هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

به یاد "همه" باش

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۰۸:۲۹ ق.ظ
 
این روزها، مشهد امام رضا علیه السلام، مجمع دلهای عاشق و جانهای شیداست. زائرین حضرت آفتاب، این مجال (روزهای نسبتاً معتدل‌تر شهریورماه، مابین ماه مبارک رمضان و مهر مهربان) را به نیکی غنیمت شمرده‌اند و به طواف حضرتش آمده‌اند.
برای همه مجاورین و زائرین حضرتش این جملات آشناست که "التماس دعای مخصوص! سلام ما را هم به آقا برسون، نایب‌الزیاره‌ام باش،‌ ویژه! و ..." امّا در آن هنگامه شور و شیدایی زیارت، که دل از دست می‌رود، و "صبر و طاقت و هوش ..." مگر یادمان می‌ماند که همه را یاد کنیم؟ آن هم خصوصی و ویژه!
این مطلب را می‌نویسم برای عزیزانی که در این محذوریّت قرار می‌گیرند، تا موقع زیارت، هیچکس را از قلم نیندازند!
در صفحات آخر کتاب شریف مفاتیح الجنان (صفحه 966 نسخه مفاتیح رایج در حرم مطهّر) دعایی هست به نام "عالیة المضامین" و یا "دعای بعد از زیارت ائمّه علیهم السلام" که همانطور که از نامش پیداست، پر است از مطالب و مضامین عالی معرفتی و اخلاقی و به نوعی می‌توان گفت، تکمیل کننده زیارت است.
یکی از فرازهای والای این دعای شریفه (که عرض من، ناظر به آن است بیشتر) حدود صفحه آخر آن است، آن جایی که از "اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و اغفر لی ..." شروع می‌شود؛ جالب است بدانید در یک پاراگراف، هرکسی را که فکرش را بکنید، یاد کرده است و شریکش کرده در دعا و زیارتتان و شما را هم شریک کرده در دعا و زیارت آنان! ببینید:


... اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاغْفِرْلى وَلِوالِدَىَّ، وَلاِِخْوانى وَاَخَواتى، وَاَعْمامى
... خدایا درود فرست بر محمّد و آل محمّد و بیامرز مرا و پدر و مادرم و برادران و خواهرانم و عموهایم
وَعَمّاتى،وَاَخْوالى وَخالاتى،وَاَجْدادى وَجَدّاتى،وَاَوْلادِهِمْ وَذَراریهِمْ،
و عمه هایم و دایى هایم و خاله هایم و پدربزرگها و مادربزرگهایم را و فرزندانشان و نژادشان
[فرزندان پدربزرگها و مادربزرگها می‌شود همه فامیل نسبی من!]
وَاَزْواجى وَذُرِّیّاتى، وَاَقْرِبآئى وَاَصْدِقائى، وَجیرانى وَاِخْوانى فیکَ مِنْ
و همسرانشان و فرزندان خودم و خویشانم و دوستانم و همسایگانم و برادران دینیم را
اَهْلِ الشَّرْقِ وَالْغَرْبِ، وَلِجَمیعِ اَهْلِ مَوَدَّتى مِنَ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ،
از اهل شرق و غرب عالم و تمام آنان که با من دوستى داشته و دارند از مردان و زنان با ایمان
اَلاَْحْیآءِ مِنْهُمْ وَالاَْمْواتِ، وَلِجَمیعِ مَنْ عَلَّمَنى خَیْراً، اَوْ تَعَلَّمَ مِنّى
زنده و مرده شان را و تمام کسانى که کار خیرى را به من یاد داده‌اند یا از من
عِلْماً، اَللّـهُمَّ اَشْرِکْهُمْ فى صالِحِ دُعآئى وِزِیارَتى لِمَشْهَدِ حُجَّتِکَ
علمى آموخته اند خدایا شریک ساز ایشان را در دعاى خیرى که کرده ام و زیارتى که از زیارتگاه حجّت
وَوَلِیِّکَ، وَاَشْرِکْنى فى صالِحِ اَدْعِیَتِهِمْ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ ...
و ولیّت نصیبم شده و مرا نیز در دعاهاى خیر ایشان شریک ساز، به مهرت اى مهربانترین مهربانان ...

