هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

قولش را باور کن!

پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۶ ق.ظ

 

من: با 26 سال سن، چرا هنوز به فکر دومادی نیفتادی؟

او: کار ندارم، پول ندارم، برم زن بگیرم، یکی دیگه رو هم بدبخت کنم؟

من: اگه تو رو به یه آدم پولدار انسان‌دوست معرفی کنم که تضمین کنه، هروقت زن گرفتی، کار و درآمد حسابی برات ردیف کنه، آستین بالا میزنی؟

او: خوب معلومه! عزب از خدا چی می‌خواد، شغل و ازدواج!!!

من: حالا اگه زد و بنده خدا بعد از عقدت، قبل از این‌که کاری برات بکنه، مرحوم شد، یا ورشکست شد، یا هرچی، اونوقت چیکار می‌کنی؟

او: خوب، توکل به خدا دیگه! یه کاریش می‌کنم دیگه!

من: یعنی "توکل به خدا" وقتیه که از "توکل به خلق خدا" ناامید بشی؟!

او: [سکوت]

من: حالا غصه نخور، یکی رو می‌شناسم که خیلی ثروتمنده، اصلا هم مردنی نیست! ورشکستگی هم عمراً! نظرت چیه؟

او: ایول! این شد یه چیزی!

من: وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ:

و زنان و مردان مجرد خود و بردگان و کنیزان درستکارتان را همسر دهید. اگر تنگدست باشند، خداوند آنها را به فضل خویش بی‌نیاز خواهد کرد، و خدا گشایشگر داناست ...

کافیه همین وعده حقیقی اون ثروتمند واقعی رو باور کنی!


حاشیه: باور کنید این وعده الهی را! و البته توقع افتادن چمدان پر از پول را هم از آسمان نداشته باشید! اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی آقا پسر ازدواج می‌کند و زیر بار مسئولیت آن اسم در صفحه دوم شناسنامه‌اش می‌رود، عقل معاش پیدا می‌کند؛ یعنی حسابگر و دقیق می‌شود، یعنی حواسش به دخل و خرجش هست، یعنی به راحتی از موقعیت‌های شغلی (به بهانه سختی و نامناسب بودن و کسر شأن و وقت‌گیری و عدم بازدهی(!) و ...) نمی‌گذرد، یعنی روی تک تک هزارتومانی‌هایی که دستش می‌آید برنامه‌ریزی می‌کند، یعنی جوان، مرد می‌شود و من، ما می‌شود و مالکیت، دوگانه! و خدا اینطوری برکت را و نعمت را و رحمت را به بنده همسردارش نازل می‌کند! باور کنید!

تتمّه: من تا به حال، حتّی یک مورد ندیده‌ام که مؤمنی بعد از ازدواج، از دوران مجرّدیش فقیرتر بشود! اگر دیدید، حتماً خبرم کنید!


سایت صراط، باز هم لطف داشته ...

<
۹۱/۰۵/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

مشاوره

ازدواج

نظرات  (۱۲)

اگر حقیقتا این باورتان باشد، احسنت بر شما ... (البته برای ادا شدن حق مطلب باید بگویم دم شما گرم)
پاسخ:

سلام، باور کردم، واقعا باور کردم ...
نهایت لطف و محبتتان است، التماس دعا
شعری که در قسمت معرفی نوشتید واقعا عالیه

سرای قاضی یزد ارچه منبع فضلست خلاف نیست که علم نظر در آنجا نیست
پاسخ:

سلام برادر، شعر از نابغه شرق، شیخ بهایی رحمه الله است؛
سرای قاضی یزد را نمی‌دانم حقیقتا! ولی کلبه حقیر که نه "منبع فضل" است و نه "علم نظر" دارد!!!
ممنون از نظر لطفتان ...
التماس دعا
۲۶ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۰۵ دنیاےنیاز به نمـاز|WorldPrayer.ir
سلام ممنون که سر زدید
شما لطف دارین
قراره یه انجمن راه بیاندازم که تا دو روز آینده اعلام خواهد شد!!!
من خیلی خوشحال می شوم که شما هم در آن ثبت نام کنید
پس منتظریم
یاعلی
التماس دعا
پاسخ:

