هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

معمار

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۰۸:۴۷ ب.ظ
 
خیال می‌کنم "دیندار" هستم و خیال می‌کنم کاری می‌کنم برای رضایت قلب مقدّس حضرت آفتاب علیه السلام، ولی گاهی که با خودم که نه، با مردمان دور و برم خلوت می‌کنم، می‌یابم که نه! خبری نیست! از همه عقبم ... از همه ...
تمام قد می‌ایستم به احترام آن دانشجوی معماری، که دلش در گرو معمار هستی است ... آن زائر مجاور دل‌خسته "آفتاب خاوران" که در کشاکش دهر، هروقت کم می‌آورد، پرسه زن حریم شمس‌الشموس می‌شود و بعد همچون "سنگ زیرین آسیا" پایمردی می‌کند به اعتقادش ...
من هنری نکرده‌ام با مسلمانیم! که زاده خانواده‌ای هستم که بسیار مسلمان‌تر از من بوده‌اند و پرورش یافته خانه و محیطی که ایمان و عمل از در و دیوارش می‌باریده است ... .
هنرمند اوست، که پایمردی می‌کند به اعتقادش، و به دیانت و تقوایش، وقتی استاد زبان‌درازی می‌کند به انکار "خدا" و "قیامت" و هم‌کلاسی‌هایش پوز و نیش‌خند می‌زنند و او باز هم بغضش را مردانه فرو می‌خورد و از "خدایش" دفاع می‌کند!
آری! او هنرمند است! و شاهکارش، شکستن آن بغض است، در نیمه شب، سر سجّاده‌ای به خوشبویی همان سجّاده کودکی‌ش ... .
و من می‌دانم! دور نیست آن روزی که خدایش از او دفاع خواهد کرد ... .

أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ ...


یادم رفت بگویم، خیال می‌کردم بابا ندارد، ولی حسودیم شد وقتی دیدم روز پدر را به چه بابای مهربانی تبریک گفته ... .

تکمیلی: اخلاص و مردانگی را باید از او بیاموزم ... بعد از نشر این مطلب، برای این که مبادا شناخته شود، آدرس وبلاگش را حذف کرد ... "و آنان که در زمین گمنامند، در آسمان مشهورترند ..."
<
۹۱/۰۶/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

نظرات  (۵)

سلام از وبلاگ دیدن کردم وبلاگ خوبی ساختی امیدوارم وبلاگت هر روز بهتر از دیروزش بشه.
من از وبلاگت دیدن کردم اگه میشه تو هم از فروشگاه من دیدن کن.فروشگاهم پر از محصولایی هستش که توی بازار پیدا نمیشه حتما دیدن کن .خیلی بدی اگه دیدن نکنی!!
اینم آدرسش:
...........................
ممنون میشم یه خرید کوچولو مچلو هم انجام بدی یه خرید کوچولوهااااااا!!!!!
شاد باشی.بازم بهت سر میزنم
پاسخ:

ممنون!!!!!!!!!!!!
سحاب کرم بحر جود و سخا
علی بن موسی الرضا المرتضی
زبان قاصر از گفتن رفعتش
در رأفتش باز بر ما سوی
نسب از علی دارد و فاطمه
زختم رسل اشرف الانبیا
در اکرام، مانند جدش حسن
فداکاریش چون شه کربلا
بود در عبادت چو زین العباد
شه معرفت، سرور اتقیا
چنان صادق و باقری در علوم
همه عالمان را تویی مقتدا
چو کاظم بود کظم غیظت فزون
نمادی تو از لطف بی‌انتها
به یک طرفه العین خواهی اگر
شود درد هر دردمندی دوا
شود کور، بینا چو در چشم خویش
غبار ضریحت کند طوطیا
چه بسیار بیمار صعب العلاج
به اذن خداوند دادی شفا
کلید بهشت است دردست تو
نگه کن ز روی کرم سوی ما
زشاهنشهان جهان برتر است
هر آن کس که در کوی تو شد گدا
منم بنده حلقه در گوش تو
ای ارباب دریاب این بنده را
رضای خدا در رضای تو هست
مبادا زدستم نباشی رضا
به جان جوادت مرا دستگیر
شفیعم تویی روز سخت جزا
همای سعادت شه رحمتی
تویی جلوه‌ای کامل از کبریا
چراغ فروزان دین نبی
بشر را تویی رهبر و رهنما
فروزنده خورشید و نیک اختری
که روشن بود از تو ارض و سما
سراج منیری و نور مبین
شعاعی زمشکات نور خدا
همایون درختی زباغ رسول
برومند چون سدره المنتهی
گر اسلام باشد چو کاخی بلند
ستونش تویی هشتمین زین بنا
کمر بسته در خدمتت روز و شب
همه از ثریا ملک تا ثری
پناه آورد بر تو آهوی دشت
زبس مهربانی و مشکل گشا
رمیدم چو آهو زصیاد دهر
ندیدم به از تو کسی ملتجا
بود آستان تو همچون بهشت
مصفی، دل انگیز و بس دلربا
قدم را در اینجا به نرمی گذار
که بال ملک می‌بری زیر پا
زعطر گل باغ رضوانیت
روانند، سوی تو پروانه ها
بود گنبدت زیر گردون سپهر
چو کوهی که پوشیده برف از طلا
فرو رفته در گل سمند سخن
قلم ناتوان و زبان نارسا
کنم فخر بر آسمان و زمین
که هستم ثناگوی آل عبا
سر و دست و پای بزرگی شود
فدای علی بن موسی الرضا

"محمد بزرگی"
پاسخ:

سلامٌ علی آل طه و یاسین
سلامٌ علی آل خیر النبیین
سلامٌ علی روضة حلّ فیها
امام یباهی به الملک و الدین
علی بن موسی الرضا کز خدایش
رضا شد لقب چون رضا بودش آیین ...
----
سپاس از آمدنتان و گستردن سفره معرفت و عشق و ادب ...
اجرتان با حضرت شمس الشموس علیه السلام ...
۲۰ شهریور ۹۱ ، ۲۳:۵۷ گـــُـــل استـــم :)
"ألیسَ اللهُ بکـاف عبـدَه؟"
چقــدر من این جمله رو دوس دارم..یه آرامشِ خـاصی داره توش..
یـه چیزی تو مـایه هـای "دوپینگ" است وقتی آدم نـاراحـته و اینـا....
پاسخ:

محشر است ... و از آن آرام‌بخش‌تر:
"لا اله الّا أنت ... سبحانک ... إنّی کنت من الظالمین ..."
التماس دعا ...
سلام. پس حالا رستگاری نزدیک لای گل های حیاط چه می شود؟؟ یعنی دیگر نمی نویسد؟؟
پاسخ:

سلام
رستگاری، همین نزدیکی ها، لای گلهای حیاط است، و می نویسد ...
سلام بزرگوار
راستش اوضاع و احوالم خیلی بهتره....همسرم تمام وقتش رو این روزا با من پر میکنه به مسائل دینیش بیشتر توجه میکنه و نمازش رو درست موقع اذان میخونه....
خودش میگه واقعا پشیمون شده البته خوب من تا وقتی که اعتماد کاملم رو دوباره بدست بیارم یکم زمان میبره....
و از خدا میخوام کمکمون کنه تا بتونیم در راهش زندگیمون رو بسازیم و گام برداریم
از شما هم التماس دعا دارم
موفق باشید تا بعد......
پاسخ:

سلام
خیلی خیلی خوشحال شدم و خداوند شادتان کند با این مژده شیرین‌تان ...
ان‌شاءالله بال در بال هم، هم‌پرواز و هم‌سفر باشید تا بهشت ...
به خدا از شرّ وسوسه شیطان پناه ببرید و دیگر هرگز به ایشان شک نکنید که اعتماد، اساس عشق است ...
روزگارتان خوش
التماس دعا ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">