یادتان باشد دوستان! بعد از دعا و زیارتتان، این دعا (همه‌اش) را بخوانید و همه را شریک خیرتان کنید! از بابت تقسیم ثوابش هم نگران نباشید که به قول بزرگی، دعا کردن مانند روشن کردن چراغ است، نور می‌دهد، چه یک نفر از نور آن بهره ببرد، چه چهل نفر! آیا استفاده آن سی و نه نفر، از بهره نور آن یک نفر می‌کاهد؟!


* اگر تذکّر این نکته "آموختن کار خیری" بوده، این برادر کوچکتان (و همچنین استاد عزیزی که حدود 14 سال پیش این را یادم داد) هم امیدوار است بهره‌ای از دعاهایتان ببرد ... .
** این مطلب را در حرم مطهّر حضرت امام رضا علیه السلام نگاشتم ... به امید قبول حضرتش ... .

 

<
۹۱/۰۶/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

یک تجربه

نظرات  (۲۴)

سلام...
پست مفید وقابل استفاده بود....؟؟؟؟
ممنون بخاطر دقت و توجه شما دوست دانا....

پاسخ:

سلام سید بزرگوار
شما استاد ما بودی و هستی و خواهی بود
متشکرم از نظر لطف شما
شاد و موفق باشید
التماس دعا
میخوانیم :)
پاسخ:

سلام
ممنون
ما را هم از دعای خیرتان فراموش نفرمایید
پس چرا اونایی که کار خیر یاد میگیرن رو ننوشته؟!عیبی نداره شما ما رو بین خواهرای دینی دعا کنین
مامانم مثال رو با شمع میزدن میگفتن از یک شمع روشن اگه صد تا شمع دیگه هم روشن کنی از نور شمع اولی چیزی کم نمیشه
ممنون
پاسخ:

سلام
چرا! نوشته! "أو تعلّم منّی خیراً ..."
لایق و قابل باشم انجام وظیفه خواهم کرد.
خداوند سایه مادر گرامیتان را بر سرتان مستدام بدارد.
التماس دعا ...
سلام
خرداد ماه 87 که برای اولین بار میخواستم به عتبات عالیات عراق مشرف شوم روحانی بزرگواری به نام حاج آقا برجیان این دعا را گفت که بخوانم. از آن موقع تا به حال به هر حرمی از آل الله که مشرف میشوم آن را میخوانم بلکه خدا به واسطه این دعای زیبا که الحق مضامین عالیه ای دارد زیارت مرا هم مقبول درگاهش کند.
التماس دعا
پاسخ:

سلام
برای هدایت من هم دعا کنید ...
روزگارتان خوش ...
به امیدی که دل را بر ضریح غربتش بندم
غزل های غریبی نذر پابوس رضا کردم...
پاسخ:

چهل شب سوختم آیینه باریدم دعا کردم
دلی با اشک شستم نذر دیدار خدا کردم

چهل شب زیر باران خیس شد پیراهن روحم
شدم شفاف و خود را پاک از این رنگ و ریا کردم

چهل شب در چهل منزل به دنبال خودم رفتم
خودم را ، آن من گمگشته خود را صدا کردم

به دنبال صدایی مهربان از خویشتن رفتم
جهت ها ناگهان گم گشت و رو بر نا کجا کردم

دلم از کوچه های توبه رفت و با خدا پیوست
من او بار ها را هر چند در دوزخ رها کردم

درونم جنگلی در شعله می پیچید همچون نی
شراری بر نوا بخشیدم و آتش به پا کردم

به امیدی که دل را بر ضریح غربتش بندم
غزل های غریبی نذر پابوس رضا کردم
----
سلام بزرگوار
ممنون از اینکه به این "دل نامه" مهمانم کردید ...
التماس دعا ...
سلام
ما رو باش فکر میکردیم تنها تسنیم موجودیم.
مثل اینکه من باید اسممو عوض کنم. جالبه که دقیقا تو همون 4، 5 تا وبلاگی که خواننده همیشگیشون هستم، بعد از یه مدت یه تسنیم دیگه هم پیدا میشه، یا بوده یهو خودشو آفتابی میکنه که خدایی نکرده حس منحصربه فردی در من ظهور نکنه
امان از این وابستگی دنیایی که آدم حتی به اسم مجازی خودشم تعلق خاطر داره
پاسخ:

سلام
شاید این احساس شما را سایر تسنیمها هم داشته باشند!!! پس همّت فرمایید و جمیعاً اقدام به مراجعه به ثبت احوال و تعویض شناسنامه بفرمایید!
و بنده هم عرض می کنم: امان!!!
التماس دعا
سلام ممنون از اینکه به فکر حل مشکلات هم نوعاتون هستید...
از لحاظ خونوادگی هم سطح هستیم مذهبی هم هستیم.2ساله عقد کردم هنوز هم مستقل نشدیم....اما یک سال و نیم چون با خونوادش قهر کرده بود خونه ما بود و ما در واحد جدا بودیم....
مشاوره رفتم اما اون موقع من از این رفتار های شوهرم خبر نداشتم اون همش به من شک داشت و رفتارهای نرمالی از خودش نشون نمیداد منم واسه همون رفتم ولی الان اینطور نیست اون کاملا به من اعتماد پیدا کرده طوری که هزار بار بهم گفته من لیاقت تو رو ندارم ازم جداشو.....
خیلی خوشجال میشم اگر بتونم راضیش کنم با شما صحبت کنه....
من چند ماهه دچار افسردگی شدم وقرص مصرف میکنم.چند بار ازش خواستم با هم بریم مشاوره ولی میگه مابه مشاوره نیاز نداریم....من سر قولم هستم تو هم با من خوب باش...
درضمن اگر با شما صحبت کرد مطمئنم بهتون میگه زن منم مشکلاتی داشته پس خوبه از خودمم بگم...من چادرعربی سرم میکردم که اون دوست نداشت یا مثلا همین نظر گذاشتن تو وبلاگها رو به مردها دوست نداشت و.....
بازم ازتون ممنونم امیدوارم خدا در تک تک لحظاتتون یار و همراهتون باشه
یا علی
پاسخ:
سلام بزرگوار
خوشحال می‌شوم اگر بتوانم قدمی بردارم و خدمتی بکنم ... .
به وبلاگتان آمدم و چند نکته را پرسیدم، ممنون می‌شوم اگر پاسخ دهید تا ان‌شاءالله به نحو شایسته انجام وظیفه کنم ... .
شاد و خوشبخت باشید
التماس دعا
سلام
وبلاگ زیبایی دارید ، اگه اشتباه نکرده باشم قالب رو عوض کردین ، پس قالب جدید مبارک .
ظاهرا مشهدی هستید؟ لطفا تشریف بردین حرم دعام کنید ، دیروز دوستام اومدن مشهد اما بدلایلی نتونستم بیام پابوسی آقا :(
التماس دعا / یا علی
پاسخ:

سلام بزرگوار، ممنون از لطف و عنایتتان، هر وقت به حرم آقا "مشرّف" شدم، انجام وظیفه خواهم کرد ان‌شاءالله ...
التماس دعا ...
سلام بر شما ممنون که از وبلاگ دیدن نمودید. از شما درخواست می کنم از وبلاگ دیگر این حقیر با نام دعاهای قرآنی دیدن نمایید. با احترام باقری
www.noraniat.blogfa.com
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از عنایتتان
التماس دعا ...
۱۴ شهریور ۹۱ ، ۱۷:۵۵ حسینـ مهدویـ
سلام
چند سال پیش حاج آقا عابدینی (امام جماعت مسجدمون) این مطلب رو بین دو نماز گفتند.
ایشون گفتند اگه می خواید رزق و روزیتون وسیع بشه هر وقت تو حرم هر کدوم از ائمه علیهم‌السلام که رفتید این دعا رو بخونید.
اون موقع بچه سال بودم خیلی تو فکر جیب خالیم بودم!
زیاد با مضامین عالی این دعا کاری نداشتم.
هر بار می رفتم مشهد این دعا رو می خوندم.
واقعاً موثر بود و هست!!
هنوز هم وقتی میرم مشهد،کربلا یا مدینه اولین دعام بعد از زیارت همین عالیةالمضامینه.
پاسخ:

سلام استاد مهربانم
ممنون از لطفتان
بنده هم در حدود سال 77 این دعا را از یکی از دوستان خیلی بزرگوار روحانی‌ام به نام آقای رضا پاکدامن یاد گرفتم ...
خداوند سایه علمای عامل را مستدام بدارد ...
التماس دعا
علیکم السلام
ما مگر پشت ابر هستیم؟! چگونه باید درآییم از پشتش؟!
پاسخ:

سلام
بنویسید! همین ...
۱۵ شهریور ۹۱ ، ۰۴:۳۰ مشاوره سنگ صبور سعا
روز وبلاگستان فارسی مبارک بر تمامی دوستان عزیز و گرامی...

