هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

باید بیاموزم

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۹ ب.ظ

 

باید بیاموزم، اگر نقطه ضعفی از عزیزی دیدم، سعی کنم با آن طوری رفتار کنم، که عزیزم رنجه نشود، نه این که آن را اهرم و ابزاری کنم برای آزردنش، و برای سوزاندنش ... .

باید بیاموزم، همچنان که درک شدنم توسّط دیگران، برایم خوشایند است و دلم را آرام می‌کند، من هم باید درکشان کنم، و دلشان را آرام کنم ... .

باید بیاموزم، آدمهای اطرافم، "آدم" هستند، مثل خودم، آینه‌ای از نیازها و رازهای خودم ... همانطور که دیدمشان بخواهمشان، نه همانطور که انتظار دارم شکل بگیرند ... .

باید بیاموزم، قبل از این که در دادگاه قلبم، کسی را محکوم کنم، حتماً بدون افراط و تفریط محاکمه‌اش کنم ... پیش‌داوری، ناشی از غریزه است، نه عقل ... .

باید بیاموزم، زندگی همین آمدن‌ها و رفتن‌هاست، همین زخم زدنها و بریدن‌ها، همین سوختن‌ها و ساختن‌ها ... اگر زندگی، خوشایندم شد، باید به ایمانم شک کنم که:

"الدّنیا سِجنُ المؤمن و جنّة الکافِر..."

خدایا! راضیم کن به رضای خودت ...

پاورقی: در خانه اگر کس است، یک حرف بس است ....


امشب، در تلویزیون، لاشه سوخته چند خودرو را دیدم و داغ دلم برای آن دختری تازه شد که بارها و بارها برایش بارانی شدم ... حاضرم زندگی‌ام را بدهم، ولی او  یک بار دیگر هم شده،  هم‌خنده بابایش شود ... شما هم مثل من، با دیدنش، به یاد رقیّه می‌افتید؟
 
<
۹۱/۰۶/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

نظرات  (۲۰)

سلام
زیباست
چیزی ندارم برای گفتن
جز اینکه شاید بهترین هنر آدمی این باشد که بتواند دشمن‌اش را درک کند
زیرا درک دوستان اگرچه لازم است، اما چندان هم هنر والایی نیست...
پاسخ:
سلام استاد بزرگوارم، ممنون که قدم رنجه فرمودید و قلم ...
اجرتان با دادار مهربان
التماس دعا ...
یا علی
پاسخ:

مولا، یاورتان ... سلام خدا بر او و ارواحمان فدایش ...
۰۸ شهریور ۹۱ ، ۰۰:۱۰ ×گــُــ :) ــل×
سلـام!
آرمیتـا مثلِ پـری..بـرای مـن شـده یـه اسطوره!
مـاهـم کـم بـارانـی نشـدیم بـراش..
شهـدا رفتنـد و...مـا مـاندیـم و کـوله بـارِ دِیـن.. :(
آرمیـتا مثلِ پــریدوسش دارم..خیلی..
پاسخ:

سلام
سپاس از همدلی تان ...
التماس دعا ...
یک دختر و آرزوی لبخند که نیست
یک مرد پر از کوه دماوند که نیست
یک مادر گریان که به دختر میگفت:
بابای تو زنده است... هرچند که نیست

...
پاسخ:

وحیده افضلی:

آرمیتا! بباف موهاتو! تا همه نگات کنن
همه‌ی فرشته‌های آسمون صدات کنن

هی بزن چرخ... بزن چرخ... بشین روی چمن
تا که گنجیشکا بیان گریه رو شونه‌هات کنن

توی چشمای سیاهت پر خنده... پر اشک
چی می‌شد گلوله‌ها نگا به گریه‌هات کنن

می‌دونی نقاشی‌هات، تاریخ کشورم می‌شن
یه روزی میاد که قهرمان قصه‌هات کنن

آرمیتا! اطلسی‌ها می‌خوان بیان رو دامنت
خودشونو قربون حالت خنده‌هات کنن

دوس دارم بالا بری بالاتر از ستاره‌ها
هی بری بالاتر و زمینیا نگات کنن

شک نکن یه روز میاد... یه روز که خنده‌های تو
همه‌ی قاتلای دنیا رو کیش و مات کنن

آرمیتا! موهاتو کوتاه نکنی! کبوترا
اومدن لونه توی قشنگی موهات کنن

تو می‌خوای حضرت آقا رو «پدر» خطاب کنی
حضرت آقا می‌خوان تو رو «پری» صدات کنن...
و چه بسیارند آرمیتاها.........

پاسخ:

تاریخ، همواره تکرار می شود ... و دختر سه ساله نیز ...
سلام..
خیلی استفاده بردم استاذنا
پاسخ:

سلام بزرگوار
نظر لطفتان است، هرچه داریم از شاگردی شما بزرگان است ...
سلام
وبلاگ خوب و پرمحتوایی دارین.
اگه مایل بودین یه سری هم به وبلاگ من بزنید
یا علی
پاسخ:

سلام استاد بزرگوار
خدای را شاکرم که سیاهه‌ام، مقبول طبع مردم صاحب‌نظری همچون شما هنرمند عزیز واقع شده است، و بسیار سپاسگزارم از لطفتان به بنده حقیر ...
حتماً از مطالب پربار و ارزنده‌تان مستفیض خواهم شد ...
التماس دعا ...
الهی... توفیق ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم.
پیش از آن​که مرا بفهمند، دیگران را درک کنم؛
زیرا در عطا کردن است که می​ستانیم، در بخشیدن است که بخشیده می​شویم و در مردن است که حیات ابدی می​یابیم...
پاسخ:

آمین ... ممنون که آمدید، استاد بزرگوارم ...
التماس دعا ...
در اولین فرصت میام متناتو میخونم.
پاسخ:

سلام
ممنون از لطف و محبّتتان ...
التماس دعا ...
اما من دلم براش نمیسوزه.
من دلم واسه اون پیرزن و پیرمرد توی روستا میسوزه که تنها فرزندشون رو تنها حاصل زندگیشون رو فدای این مملکت کردن.... نه صدا و سیما بهشون سر زد... نه بنیاد بهشون وام و تسهیلات داد... و نه رهبر رفت خونشون...
پاسخ:

سلام بزرگوار
آرمیتا، دل سوزاندن ندارد ... او آدم بوده و حالا پری شده ...
دلم برای خودم می‌سوزد که ...
برای آن پیرمرد و پیرزن هم دل نسوزانید! با بزرگ مهربانی معامله کرده‌اند که یقیناً خوب پاداششان می‌دهد ... و پاداش او، اقیانوسی است مقابل همه آنهایی که اسم بردید ...
ممنون از آمدنتان
التماس دعا ...
سلام
من نمی دونم شما منطور تون از کامنتی که واسم گذاشتید چی هست ؟ خبرنگارید ؟ یا شغل دیگه ای دارید متوجه نشدم راستش ولی زیادی از من تعریف کردین.
منم یک بنده ی خدا ام که هزار جور گناه کردم و گاهی شایس اینقدر بد بشم که خدا ازم بدش بیاد. به هر حال معصوم نیستم و اینهمه هم تعریفی نیستم. فقط خدا رو دارم یک جور دیگه ای می پرسم ، جوری که شاید تا سالهای قبل اینطوری نبود...
دلم می خواست بهتر از این باشم ولی افسوس ، ام اس خیلی چیزا رو ازم گرفت خیلی موقعیت های زندگی آینده ام زندگی حال ام و ... ولی خوب عوضش خدا رو بهم داد منم دیگه حاضر نیستم موقعیت الآنم رو از دست بدم . کامنت تون رو هم که خوندم کلی اشکم جمع شد که چرا بنده های خدا حس می کنن من خیلی خوبم ؟
به هر حال منم گناه کارم مثل همه ی بنده های دیگه ی خدا .
پاسخ:
سلام بزرگوار
شما را از اولیاء الله می‌دانم ... همین و بس ...
دعا کنید خداوند دست من را هم بگیرد و به لطف و کرمش، چشمم را بینا کند به حقیقتی که شما می‌بینید ...
اجرتان با حضرت آفتاب
التماس دعا
۰۹ شهریور ۹۱ ، ۱۴:۴۵ می خواهم آخوند شوم
سلام مهدوی با یک مطلب جدید آپ هستم و منتظر حضورتان یامهدی
پاسخ:

سلام
ممنون از لطفتان، انجام وظیفه کردم، التماس دعا ...
سلام ممنون از حضورتون وبلاگتون از هر نظر کامله خداقوت یاعلی
پاسخ:

سلام
نظر لطف شماست
ممنون از آمدنتان
التماس دعا ...
سلام دوست عزیز....حدس میزدم باید همینطور باشد فقط محض اطمینان پرسیدم....
راستش نمیدانم شاید وبلاگ من زیاد با وبلاگ شما جور نباشد ولی ممنون از حضورت... اگربا تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید
یاعلی
پاسخ:

سلام
ممنون از آمدنتان، حتماً انجام وظیفه خواهم کرد ...
التماس دعا ...
ممنون از لطفتان حتما در اولین فرصت شما را لینک خواهم کرد....
جالب است بالاخره یک نفر پیداشد برروی اینجانب تاثیر بگذارد آنقدر شما کتابی حرف میزنید که بنده نیز ناخودآگاه اینگونه میشوم....
خیر منظورم از جور نبودن مطالبی بود که در وبلاگم مینویسم البته من معتقد براین هستم که هرکس نظر وسلیقه ی خودش را دارد
در ضمن آپ هستم البته اندکی طنز اگر خوشتان نیامد بنده را عفو بفرمایید
پاسخ:

سلام همشهری گرامی
ممنون از لطف و بزرگواری‌تان
هر آدم سالمی، نیاز به لطافت طبع و طنز دارد، حتماً بنویسید و اگر با من ناسازی داشت، ایراد را پای ناسالمی من بگذارید ...
برای طلوع آفتاب دعا کنید ...
شامتان خوش ...
شما اندکی زود به وبلاگ من آمدید قبل از اینکه آپم را بگذارم شرمنده دوباره تشریف بیاورید.....خوشحال خواهم شد....
پاسخ:

سلام
ممنون
خدمت می رسم
التماس دعا...
خیلی بچه باحالیه
همچین باهاش حال میکنم
من مستندشو دیدم خیلی منقلب شدم
پاسخ:

سلام
ممنون از آمدنتان ...
خدا حال ما را هم خوب کند ...التماس دعا
بیمارستان بجنورده .. تو راه بجنورد بوده که تصادف کرده بردنش بیمارستان اونجا ..
هنوز ندیدمش مامان نذاشت برم بجنورد
پاسخ:

خدای مهربان، به ایشان شفای کامل و به قلب شما آرامش و شادی عنایت بفرماید ...
التماس دعا ...
سلام..

خوبی عزیز...

خوش میگذره...


اینم یک راه برای سرکار گذاشتن شما....و...
پاسخ:

سلام برادر!
الو یک دو سه، آزمایش می‌شود؟؟!! بله!‌ صدا میاد! صاف و پرقدرت!
سلام..

برای ادامه مطلب چکار کنم توی وبم که همش نیاد...


پاسخ:

سلام برادر
من همان بلاگفا را هم به زور سر در می‌آورم! آنجا را نمی‌دانم! از اهلش بپرسید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">