ گاهی به قلبی و گاهی از قلبی
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
باید رفت ... ولی الرفیق ثمّ الطّریق! منتظر همراهی‌تان هستم ...
التماس دعا ...
۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۳:۳۷ مسیح کردستانی
برای تا ابد ماندن باید رفت ؛ گاهی به قلبی و گاهی از قلبی
پاسخ:
سلام استاد
منتظرم که شما هم ابدی شوید!
البتّه به قلب ...
التماس دعا
سلام...


مبارکه....
پاسخ:
سلام سید نازنین
ممنون از نظر لطفتان ...
برای آدم شدن و ماندنم دعا کنید ...
یا حق ...
امام جواد ( علیه السلام ):
الإصرار علی الذنب أمن لمکر الله "
و لا یأمن مکر الله الا القوم الخاسرون "

اصرار بر گناه آسودگی از مکر خداست ، "
 
و از مکر خدا آسوده نباشد جز مردمی زیانکار " .

(تحف العقول ، صفحه 480 )
 
شهات امام جواد علیه السلام تسلیت باد...
پاسخ:
سلام استاد
به امید توفیق برای پیروی حضرتش ...
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۳ مسیح کردستانی
بنده خوب خدا سلام..
یک راه دیگر علاوه بر خبرنامه نیز وجود دارد _ حقیر همچنان همان خبرنامه در افضل تر می دانم و ضمن اینکه شما باید به فکر مخاطبین گستره تری باشید مثل میهن بلاگی ها و ... _ و آن این است که:
ابتدا کد انتقال بلاگفا به بیان را فعال نمایید و زمان آن را به صفر کاهش دهید
و سپس هر زمان که آپدیت فرمودید وارد بلاگفا می شوید و تنها عنوان مطلبی را که در بیان مرقوم فرمودید در بلاگفا منتشر می کنید.
بدین ترتیب دوستان بلاگفایی مطلع خواهند شد و به محض کلیک بر روی ادرس بلاگفای شما وارد وبلاگ جدید شما خواهند شد.

راه دیگر که چندان توصیه نمی کنم _چون امکان درج برخی جاوا اسکریپتهای بسیار عالی در بلاگفا وجود ندارد_ اینست که دوستان از فیدخوان استفاده کنند. 

باز هم در خدمتتان هستم........... ولی حتما دعامون کنید..خیلی محتاجیم..
پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
ممنون از لطفتان ...
همچنان منتظر راهنمایی‌ها و هم‌یاری‌های شما هستم ...
عزّتتان مستدام ...
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۷ مسیح کردستانی
ضمنا خوشحال میشم عضو خبرنامه حقیر بشید تا با سیستمش آشنا بشید.

البته به غیر از خبرنامه وبگذر ، خبرنامه فیدبرنر هم هست که به صورت اتوماتیک عمل میکنه و نیازی به ارسال دستی نیست._ سیستم خبرنامه وبگذر رو باید خودتون ارسال کنید اما فیدبرنر خودش به صورت اتوماتیک بمحض وقوع آخرین مطلب شما رو به ایمیل اعضا می فرسته. 
پاسخ:
سلام دوباره
فید برنر را دیده‌ بودم، ولی دقیقاً کارکردش را نمی‌دانم به چه شکلی هست
ممنون می‌شوم اگر همچون همیشه راهگشا باشید ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۴:۰۲ مسیح کردستانی
در رابطه با هدر:
نمی دانم عوض شده یا نه ! اما حس می کنم نور خورشیدی به آن اضافه گشته است و چه ارتباط معنایی با عنوان وبتان پیدا کرده ..عالیست
پاسخ:
سلام استاد
با (یا بی!) اجازه‌تان، از همان مسیری که عرض کرده بودم، در فایل سی اس اس آدرس این هدر را replace کردم و این شد ... .
و البتّه محتاج یاری دوستان گرافیست هستم، برای طرّاحی هدر درخور ...
ممنون از لطفتان
التماس دعا
سلام..
برای منم سخته که دیر متوجه میشم که شما آپ کردید..
این خبرنامه دقیقا چی هست؟؟؟!!!توضیح بیشتر..
التماس دعا..
پاسخ:
سلام بزرگوار
خبرنامه، امکانی است برای اطّلاع دوستان از به روز شدن مطالب وبلاگ، ولی فعلاً در مرحله آزمون و خطاست و ان‌شاءالله به زودی نتیجه‌اش را عرض خواهم کرد ...
ممنون از عنایت و لطفتان
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا

سلام

مبارک باشه اخوی!

