هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

یاران خراسانی ...

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۵۰ ب.ظ

مشهد امام رضا علیه السلام، قلب خراسان بزرگ و پایتخت معنوی ایران اسلامی‌مان است. روزگاری، تحفه‌های ادب و فرهنگ را طبق طبق از دیار خراسان به جای‌جای ایران بزرگ می‌بردند و جهانی فخر می‌کرد به ادب و شعر خراسان و شعرای توسی و نیشابوری و سمرقندی و بلخی و بخارایی‌اش ...

اینک امّا،‌ در این وادی پهناور فضای مجازی و سرزمین بی سر و ته اینترنت (!) که چشم، چشم را نمی‌بیند و صدا به صدا نمی‌رسد، خراسانیان و خصوصا مشهدی‌ها، در هیاهوی ادبا و اهل قلم، خیلی کم و ناپیدا شده‌اند! "شله قلمکار" وبلاگستان، "زعفران خراسانش" به چشم نمی‌آید، بس که عزیزان دل‌نویس و ادب‌پرور تهرانی و اصفهانی و آذربایجانی و ... قلم می‌فرسایند و نقش می‌زنند!

به این فکر افتادم که فارغ از احساسات ناشایست ناسیونالیستی و قوم‌گرایی، قدمی بردارم در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر همسایگان اهل قلم امام رئوف علیه السلام در فضای مجازی؛ این "شِناس شدن" برکات و محاسن فراوانی دارد، از جمله: هم‌فکری و هم‌افزایی علمی و ادبی منسجم، تشکیل انجمن‌های خاص و بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران، استفاده از تجربیات یک‌دیگر، مشارکت بیشتر و بهتر در حرکت‌ها و خدمات عام‌المنفعه اجتماعی، سهولت در یافتن منابع فکری و از همه مهمتر، حس تعاون و اشتراکی که نویسندگان وبلاگها را به فعالیت بیشتر، دلگرم‌تر و مشتاق‌تر می‌کند.

فارغ از همه اینها، مدّتهاست طرحی به ذهنم رسیده، که اجرای آن، متوقّف به آشنایی با وبلاگ‌نویسان اهل دل همشهریم است که بعداً در موردش خواهم گفت.

لذا این پُست را ایجاد کردم و خودم پیش‌قدم می‌شوم و وبلاگ‌نویسان عزیز مشهدی را که می‌شناسم، به همراه آدرس وبلاگشان فهرست می‌کنم؛ تمنّایم این است که شما هم یاریم کنید و اگر خودتان وبلاگ نویس مشهدی یا خراسانی هستید، و یا وبلاگ‌هایی را می‌شناسید که این‌چنین هستند، در ذیل همین پُست به اطلاعم برسانید. همچنین، تقاضا دارم تا حدّ امکان، اطّلاعاتی در مورد خودتان که صلاح می‌دانید در این فضا منتشر شود را هم در اختیارم بگذارید تا در ذیل معرّفی هر وبلاگ، آنها را هم درج کنم؛ چیزهایی از قبیل تحصیلات و شغل و ... .

این پُست همواره در حال تکمیل است، ان شاء الله.

 

فهرست وبلاگ‌های خراسانی:

 


مشاوره‌ی خانواده:

وبلاگ پرمحتوا و زیبای هم‌شهری بزرگوارمان، سرکار خانم مهدیان‌فر (مشاور خانواده)

 

تحت این عنوان:

وبلاگ علی اصغر دلیلی صالح، شاعر طنّاز و خوش ذوق سبزواری

 

إین قولت (که به گمانم، تغییر یافته إن قلت ... باشد):

اثر همشهری فعّال و باذوق و هنرمان، سیّد یوسف حسینی

گلمیخ (تصویری از هنر مردم):

از هم‌شهری هنرمند و متعهّد، جناب آقای محمّدرضا میری

 

دست‌نوشته‌های مهندس محمّدجواد میرزابیگی:

که نیاز به توضیح دیگری ندارد!

 

وبلاگ شخصی حجت الاسلام علی فروتن

این بزرگوار هم همه چیز را در عنوان وبلاگش آورده!

 

پلخمون:

از نویسنده ارزشی، جناب آقای سیّد محمّدجواد میری

 

طلبه ایرانی:

نوشته طلبه عزیز مشهدی، رضا مهوشی.

 

مهدی منتظر:

وبلاگ تخصّصی با موضوع مهدویت، نگاشته مهدی فندرسکی.

 

آسمون:

وبلاگ همشهری خوبم، "زهرایی" گرامی.

 

باران که می‌بارد ... :

اثر طبع هنرمندانه یک هم‌شیره مشکاتی دیگر، باران.

 

حرف دل ... :

و باز هم یک مشکاتی عزیز دیگر، سیده خدا!

