هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

چو رسول آفتابم به طریق ترجمانی ----- پنهان از او بپرسم به شما جواب گویم

هم از آفتاب

علم، رسمی سربه‌سر قیل‌است و قال
نه از او کیفیتی حاصل، نه حال
علم نبود غیر علم عاشقی
مابقی تلبیس ابلیس شقی
علم فقه و علم تفسیر و حدیث
هست از تلبیس ابلیس خبیث
هر که نبود مبتلای ماهرو
اسم او از لوح انسانی بشو
سینه‌ی خالی ز مهر گلرخان
کهنه انبانی بود پر استخوان
سینه‌ی خود را برو صد چاک کن
دل از این آلودگی‌ها پاک کن...

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

  • ۳۰ مرداد ۹۴، ۱۷:۱۶ - فاطمه سلام

پیوندها

پراکنده‌ها (2)

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۵۸ ب.ظ

 

1. این کلبه کم‌فروغ و بی‌مایه، خیلی کم بازدید است، شاهدش هم که حیّ و حاضر همین کنار صفحه موجود است! بزرگوارانی که قدم رنجه فرموده‌اند، بارها به تعویض قالب و دکوراسیون امر فرموده‌اند! لذا این شاگرد تازه‌کار، با آن قالب آسمانی ساده و آشنای پیش‌فرض بلاگفا خداحافظی کرد و نخست قالبی شبیه پوشش MDF و بعد از آن این قالب فعلی را جایگزین کرد! حالا نمی‌دانم این پرو کردن پوشش‌ها و قالب‌های مختلف تا کی ادامه خواهد داشت! شاید بزرگی،‌ مهربانی کرد و قالبی شخصی‌سازی شده، متناسب با حال و هوای وبلاگم، انفاق نمود! پس تا اطلاع ثانوی، اشکال از فرستنده است! به گیرنده‌هایتان دست نزنید و این وضعیت را بردباری کنید دوستان خوبم!

 

2. زلزله آذربایجان، آذری به جان ایرانمان انداخت ... و حال، دل‌هایمان کم کم آرام می‌شود وقتی می‌بینیم به لطف خدا و همّت این خلق خدایی، زندگی دارد به آنجا برمی‌گردد. فقط دغدغه‌ام این است که سرمای مهر و آبان بیاید و خانه‌خراب‌ها، هنوز چادرنشین باشند ... .

 

3. خدای، خیلی بزرگ است ... حکیم، مهربان و بسیار دستگیر ... پس مشکلی که این روزها گریبان‌گیرم شده را خودش حل خواهد کرد و رویم نمی‌شود اینجا چیزی بنویسم که بعدها که بخوانمش، از کم‌همّتی و بی‌صبری‌ این روزهایم شرمنده شوم ... . این دو خط را هم نوشتم، فقط برای این که به دعایتان محتاجم ... .

 

4. گفتم که کم‌بازدید هستم، ولی آن بزرگوارانی هم که آمده‌اند، بسیار بیشتر از لیاقت و قابلیتم لطف داشته‌اند ... دست تک تک‌شان را می‌بوسم ... .

 

<
۹۱/۰۶/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
میرمحمد

دل‌نوشت

نظرات  (۱۹)

گفته بودی زود برمیگردی...
انقدر زود که ماهیها هنوز بیدار نشده باشند!
ومن سالهاست کنار حوض خانه نشستم و برای ماهیها لالایی میخوانم!!!
بعضی وقتا هیچی از یاد ادم نمیره....

حتی یاد تو...