یه چند وقتی ممکنه نباشم. درگیر اسباب کشی هستم . انشالله زودتر تموم بشه و دوباره اینترنت دار بشیم و عمری باشه دوباره دیدار تازه میکنیم.

یاحق

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار، ممنون از لطف و عنایتتان
کاش دستمان می‌رسید و خدمتگزاری‌تان می‌کردیم ...
منتظر حضور و دست‌گیری‌تان هستم ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۲۴ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۲ عاشق رهبر
سلام برادر
آقا ما به سوالات شما که نتوانستیم پاسخ بدهیم ولی اگر یه زمان پیدا کردیم اطلاع می دیم . راستی اخوی یه خواهش دارم اگه برات مقدوره وب ما رو بین رفقات معرفی کن التماس دعای خیر در حرم دارم یاعلی د
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان
همینقدر که آمدید و دغدغه‌ام را با نگاه مشفقانه‌ دیدید، ممنونتان هستم ...
سپاسگزار می‌شوم اگر هوایم را داشته باشید ...
لایق باشم، نایب‌الزیاره خواهم بود ان‌شاءالله
التماس دعا
یا علی.مشتی هستی خیلی ام اقایی...
دعوتید به محفل شمع زینب(س)
یا زهرا
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از عنایت و لطفتان
زین پس منتظرتان هستم در aftab.blog.ir
سپاس از دعوتتان
التماس دعا

سلام،وبلاگت خییییلی قشنگه
به وبلاگ من هم سر بزنید
منتظرم نظرتون را بخونم انشاالله بتونیم از نظرای هم استفاده کنیم
منتظرمااااا!

پاسخ:
سلام بزرگوار
نظر لطف و خوش‌بینی‌تان است ...
ممنون از توجّهتان، حتماً خدمت خواهم رسید ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
سلام
من گوگل ریدر رفتم ولی ثبت نامم نمیکنه نمیدونم چرا!
خیلی خوبه اگه خبرنامه بفرستید
پاسخ:
سلام
به نظرم اگر یک اکانت جیمیل هم بسازید بشود با همان یوزر و پسورد وارد ریدر شد.
در مورد خبرنامه هم حقیقتش درست کرده ام، ولی نمی دانم چه مشکلی هست که ارسال نمی کند.
دعا کنید مشکلش حل بشود، حتماً در خدمت خواهم بود.
از لطفتان ممنونم
التماس دعا
سلام وبلاگ زیبایی دارید بهتون تبریک میگم اگه با تبادل لینک و لوگو موافق بودید حتما اطلاع بدید اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یاحق
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان
در آدرس جدید در خدمتتان هستم
التماس دعا
اتاق پنج دیواری خانه مان مهمان می طلبد.
این هم فقط اطلاع رسانی ست و دعــــوت.
لطفا به حساب تبلیغات و از این دست مسائل نگذارید...
خواهش می کنم اگر می آیید خاموش خوان نباشید... .
دلتان می آید این همه حرف و سخن را خاموش بخوانید؟
ارادتمند:
بهنام جعفری بلالمی
پاسخ:
سلام استاد گرامی
ممنون از عنایت و لطف همیشگی‌تان
حقیر که همیشه با پرگویی‌هایم، آزارتان می‌دهم!
حتماً خدمت می‌رسم
التماس دعا
سلام علیکم.
محرم داره از راه می رسه.به پیشواز محرم بریم؟!
(((((با 15 مدیا پلیر فلش برای وبلاگ <ویژه محرم> بروزیم و منتظر حضور و استفادتان.))))).یاعلی
پاسخ:
سلام بزرگوار
سپاس از عنایت و لطفتان
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">