 

نارنج و ترنج:

وبلاگ خانم سیده مریم گازیچی مشهدی،‌ دانشجوی مهندسی پزشکی.

 

شور شراب عشق تو:

وبلاگ روانشناس آینده شهرمان، خانم دریا.

 

و خدایی که در این نزدیکی است:

به قلم "شایسته" خانم گرامی.

 

کدو حلوایی:

وبلاگ آقا یا خانم پینوکیو!

 

سکوت مبهم آینه:

وبلاگ دو دوست همشهری، معلّمهای خوب آینده، خانمها تپش و تارا.

 

پیله‌ای برای پرواز:

از همشهری اهل دل،‌ پروانه.

 

عاشق جوان:

دوست بزرگوار، آقای بامعرفت. (به گمانم هم‌سفر وبلاگ قبلی)

 

این نیز بگذرد:

نگارش خانم نیلوفر آبی.

 

الله نور السموات و الأرض:

اثر همشهری عزیزمان، آقای رضا ثناگو.

 

دل‌نوشته‌های یک مشهدی:

جوان باذوق و هنرمند، آرشام.

 

شیفته‌ی یار:

آقا سید ابراهیم، طلبه گرامی.

 

مَنگُل أستُم:

خواهر خوب مشکاتی‌مان، زهرا خانم (البتّه اگر اشتباه نکرده باشم)

 

مهربان:

خواهر خوب همشهریمان، مهربان مهربانی.

 

هر گوشه آن نیمکت‌ها یادی است:

وبلاگ گروهی تعدادی از "دکترچه"های باذوق و متعهد هم‌شهری‌مان!

 

گلدان شمعدانی:

هم‌شهری هنرمند و متعهّدمان، "طلیعه" گرامی.

 

مشهدی بلاگ:

از همشهری باذوق و هنرمند و البتّه سرباز میهن، جناب آقای بچه چُغُک تنها!

 

لونه‌ام صاحب دارد:

طلبه بزرگوار،‌ سید مصطفایی.

دو تا مارمولک:

اثر دو بچه بانفوذ و زرنگ مشهد!

 

دخترک چشم تیله‌ای:

هم‌شهری خوش‌قلم و باذوق، "مریم" خانم.

ننه جون:

مادر خوش‌ذوق و بامعرفت وبلاگ نویس‌های خوب شهرمان! هروقت دلگیر و رنجیده خاطر بودید، به ایشان سری بزنید و از قلم و هنرشان بهره ببرید! قول می‌دهم با مادری ایشان :) بشوید!

 

هم از آفتاب ...:

شاگرد کوچک همه شما، میرمحمد.

۹۱/۰۶/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

مشهدی

نظرات  (۲۸)

سلام
من که وبلاگ نویس نیستم، ولی یه سوال داشتم: فقط باید مشهدی باشه یا موضوع وبلاگش هم مهمه؟؟ یعنی منطقیش اینه که مشهدی ای باشه که گروه خونی وبلاگش به گروه خونی شما هم بخوره دیگه.
پاسخ:
سلام و سپاس از عنایت همیشگی‌تان
قاعدتاً خط و ربط فکری، باید دخیل باشد، ولی حقیر فعلاً درصدد احصاء هستم. اگر هم‌شهری هم‌قلمی سراغ دارید، با هر رنگ و آهنگی بود، بسم الله ...
التماس دعا
یا حق ...
سلام میرمحمد جون خیلی باحالی حال کردم با این نوشته هایت ایول از همین نزدیک میبوسمت شناختی یا نه ؟
پاسخ:
سلام استاد بزرگوارم! سید عزیزم! ممنون از لطف و محبتتان!
خیلی حال کردم که مطالبم را باحال دانستید و حال فرمودید!!!
همواره منتظر گوشزد کردن خطاهایم، توسط شما اساتید بزرگوارم هستم ...
التماس دعا
یک بنده خدایی که از قضا با توجه به نامش پسرعموی اینجانب در اومده خاطراتشو تو وبش مینویسه و الا سربازه!!!!اسمشو نمیدونم فقط میدونم اون اسمش"بچه چغک تنها"سhttp://mashhadcity.persianblog.ir/
اینم آدرسش
پاسخ:

سلام، ممنون از لطف و بزرگواریتان، حتماً استفاده خواهم کرد.
التماس دعا
سلام مطلب قشنگی بود حتما یکی از وبلاگنویسان قدرتمند شما میشوید به امید روزی که ما هم مثل شما بشویم
پاسخ:

سلام بزرگوار
شرمنده ام نفرمایید! این شاگرد نوآموز نوپا کجا و مقام علمی شما کجا ...
به امید روزی که قطره ای اخلاص در کارهایم بچکد ...
التماس دعا ...
سلام
آقا محمد...