سلام
به امید موفقیت و سلامتی
التماس دعا
سلام دوست عزیز و ممنون از لطف بی دریغتان
مطلب شما در پایگاه خبری تحلیلی صراط نیوز منتشر شد
لینک مطلب شما در صراط:
http://www.seratnews.ir/fa/news/75738/ازدواج-بهنگام
با تشکر
..........................
التماس دعا
پاسخ:

سلام علیکم
بنده از حسن اعتماد و توجهتان سپاسگزارم ... امیدوارم شاگرد خوبی برای اهل ادب و اندیشه باشم ...
التماس دعا
سلام

سیاهی کلامت به نورایزدی مبدل باد

عالیه یک متنی در خدمت دین هم جذاب هم با محتوا بازم می گم عالیه

مطالعات دینی تو افزایش بدی با این بیان خیلی رشد می کنی

خدا توفیق عملشو هم بده
جزء لم تقولون مالا تفعلون نشیم !امین

من هم اگه اجازه بدی مانند سایت صراط از کلامت با ذکر نامت بهره می برم
بازم بنویس[
پاسخ:

بزرگواری و شاگردنوازی فرمودید حضرت استاد! ممنون از لطف و راهنمایی‌تان ...
چشم، سعی می‌کنم سوادم را بیشتر کنم، و همچنان محتاج یاری و دستگیری شما بزرگان هستم ...
در مورد نقل مطلبم هم شما صاحب اختیارید!
اجرتان با صاحب صلوات
التماس دعا
۲۷ مرداد ۹۱ ، ۰۵:۴۸ سیدحمیدهاشمی
سلام
متن زیبایی بود
آفرین ...
موفق باشید
پاسخ:

سلام
ممنون که با چشم زیبابین، مورد عنایتم قرار دادید!
دادار، یاورتان
التماس دعا
۲۷ مرداد ۹۱ ، ۰۵:۵۶ آهسته عاشق می شوم
غیر از خدا هیچ کس تنها نبود ...
http://ziyafatname.blogfa.com/post/284
پاسخ:

ممنون از قلم رنجه‌تان ...
التماس دعا ...
به نام سلام
وباسلام
قشنگ بود ،
ولی کاش همه ی دردها کار و پول بود ...
قلم تون سبز سبز
یاعلی
پاسخ:

سلام
همه دردها اون نیست، ولی بهونه"ازدواج نکردن"خیلی از ما "مردجماعت" همینه ...
باور کنید!
۲۷ مرداد ۹۱ ، ۱۴:۰۲ آهسته عاشق می شوم
دعامون کنید در لحظه دعا...
دنیا دنیا التماس نور.
پاسخ:

نور که نباید از وجود ظلمت انتظار داشت،ولی دعا چشم ...
از همسایه مهربانم، دنیا دنیا نور و آرامش برایتان می‌خواهم ...
۰۱ شهریور ۹۱ ، ۱۷:۱۳ ×گــُــ :) ــل×
چقــدر قشنــگ جـوابشُ دادیـد!
...
پاسخ:

من جواب ندادم! از قرآن بود بخدا!
یک خانواده​ی خوشحال، چیزی جز یک بهشت زودرس نیست...
امیدوارم خدای مهربون به همه​ی مجردها یکی،یه دونه بهشت نصیب کنه!
راستی از خوندن این مطلبتون خیلی لذت بردم
پاسخ:
سلام، و صد البتّه، همسر نااهل، چیزی جز نگهبان جهنم نیست!
دعایتان را آمین می‌گویم و برایتان بهترینها را آرزو می‌کنم ...
ممنون از لطفتان ... التماس دعا ...
سلام
من تا این پایی اومدم ولی پستی که شما گفتید رو پیدا نکردم!!!!
پاسخ:

سلام
شرمنده! اگر همین ستون سمت راست را می‌دیدید، در بخش "اینها را هم بخوانید" بود:
http://gholameaftab.blogfa.com/post/26
جسارتم را ببخشایید
التماس دعا ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">