دو مرحله ی تقوا
سوره مبارکه حشر
آیه شریفه 18

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
معنای آیه:

ای کسانی که ایمان آورده اید، از مخالفت خدا بپرهیزید و هر انسانی باید بنگرد که چه چیزی را برای فردایش فرستاده، قانون خدا را رعایت کنید که او را بر کارهای شما آگاه است.
پیام آیه:

دو تقوی مطرح است: 1ـ تقوای عملی یعنی « انجام واجب ها و دوری از حرام ها» 2ـ تقوای محاسبه یعنی: « توجه دوباره به کارهای انجام شده »
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از تشریف فرمایی و ممنون از نکته‌ای که فرمودید
اجرکم عندالله
التماس دعا ...
سلام
نمی دونم چرا من رو بنده خوب خدا خطاب کردید اما امیدوارم که خدا به لطف کلام شما هم که شده من رو اصلاح کنه.
در مورد رژیم خیلی خیلی از لطفتون ممنون. خیلی خوشحال می شم که تجربیاتتون رو بدونم.
پاسخ:

سلام "بنده خوب خدا" ...
بزرگواری کردید که به وبلاگ حقیر سر زدید
ممنون از لطفتان
برای کاستن وزن:
حذف کربوهیدراتهای ساده: برنج، نان سفید، ماکارونی، و مواد نشاسته‌ای دیگر
حذف قندهای ساده: قند وشکر، مواد شیرین ...
حذف شیرین‌کننده‌های مصنوعی: نوشابه، بیسکوییت، شکلات و ...
تغذیه با وعده‌های متنوع سالاد و میوه و سبزیجات (می‌دانید که بدون سس) و همچنین سوپ گشنیز با آبغوره فراوان، سعی کنید با داروهای گیاهی مسهل (مثل جوشانده سنا) مرتّب اسهال بشوید. مصرف گوشت سالم (گوسفند یا شتر) و تخم مرغ محلّی و جایگزینی روغن مصرفی (هرنوع) با روغن کنجد و زیتون هم فراموش نشود.
تضمین می‌کنم که هرروز 1 کیلو کم کنید و در عرض یک ماه (هرچند ترک نان و برنج مشقت دارد) به همان وزن عالی ایده‌آلتان بدون عوارض جانبی و دردسر برسید ...
(یک تجربه: کم کردن حدود 37 کیلو با رعایت البته نصفه و نیمه این رژیم در حدود 4ماه)
سوالی داشتید در خدمتم
دعایم کنید
روزگارتان خوش
سلام بله حنما....
خوشحال میشم که اگر دیگران هم این مشکل رو دارن مشکلشون حل بشه
پاسخ:
سلام
ممنون از اجازه‌ای که برای نشر آن کامنت دادید ...
خداوند یاری‌گر و همراهتان ...
التماس دعا
این مطلب رو تو یکی از وبلاگها دیدم دلم نیومد که نذارم
بخونین خیلی قشنگه...
من که اشکم در آمد.....
این خاطره را همان سال 87 در اتوبوسی که راهی نور بود، از یکی از راویان نورانی شنیدم که خواندنش بعد از سه سال هنوز مو به تنم سیخ می‌کند... بخوانیدش که قطعا خالی از لطف نیست:
"چند سال قبل اتوبوسی از دانشجویان دختر یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور آمده بودند جنوب. چشم‌تان روز بد نبیند... آن‌قدر سانتال مانتال و عجیب و غریب بودند که هیچ کدام از راویان، تحمل نیم ساعت نشستن در آن اتوبوس را نداشتند. وضع ظاهرشان فوق‌العاده خراب بود. آرایش آن‌چنانی، مانتوی تنگ و روسری هم که دیگر روسری نبود، شال گردن شده بود.
اخلاق‌شان را هم که نپرس...
پاسخ:

سلام استاد مهربانم ...
ممنون از دعوت کردنم به مهمانی نور و آینه ... پیوند مطلبتان را برای استفاده دوستان دیگر نقل می​کنم:
http://erfan80.persianblog.ir/post/453/
اجرکم عندالله
التماس دعا ...
من دانشجوی رشته روابط عمومی هستم و همسرم دانشجوی لیسانس الهیات
شوهرم هیچ سرمایه ای نداره و با توجه به اینکه پدرش فوت شده منتظر ارث پدریش هست در ضمن تو این 2 سال یک سالش به طور پراکنده بی کار بود و چند بار شغل عوض کرد که هر بار اونا عذرش رو خواستند و من دلیلش رو درست نمیدونم
4تا فرزند هستن-2دختر و 2پسر که ایشون فرزند آخر هست
راستش هر بار که با خونوادش قهر میکرد فقط به من میگفت مامانم خیلی گیر میده و دوست نداشت توضیح بیشتری به من بده البته من قبول دارم که مادرش رفتار مناسبی نداره و به همسرم بی محبتی میکنه
علائم افسردگیم:به آینده امید ندارم-همش دلم میخواد گریه کنم-فکر میکنم نتونستم تو زندگیم موفق باشم-ودیگران اونطور که باید ارزشهای من رو نمیدونن-به همه چیز شک دارم-خیلی وقته از چیزی از ته دل خوشحال نشدم
در حال حاضر قرص فلوکسیتین20 مصرف میکنم
ایشون از طریق یکی از دوستان مادرم معرفی شدن و وقتی اومدن پدرم چون با پدرشون آشنا بود وروزهای عاشورا میومد منزل عمه ام و زیارت عاشورا میخوند قبولشون کرد و من هم چون پدرم تایید کرد موافقت کردم
شاید باورتون نشه ولی من از همون هفته اول ازدواج یک سری از اخلاقهاشو فهمیدم مثلا اینکه بدون رضایت من بعد ار دو هفته بعد از عقد ما عروسی کردیم که این ضربه بدی به من وارد کرد و خلاصه بد اخلاقیهاشو میدیدم
دو تامون وقتی بحثمون میشه کم نمیاریم اما من بیشتر سعی میکنم بحث رو تموم کنم
رقیب که نمیدونم ولی میدونه پسر خالم قبلا من رو دوست داشته وحتی یک پسر دیگه هم بوده که قبلا من رو دوست داشت و اومد خواستگاری
دوتا خانواده مذهبی هستیم و پایبند اصول دینی مون هستیم جدا از همه اینها خانواده من جایگاه اجتماعی خوبی دارند طوری که اگر من فامیلم رو بگم ممکنه بشناسید
دلیل بی اعتمادی من به همسرم چشم چرانی-شوخی کردن غیر معمول با جاریم-دیدن عکس های س ک س ی و....
و دلیل بی اعتمادی همسرم روابط من در دانشگاه بود که فعالیتم نسبتا زیاد بود البته من از اون دانشگاه معماریم به خاطر همسرم انصراف دادم و الآن مدت هاست بهم اعتماد کامل داره
نزدیک ترین فرهنگ سرا به منزلمون فرهنگ سرای انتظار در خیابان مجد هستش.
پاسخ:
سلام بزرگوار
سپاس از اعتماد و توجّهتان ...
پاسختان را در وبلاگتان عرض کردم ...
به امید خوشبختی و شیرین‌کامی
التماس دعا
سلام
ما در دل خود هزار سنگر داریم
با نور ولایـــت مه و اختر داریم
مصباح هدایت زمانه مهدیست
از یمن دعای اوست رهبر داریم
شاعر:عبدالحسین نجفی
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از محبّتتان
شاد و موفق باشید
التماس دعا
سلام
خدایا
و عاشقانه نامت را بر زبانم می آورم
تویی که معنای واقعی عشقی
اگر آرامشی دارم از توست
تویی که دستان سرد و خسته ی مرا در میابی
ای دریای بیکران خوبی و مهربانی!
همه چیز را به دست تو می سپارم.
و در آخر:
یا رب دل پاک و جان آگاهم ده آه شب و گریه ی سحرگاهم ده
در راه خود اول زخودم بی خود کن بی خود چو شدم زخود به خود راهم ده
پاسخ:

سلام بزرگوار ...
سپاس دوباره از محبّت و عنایتتان ...
التماس دعا ...
۱۶ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۴۲ کربلایی محمدرضا کاشانیان
سلام ؛
پایگاه اینترنتی بین الحرمین زاهدان با داستانی زیبا از قضاوتهای حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام به روز شد .
توصیه میکنیم این داستان رو حتما مطالعه بفرمایید
منتظر حضور ارزشمندتان هستیم
ضمنا با نظرات ارزشمندتون ما را در مسیری که گام برداشته ایم یاری نمایید
ملتمس دعای فرج
علوی و حسینی باشید
یا علی علیه السلام
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از لطفتان و سپاس از دعوتتان به آن خوان معرفت ...
اجرتان با حیدر کرّار علیه السلام ...
التماس دعا ...
سلام و ممنون از همراهیتون....
من از قبل کوچه خوشبختی ثبت نام کرده بودم چون در اون فرهنگ سرا رفت و آمددارم برای فعالیتهای هنری
راستش در مورد مصرف قرص هم باید بگم همین روزها میخوام پیش یک دکتر وقت بگیرم این وب رو هم درست کردم تا بتونم از دیگران کمک بگیرم وب دیگری هم دارم که فقط خوبی های همسرم رو توش مینویسم وبهش نشون دادم
من یه مدت روی خودم و رفتارم بیشتر کار میکنم وسعی میکنم همسرم رو به طرف معنویات بکشونم
و بعد از یه مدت که گذش نتیجه رو به شما اعلام میکنم
در پناه حق
پاسخ:
سلام دوباره
منتظر اعلام نتیجه هستم
شادمان و سرفراز باشید
یا حق
۱۶ شهریور ۹۱ ، ۲۱:۳۷ گـــُـــل استـــم :)
هنـوز قسمت نشده کعبه رو ببنیم..
ولی شـاعر میگه: از کعبــه صفـای این حــرم بیشتــر است!

×نکته خیلی مفیدی بـود..ممنـون!
پاسخ:

اینجاست طبیبی که ندارد نوبت
هردل که شکسته‌تر بود پیش‌تر است ...
دعا کنید لایق همسایگیش باشیم ...
۲۱ شهریور ۹۱ ، ۰۹:۳۳ گذرگاه رفتن
سلام علیکم
چند وقتی بود که با خود می گفتم تکلیفی دارم در برابر دیگران و گذشتگان که کمتر ادای دین میکنم نسبت به ایشان. بسیار ممنون و متشکر که گره گشا بودید.
پاسخ:

سلام استاد خوب من
نظر لطف شماست به حقیر، وگرنه درسهایی است که از خودتان آموخته‌ام و پس می‌دهم ...
در سایه حق، پاینده و سلامت باشید ...
خدا خیرتون بده
پاسخ:

سلام
ممنون از عنایتتان ...
آمین ...
و همچنین شما ...

سلام و عرض ادب

وقتتان بخیر و ایام به کام

زیبا فرمودید و به جا... طبیعی است که آدم وقتی به چنین جای متبرک و مقدسی پا میگذارد،تک تک عزیزان و دوستان و کسانی که صدای "التماس دعاهایشان" آویزه ای است بر گوشمان،خواه ناخواه بهن یادمان می آیند

و البته ترس از آن میرود که مبادا بنده ی خوب خدایی از قلم بیفتد و ما بمانیم و دین ادا نشده ای ....

سپاس از مطلب مفیدی که نگاشتید ...

بر لوح دلم آویزان کردم تا بماند برای امروز،فردا و همیشه ام....

اجرتان با خدای خوبی ها.

التماس دعا

در پناه او که مهربان ترین است

پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون از لطفتان
بیشتر از لیاقتم لطف دارید ... دعا کنید برای آن بزرگواری که این را یادم داد ...
امید که زیارت واقعی و بامعرفت نصیبتان شود و برای حقیر هم دعا کنید ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">