باز مشدی بازی در آوردی یره....

نوکرتم به مولا بچه محل امام رضا علیه السلام...

چشم....
پاسخ:

سلام سیدجان
فدای محبت و مرحمتتان
التماس دعا
۰۷ شهریور ۹۱ ، ۰۹:۴۱ یک طلبه مشهدی
سید@
پاسخ:

سلام، ممنون!
راستی مِدِنِن مو همو "زال ممد" م
خودتان گفتِن
پاسخ:
سِلام همشیرَه! خوشبختُم! دستِتان درد نیگیرَه!
زنده باشین

پاسخ:

ممنون از حضورتان استاد .... صد گل به پایتان ...
التماس دعا ...
همیشه خواننده ی خاموش وبلاگ شما بودم وحالا باعث افتخارمه که منو هم قابل دونستین...ممنون از لطفتون!
پاسخ:

سلام
انجام وظیفه کردم، التماس دعا
مخاطبت خعلی هوشمند تر از اون چیزیه که شما فک میکنی! پس سوتی نده!
پاسخ:

سلام بزرگوار، حقیر همه مخاطبینم را، اساتید بزرگوار خودم می‌دانم، سعی می‌کنم در محضرشان خطایی نکنم و امیدوارم این اساتیدم، خطاهای احتمالی‌ام را گوشزد فرمایند ...
با تشکر از محبتتان
التماس دعا
سلام دوست عزیز ممنون از دعوتتون و وبلاگ زیباتون........
عذر میخوام از کجا متوجه شدین بنده همشهری شما هستم؟؟؟؟
پاسخ:

سلام بزرگوار
سپاس از آمدنتان و عنایتتان ...
از طریق یکی از دوستان مشترک، که در پیوندهایتان تشریف دارند، اگر خطا کرده‌ام، ببخشایید و امر فرمایید تا به نحو مقتضی انجام وظیفه کنم...
موفق باشید، التماس دعا ...
۰۸ شهریور ۹۱ ، ۰۰:۰۳ ×گــُــ :) ــل×
سلام!
من متاسفـانه نتـونستـم ما بقـی پست هـای جـدیدتـون رو بخـونم؛فقط چـون این پست رو سفارش کرده بـودید اومـدم!
ممنـون کـه یـادی کـردید از مـا!
آدم خوشحـال میشـه تو دنیـای مجـازی هم شهـری هـاشُ پیـدا کنه..چی همـه همشهـری یـافتتم من امشب

ایشالـا به همشـون سـر خـواهـم زد
بازم ممنون!
پاسخ:

سلام
بزرگواری کردید
روزگارتان خوش
التماس دعا ...
سلام
من پایه ام
مشهدیه ولی خیلی وقته وبشو به روز نکرده
مهربان: http://henden.blogfa.com/
پاسخ:

سلام دوست گرامی
ممنون از کمکتان
التماس دعا
سلام همشهری..
ممنون واقعا..
طرح جالبی بود..


بابا اختیار دارید! شما که ظاهرا خودتون یه پا اســــتــــــادید!!
پاسخ:

سلام بزرگوار
متشکرم از لطف و محبّتتان
استادی برازنده شماست ... هرچه هست از برکت شاگردی شماست ...
التماس دعا ...
سلام به نظر بنده حقیرشعر درباره ی وبلاگ شعر خوبی نیست اگر عوض بشه بهتره
پاسخ:

سلام
ممنون که بزرگواری فرمودید
شعر از نابغه اعصار، مرحوم شیخ بهایی رحمه الله هست، چون مناسب حال خودم بود، آوردم، اگر شعر دیگری با همین مضمون پیشنهاد بفرمایید، امرتان روی چشمم ...
باز هم متشکرم، التماس دعا...
سلام به بچه مشهد!
عشق است مشهد و اهل مشهد و کلا هرچی توش مشهد باشه!
خیلی وب جالبی بود و از اینکه از مشهدیا دعوت کردی!
خوشم اومد!
من عاشقه مشهدم!
از این به بعد سعی میکنم آپ کنم!
ممنوووووون!
راستی من فامیلم مهربانی نیس به یاد بازی اسم فامیل گذاشتم مهربانی!ولی مشکلی نیس!
یا علی
پاسخ:

سلام
ممنون از نظر لطفتان
شاد و موفق باشید
التماس دعا...
مرسی
پاسخ:

خواهش می‌کنم ...
سلام علیکم
من باب انجام وظیفه خدمت رسیدم.
باید چه بکنیم؟
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
وظیفه که هرگز، آمدنتان، لطف و بزرگواری بود در حقّ این شاگرد نوپایتان ...
امید که در رکاب شما بزرگان، گام زدن در مسیر حق را بیاموزم ...
تمنّا دارم، برای خالص شدنم دعا کنید ...
روزگارتان خوش ...
خسته نباشید...میخواستم بگم زوج هنری خیلی جالب نیس...میشه عوضش کنید بنویسید دودوست؟؟
پاسخ:

سلام بزرگوار
به روی چشم! انجام وظیفه کردم!
التماس دعا ...
سلام سید
اگه آدرس بدین کارت بفرستیم خدمتتون.
راستی کلاس زبان ثبت نام کردین؟
به لینک علی آقا به نام متقین110 اگه دوست داشتین سر بزنین.
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
ممنون از لطف و عنایتتان
ما همینجوری به شدّت تبریک عرض می‌کنیم و برایتان عمیقاً آرزوی خوشبختی‌ می‌نماییم! به پای هم پیر شوید الهی و 24تا اولاد صالح و سالم بپرورانید ان‌شاءالله!
وبلاگ حضرت آشیخ علی آقا را هم سلام برسانید و بفرمایید هرچه لینک از (فان پاتوق) دارد حذف کند که نود32 گردن کلفت ما راه نمی‌دهد باز شود!
باز هم سپاس
شاد و موفق باشید
التماس دعا ...
عذر میخوام...فک کنم سو تفاهم شده!!
سورنا جان دوست من هستند و دختر اند!!همسر من توی وب ما هیچ نقشی نداره!!
ما 2تا دوستیم.2تا دختر!!!!!!
پاسخ:

چشم! چشم! اصلاح شد! ولی خوش انصاف‌ها! سورنا که اسم دختر نیست!
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7
این هم شد اسم مستعار؟!
باز هم ببخشید!
ما دوتامون دختریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:

سلام همشیره
به روی چشم! اصلاح شد! ولی ...
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A7
ببخشید! التماس دعا!
چه جالب است اینجا !!!!
سلام علیکمخدا قوت .
من هم مشهدی هستم و هم مشکوتی!! البته مشکوتی بودم الان خیر سرمان فارغ‌التحصیل شدیم ، خیامی خطابمان میکنند که خب باز خدا رو شکر حداقلش زیر سایه مشکاتیم هنوز !!!
راستی شما مشکوة و بچهاشو میشناسی؟؟؟
واینکه به وبم سر بزنید بگید با تبادل لینک موافقید یا نه .
پاسخ:

سلام علیکم، ممنون از محبّتتان
خوش‌بختم از زیارتتان! بعضی از مشکوةیان گرامی را سعادت زیارت داشته‌ام!
یکی از جالبترین اتّفاقات وبلاگم این بود که همزمان با شما و بدون اطّلاع قبلی، من برای شما و شما برای حقیر کامنت گذاشتیم! جلّ الخالق!!!
در مورد لینک هم انجام وظیفه کردم ...
یا حق!
۲۰ شهریور ۹۱ ، ۱۳:۰۳ دل نوشته های یه مشهدی!
ممنون دوست من
با افتخار لینک شدین
پاسخ:

سلام بزرگوار
ممنون از محبّتتان
التماس دعا ...
۲۱ شهریور ۹۱ ، ۰۳:۴۲ دو تا مارمولک(1915)
سلامی و درودی...
با عرض تبریک از اینکه وبلاگتان به نام وب ما منور شد
راستی ما خودمون چون بیشتر مارمولک استفاده میکردیم نسبت به کلپسه، اسم وبمون رو گذاشتیم دو مارمولک...!
پاسخ:

سلامی و سپاسی!
ما هم به خومان تهنیت می گوییم!
صلاح مملکت خویش، خسروان دانند!
التماس دعا ...
سلام ننه ممنون از لطف وتعریفتان (که البته همش نظر لطف شما بزرگوار است)
دوستان مشهدی لینگ بنده عبارتند از ((((آخه چرا؟؟؟؟؟=عاشق اریایی=بوووووووووووق=همه چی آرومه=))))فعلا همینا یادم هست ولی اگه یادم اومد حتما معرفی میکنم {ننه، آخه چرا ؟؟؟دخترخودمه}
در مورد توضیح در موردشان پروفایلهایشان اکثرا فعال است
پاسخ:

سلام ننه بزرگوار ... ممنون از لطف فرمودید و امید که همواره موفق و شاد باشید ...
التماس دعا ...
۰۹ آبان ۹۱ ، ۱۴:۵۵ مشاوره خانواده

سلام مجدد استاد

قابل دونستید بنده رو هم به عنوان یه مشهدی بزارین جز خادمین شهر بهشت مشهدالرضا(ع)

پاسخ:
سلام استاد بزرگوار
ممنون از نظر لطفتان به حقیر ...
برای حقیر، مایه‌ی افتخار است! انجام وظیفه نمودم ...
التماس دعا
استاد نظر لطفی به ما کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">