بهم یه سر بزن مطمئنم خوشت میاد
پاسخ:

سلام استاد
انجام وظیفه کردم، ممنون که آمدید
التماس دعا ...
۰۲ شهریور ۹۱ ، ۲۲:۲۴ سـتآآآآآآره
سلام .. قالبتون قشنگه
پاسخ:

سلام
ممنون از نظر لطفتان، ولی باید کار بشود هنوز ...
التماس دعا
داداش توی اون قالبا یکی هست کنارش یه خورشید گنده داره چتو ندیدی؟!
پاسخ:

ممنون از راهنمایی‌تان ... خیلی ممنون ...
ببخشین اگه من مثه شما حرف نمیزنم!
پاسخ:

شما ببخشید که ادبیاتم کج و کوله است!
یا حق!
سلام دوست سحرم...یکم خیلی سخت حرف نمیزنین؟
پاسخ:
سلام
ممنون از این که سر زدید و منت بر سرم می‌گذارید اگر خطاهایم را گوشزد کنید ...
لکنتم را هم ببخشایید، مدل حرف زدنم است دیگر!
التماس دعا
یا علی ...
۰۳ شهریور ۹۱ ، ۰۰:۳۶ گذرگاه رفتن
سلام علی آل یاسین. از توجه شما بسیار خشنود گشتم و اصلاحات لازم را انجام دادم.
این نشان میدهد که انسان ها چه قدر فراموش کار هستند.
در مورد وبلاگتون باید بگم که معلوم است دوستان خوبی دارید که اینگونه ظریف به مطالب شما می نگرند . در پناه خدا موید باشید. راستی خواهشا نایب الزیاره ما و امواتمان در مشهد الرضا علیه السلام باشید. در ضمن یک پیشنهاد داشتم. نمیدانم انجام شده یا خودتان احتمالا در شرف انجامش هستید یا خیر.اگر یک کد تهیه شود برای این نهضت صلوات نویسی بسیار خوب و عالی است. در پناه قرآن و عترت باشید
پاسخ:

سلام بزرگوار
شرمنده‌ام از جسارتی که شد ...
در مورد زیارت، انجام وظیفه خواهم کرد ان‌شاءالله ...
در مورد کد هم، شرمنده‌ام! بلد نیستم! مگر بزرگی یاریم کند و دست خالیم را بگیرد ...
باز هم ممنون
التماس دعا
چرا خودتو به من چسبوندی؟
بگو کیمیام چرا میگی دوست سحرم؟ همه جا از شخصیت من سوء استفاده کن!
پاسخ:

سلام
جسارتی نکردم که! همه جا هم گفته‌ام میرمحمدم ...
التماس دعا ...
سلام
اولا که به قول شما وبلاگی ها "قالب" جدید مبارک.
ثانیا خیلی نگران تعداد بازدید و این حرفا نباشین، اگر احساس کرده اید که وبلاگ نگاری بر عهده تان بوده است و ورود به عرصه مجازی را ضرورت دانسته اید، "پس هدفمند وارد این عرصه شده اید". پس بی صبری نکنید، و خیلی زود منتظر نتیجه نباشید، آن هم در فضای وبلاگ نویسی که از این بابت بسیار دیر بازده است! موضوع خوب را که خوب بنویسید، آنوقت می توانید سرتان را بگیرید بالا و با افتخار بگویید با صفر بازدید این پست را نوشتم، ولی خوب نوشتم، ولی در راستای تکلیفم نوشتم، ولی جوری نوشتم که رویم بشود بگویم ... (اینش دیگر به شما و آرمان هایتان ربط دارد، من هم دیگر میخواهم از منبر بیایم پایین). البته از بس ماها قائل به نتیجه شدیم و نه تکلیف، قبول این حرفها برایمان سخت شده. این را گفتم که احیانا مشمول رطب خورده منع رطب نمی کند، نشده باشم
تا بالای منبر هستم این رو هم بگم که:
"همت بلند دار که مردان روزگار
از همت بلند به جایی رسیده اند"
التماس دعا
پاسخ:

سلام استاد عزیزم
شرمنده شدم و خجالت زده، بابت نوشتن آن پُستِ پَست ... و برای این فرمایش شما، واقعا جوابی ندارم ...
برای خالص شدنم دعا کنید ... ادعای غلامی آفتاب را دارم، دعا کنید بشوم آنچه باید که عرضه پیدا کنم بگویم:
غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود --- ز هرچه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است ...
۰۳ شهریور ۹۱ ، ۰۱:۵۵ آهسته عاشق می شوم
یه روز خوب میاد...
اللّهم عجّل لولیک الفرج
پاسخ:

ان‌شاءالله ...
آمین ...
التماس دعا ...
سلام
تقدیر، تقویم انسان های عادی ست و تغییر، تدبیر انسان های عالی...
وبلاگتان پر از تغییرات عالی!!
پاسخ:

سلام
ممنون از حسن عنایتتان ... امید که خودم هم اصلاح شوم ...
روز و روزگارتان خوش ...
التماس دعا ...
وبلاگتون همون روز اول هم قشنگ بود حالا که دیگه بهترم شده اما به جینگیلی مستونش کار نداشته باشید مهم اینه که به موقع و با مطالب مفید آپ میشه هر چند گاهی این مطالب از سر روزمرگی انسان و کشف و شهود روزانه خودش باشه اما بازهم به نوع جهانبینی و تفکر آدم های دیگه کمک میکنه
پاسخ:

سلام
ممنون از عنایت و محبّتتان ... التماس دعا ...
سلام.
من نه استاد شمایم؛ نه ویراستاری و غلط گیری می کنم برادر.
دوست ندارم اسم چیزی که نیستم را رویم بگذارند.
....
رنگ و نمای جدید به نوشته هایتان نمی آید راستش!
آن متن هم بازنویسی رودخانه ی رویا بود.
ممنون از حضورتان.
..
زیاد به بازدید های این دنیای مجازی دل خوش نکنید.
که من بازدید های وبلاگم تا 800 تا در روز هم رسیده و الان به بیست تا برگشته.
دل خوش نکنید به این دنیا!
پاسخ:

سلام بزرگوار، تواضع می‌فرمایید ... ممنون از آمدنتان ...
چشم، به فکر قالبی به درد بخور هستم ... ببخشید ...
به بازدیدها هم دل خوش نیستم و از آن نوشته، پشیمانم ... نظرات بالا مؤیّد عرضم است ... عفوم بفرمایید ...
باز هم از آمدنتان سپاسگزارم
التماس دعا
یا حق ...
این دوستمون با من بود با شما نبود!منظورش این بود من از شخصیتش!!! سواستفاده کردم!
پاسخ:

آهان! از اون لحاظ!
ممنون از اطلاع رسانی به موقع!
نوع نگیرشون گیراس....بهتره برین کتاب بنویسین!!!!(الان از همشهریمون تعریف کردم)
پاسخ:

ببخشید، متوجّه نشدم همشهری! "نگیرشون گیراس" خیلی لهجه‌ش غلیظ بود! میشود توضیح بیشتری بفرمایید؟!
منظورش این بود که نوع نگارشتون جالبه!!!
پاسخ:

ممنون از لطفتان و لطفشان ...
دخترا من دیگه حوصله ندارم بیام حرفای شماها رو ترجمه کنم مثه آدم حرف بزنید!سحرجان خودتو به من نچسبون من رفیقی مثه تو ندارم...خوبت شد؟؟؟
پاسخ:

سلام گرامی، ممنون از محبّتتان، مشکل شاید از گیرندگی من باشد، شما راحت باشید!
یا حق!
گیرندگی!!!منظورتون گیراییه؟نه برادر دوستای من مشکل دارن شما خوبی!من راحتم شما خودت راحت باش...
پاسخ:

ممنون از لطفتان، به هر حال همیشه از لطف و عنایت شما و دوستانتان سپاسگزارم ...
یه بار دیگه تشکر کنید و بگید ممنون کلاهمان در هم فروخواهد رفت!
میگید ممنون یاد مهران مدیری میافتم توی مرد هزار چهره!هی میگفت خیلی ممنون....
پاسخ:
خوب ببخشید، به نظرم اگر وقت شریفتان را به‌جای کامنت خواندن، صرف مطالعه مطالبم بکنید، و اشتباهاتم را یادآوری کنید، برایم بهتر باشد ...
ایول...مرسی تشکر نکردین!همینه که هست...مطالبتونم میخونم!
پاسخ:

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">